Bu araştırma, "Asitler ve
Bazlar" konusunda Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline uygun hazırlanan
materyallerle yapılan öğretimin sekizinci sınıf düzeyindeki üstün yetenekli
öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumları üzerine etkisini araştırmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenin araştırmacı olduğu aksiyon
araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu Bilim
ve Sanat Merkezine devam eden sekizinci sınıf düzeyinde 29 (18 kız, 11 erkek)
üstün yetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kimya Dersi
Tutum Ölçeği” (KDTÖ) kullanılmıştır. KDTÖ’nün alfa güvenirliği 0,83 olarak
hesaplanmıştır. KDTÖ, ön test ve son test olarak iki kez uygulanmıştır.
Verilerin analizinde bağımlı örneklemli t-testi kullanılmıştır. KDTÖ’den elde
edilen puanlar arasında istatistiksel olarak son test lehine anlamlı bir fark
tespit edilmiştir (t(28)=2,669, p<0,05). KDTÖ’den elde edilen
bulgular, OBYM stratejisine uygun hazırlanan materyallerin üstün yetenekli
öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde artırdığını
göstermektedir. Asitler ve bazlar konusunda yer alan deneylerin öğrenciler
tarafından gerçekleştirilmesi, öğrencilerin her aşamada aktif bir şekilde yer
almaları ve öğrenilen bilgilerin güncel hayatla ilişkilendirilerek verilmesi,
öğrenci tutumlarını olumlu yönde etkilemiş olabilir.
ortak bilgi yapılandırma modeli üstün yetenekli öğrenci tutum kimya eğitimi
The aim of this study was to investigate
effect of materials based on Common
Knowledge Construction Model on 8th grade gifted students’ attitudes toward chemistry course. In
this study, action research method was used. The study group consists of 29 (18
girls and 11 boys) gifted and talented students in Science and Arts Center.
Chemistry Attitude Scale (CAS) is used as a data collection tool. CAS's alpha
reliability was calculated as 0.83 in the SPSS program. CAS was applied to the
students as a pre-test and post-test. In statistically analysis of data
obtained from CAS, paired samples t-test was used. The scale results showed
that there is a statistically significant difference between pre-test and post-test
scores in favor of post-test (t(28)=2,669, p<0,05). From this, it
could be said that the developed materials based on CKCM strategy increased
gifted students' attitudes towards chemistry. The reasons of this change could
be the experiments in the materials used in the study were carried out by the
students, students actively involved in each phase in the materials and each
concept being taught by relating to everyday life.
common knowledge construction model gifted student attitude chemistry education
Bölüm | Bildiri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |