Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 49 - 60, 20.04.2016

Öz

Bu araştırma, "Asitler ve
Bazlar" konusunda Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline uygun hazırlanan
materyallerle yapılan öğretimin sekizinci sınıf düzeyindeki üstün yetenekli
öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumları üzerine etkisini araştırmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenin araştırmacı olduğu aksiyon
araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu Bilim
ve Sanat Merkezine devam eden sekizinci sınıf düzeyinde 29 (18 kız, 11 erkek)
üstün yetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kimya Dersi
Tutum Ölçeği” (KDTÖ) kullanılmıştır. KDTÖ’nün alfa güvenirliği 0,83 olarak
hesaplanmıştır. KDTÖ, ön test ve son test olarak iki kez uygulanmıştır.
Verilerin analizinde bağımlı örneklemli t-testi kullanılmıştır. KDTÖ’den elde
edilen puanlar arasında istatistiksel olarak son test lehine anlamlı bir fark
tespit edilmiştir (t(28)=2,669, p<0,05). KDTÖ’den elde edilen
bulgular, OBYM stratejisine uygun hazırlanan materyallerin üstün yetenekli
öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde artırdığını
göstermektedir. Asitler ve bazlar konusunda yer alan deneylerin öğrenciler
tarafından gerçekleştirilmesi, öğrencilerin her aşamada aktif bir şekilde yer
almaları ve öğrenilen bilgilerin güncel hayatla ilişkilendirilerek verilmesi,
öğrenci tutumlarını olumlu yönde etkilemiş olabilir. 

Kaynakça

  • Akçam, M. (2007). İlköğretim fen bilgisi derslerinde yaratıcı etkinliklerin öğrencilerin tutum ve başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Akengin, H. ve İbrahimoğlu, Z. (2010). Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve derse ilişkin görüşlerine etkisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 1-19.
  • Akgün, A., Aydın, M., ve Öner Süngür, M. (2007). İlköğretim bölümü öğrencilerinin fen derslerine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi, A.Ü. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2), 1-14.
  • Altun, T. ve Vural, S., (2012). Bilim ve sanat merkezinde (Bilsem) görev yapan öğretmen ve yöneticilerin mesleki gelişim ve okul gelişimine yönelik görüşlerinim değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (42), 152-177.
  • Arı, E. (2008). Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme stillerinin genel kimya laboratuvar uygulamalarında öğrencilerin başarısı bilimsel işlem becerileri ve tutumları üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul).
  • Aydın Ceran, S. (2010). Yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya).
  • Bakırcı, H., ve Çepni, S. (2012, Haziran). Fen ve teknoloji öğretimi için yeni bir model: ortak bilgi yapılandırma modeli, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi.
  • Balakrishnan, V., & Cornforth, S. (2013). Using working agreements in participatory action research: working through moral problems with malaysian students. Educational Action Research, 21 (4), 582-602.
  • Biernacka, B. (2006). Developing scientific literacy of grade five students: a teacher-researcher coolaborative effort, (Unpublished Thesis of Doctoral, The University of Manitoba, Kanada).
  • Ceylan, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde altıncı sınıf öğrencilerine elektrik konusunun öğretiminde kavramsal değişim yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi, Ankara).
  • Clark, C. A., & Mathews, B. (2000). Scientific and technical visualization: A new course offering that integrates mathematics, science and technology. Journal of Geometry and Graphics , 4 (1), 89-98.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education, London: Routledge Falmer.
  • Çepni, S, Özmen, H. ve Bakırcı, H. (2012). Ortak bilgi yapılandırma modeline uygun materyal geliştirilmesi: “ışığın madde ile etkileşimi ve yansıma örneği”. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, (Geliştirilmiş 4.Baskı), Trabzon: Pegema Yayıncılık.
  • Çetin Teke, E., Pehlivan, M., Hacıeminoğlu, E., ve Teke, H. (2013). karikatürle zenginleştirilmiş fen ve teknoloji dersinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi. 4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Paper Abstracts ( pp. 211). Antalya – Turkey.
  • Davis, L.L.(1992). “Instrument review: Getting the most from a panel of experts”, Applied Nursing Research, 5, 194-197.
  • Ebenezer, J. , Chacko S., & Immanuel, N. (2004). Common knowledge construction model for teaching and learning science: application in the ındian context. an international conference to review research on science, technology and mathematics education, Proceedings of International Centre (pp.25-27). Dona Paula, Goa, India,
  • Ebenezer, J. V., & Fraser, M. D. (2001). First year chemical engineering students’ conception of energy in solution process: phenomenographic categories for common knowledge construction, Science Education, 85, 509-535.
  • Ebenezer, J., Chacko, S., Kaya, O. N., Koya, S. K.., & Ebenezer, D. L. (2010). The effect of common knowledge consruction model sequence of lessons on science achivement and relational conceptual change, Journal of Research in Science Teaching, 47, 25-46.
  • Ebenezer, J.V., & Connor, S. (1998). Learning to teach science: a model for the 21st century. Prentice-Hall, Simon and Schuster/ A Viacom Company, Upper Saddle River, NJ.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş; nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Erdemir, N., ve Bakırcı, H. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumlarının gelişim ve değişimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 161-170.
  • Genç, H., Demirkaya, H., ve Karasakal, G. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin orman kavramını algılamaları: fenomenografik bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1, 34 – 48.
  • Hırça, N., Çalık, M. ve Seven, S. (2011). 5E modeline göre geliştirilen materyallerin öğrencilerin kavramsal değişimine ve fizik dersine karşı tutumlarına etkisi: “iş, güç ve enerji” ünitesi örneği. Türkiye Fen Eğitimi Dergisi. 8, 1-10.
  • Kan, A., ve Akbaş, A. (2005). Lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 227-237.
  • Kozcu Çakır, N., Şenler, B., ve Göçmen Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Küçük, M., 2002. Hizmet-içi aksiyon araştırması kurs programının fen bilgisi öğretmenlerine uygulanması: bir örnek olay çalışması. (Yaynlanmamış Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon).
  • Kuşdemir, M., Ay, Y., ve Tüysüz, C. (2013). Probleme dayalı öğrenmenin 10. sınıf “karışımlar” ünitesinde öğrenci başarısı, tutum ve motivasyona etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7 (2), 195-224.
  • Nazlıçiçek, N. (2007). Onuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını açıklayıcı bir model çalışması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Y.T.Ü., İstanbul).
  • Öğretme, M. (2003). Farklılaştırılmış fizik derslerini 9. sınıf üstün yetenekli öğrenciler üzerindeki etkisi. İstanbul Çocuk Vakfı Yayınları, 63, 351.
  • Patthey, G. G., & Thomas-Spiegel, J. (2013). Action research for ınstructional ımprovement: the bad, the ugly, and the good. Educational Action Research, 21 (4), 468-484.
  • Pehlivan, H., ve Köseoğlu, P. (2011). Fen lisesi öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının incelenmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 90-102.
  • Sidekli, S., Er, H., Yavaşer, R. ve Aydın, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde alternatif bir yöntem: karikatür. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 151-163.
  • Süzen, S. (2007). Aktif öğrenme teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara).
  • Tekin, S. (2008). Kimya laboratuarının etkililiğinin aksiyon araştırması yaklaşımıyla geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), 567-576.
  • Walsh, L. (2009). A phenomenographic study of ıntroductory physics students: approaches to problem solving and conceptualisation of knowledge, Thesis of Doctoral, Dublin Institute of Technology, Ireland.
  • Wood, L. C. (2012). Conceptual change and science achievement related to a lesson sequence on acids and bases among African American alternative high school students: A teacher’s practical arguments and the voice of the “other”. Thesis of Doctoral, Wayne State University, Detroit, Michigan.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., 2005. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemler. Ankara, Genişletilmiş 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık,.
  • Yilgen, A., Arı, Ü., ve Baykara, O. (2012). Kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yurd, M. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile bil-iste-öğren stratejisi kullanılarak geliştirilen bil-iste-örnekle-öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesine ve derse karşı tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay).
  • Öztürk, C., ve Dilek D.(2002). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Emir, S. (2013). Görsel materyallerin akademik başarıya yaratıcı düşünmeye ve derse karşı tutuma etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 5 (2), 474-488.

The Effect of Common Knowledge Construction Model (CKCM) on the 8th Grade Gifted Students’ Attitudes Toward Chemistry Course

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 49 - 60, 20.04.2016

Öz

The aim of this study was to investigate
effect of materials based on Common
Knowledge Construction Model on 8th grade gifted students’ attitudes toward chemistry course. In
this study, action research method was used. The study group consists of 29 (18
girls and 11 boys) gifted and talented students in Science and Arts Center.
Chemistry Attitude Scale (CAS) is used as a data collection tool. CAS's alpha
reliability was calculated as 0.83 in the SPSS program. CAS was applied to the
students as a pre-test and post-test. In statistically analysis of data
obtained from CAS, paired samples t-test was used. The scale results showed
that there is a statistically significant difference between pre-test and post-test
scores in favor of post-test (t(28)=2,669, p<0,05). From this, it
could be said that the developed materials based on CKCM strategy increased
gifted students' attitudes towards chemistry. The reasons of this change could
be the experiments in the materials used in the study were carried out by the
students, students actively involved in each phase in the materials and each
concept being taught by relating to everyday life.

Kaynakça

  • Akçam, M. (2007). İlköğretim fen bilgisi derslerinde yaratıcı etkinliklerin öğrencilerin tutum ve başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Akengin, H. ve İbrahimoğlu, Z. (2010). Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve derse ilişkin görüşlerine etkisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 1-19.
  • Akgün, A., Aydın, M., ve Öner Süngür, M. (2007). İlköğretim bölümü öğrencilerinin fen derslerine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi, A.Ü. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2), 1-14.
  • Altun, T. ve Vural, S., (2012). Bilim ve sanat merkezinde (Bilsem) görev yapan öğretmen ve yöneticilerin mesleki gelişim ve okul gelişimine yönelik görüşlerinim değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (42), 152-177.
  • Arı, E. (2008). Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme stillerinin genel kimya laboratuvar uygulamalarında öğrencilerin başarısı bilimsel işlem becerileri ve tutumları üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul).
  • Aydın Ceran, S. (2010). Yaratıcı düşünme teknikleri ile geliştirilen fen etkinliklerinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya).
  • Bakırcı, H., ve Çepni, S. (2012, Haziran). Fen ve teknoloji öğretimi için yeni bir model: ortak bilgi yapılandırma modeli, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi.
  • Balakrishnan, V., & Cornforth, S. (2013). Using working agreements in participatory action research: working through moral problems with malaysian students. Educational Action Research, 21 (4), 582-602.
  • Biernacka, B. (2006). Developing scientific literacy of grade five students: a teacher-researcher coolaborative effort, (Unpublished Thesis of Doctoral, The University of Manitoba, Kanada).
  • Ceylan, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde altıncı sınıf öğrencilerine elektrik konusunun öğretiminde kavramsal değişim yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi, Ankara).
  • Clark, C. A., & Mathews, B. (2000). Scientific and technical visualization: A new course offering that integrates mathematics, science and technology. Journal of Geometry and Graphics , 4 (1), 89-98.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education, London: Routledge Falmer.
  • Çepni, S, Özmen, H. ve Bakırcı, H. (2012). Ortak bilgi yapılandırma modeline uygun materyal geliştirilmesi: “ışığın madde ile etkileşimi ve yansıma örneği”. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, (Geliştirilmiş 4.Baskı), Trabzon: Pegema Yayıncılık.
  • Çetin Teke, E., Pehlivan, M., Hacıeminoğlu, E., ve Teke, H. (2013). karikatürle zenginleştirilmiş fen ve teknoloji dersinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi. 4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Paper Abstracts ( pp. 211). Antalya – Turkey.
  • Davis, L.L.(1992). “Instrument review: Getting the most from a panel of experts”, Applied Nursing Research, 5, 194-197.
  • Ebenezer, J. , Chacko S., & Immanuel, N. (2004). Common knowledge construction model for teaching and learning science: application in the ındian context. an international conference to review research on science, technology and mathematics education, Proceedings of International Centre (pp.25-27). Dona Paula, Goa, India,
  • Ebenezer, J. V., & Fraser, M. D. (2001). First year chemical engineering students’ conception of energy in solution process: phenomenographic categories for common knowledge construction, Science Education, 85, 509-535.
  • Ebenezer, J., Chacko, S., Kaya, O. N., Koya, S. K.., & Ebenezer, D. L. (2010). The effect of common knowledge consruction model sequence of lessons on science achivement and relational conceptual change, Journal of Research in Science Teaching, 47, 25-46.
  • Ebenezer, J.V., & Connor, S. (1998). Learning to teach science: a model for the 21st century. Prentice-Hall, Simon and Schuster/ A Viacom Company, Upper Saddle River, NJ.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş; nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Erdemir, N., ve Bakırcı, H. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumlarının gelişim ve değişimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 161-170.
  • Genç, H., Demirkaya, H., ve Karasakal, G. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin orman kavramını algılamaları: fenomenografik bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1, 34 – 48.
  • Hırça, N., Çalık, M. ve Seven, S. (2011). 5E modeline göre geliştirilen materyallerin öğrencilerin kavramsal değişimine ve fizik dersine karşı tutumlarına etkisi: “iş, güç ve enerji” ünitesi örneği. Türkiye Fen Eğitimi Dergisi. 8, 1-10.
  • Kan, A., ve Akbaş, A. (2005). Lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 227-237.
  • Kozcu Çakır, N., Şenler, B., ve Göçmen Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Küçük, M., 2002. Hizmet-içi aksiyon araştırması kurs programının fen bilgisi öğretmenlerine uygulanması: bir örnek olay çalışması. (Yaynlanmamış Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon).
  • Kuşdemir, M., Ay, Y., ve Tüysüz, C. (2013). Probleme dayalı öğrenmenin 10. sınıf “karışımlar” ünitesinde öğrenci başarısı, tutum ve motivasyona etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7 (2), 195-224.
  • Nazlıçiçek, N. (2007). Onuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını açıklayıcı bir model çalışması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Y.T.Ü., İstanbul).
  • Öğretme, M. (2003). Farklılaştırılmış fizik derslerini 9. sınıf üstün yetenekli öğrenciler üzerindeki etkisi. İstanbul Çocuk Vakfı Yayınları, 63, 351.
  • Patthey, G. G., & Thomas-Spiegel, J. (2013). Action research for ınstructional ımprovement: the bad, the ugly, and the good. Educational Action Research, 21 (4), 468-484.
  • Pehlivan, H., ve Köseoğlu, P. (2011). Fen lisesi öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının incelenmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 90-102.
  • Sidekli, S., Er, H., Yavaşer, R. ve Aydın, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde alternatif bir yöntem: karikatür. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 151-163.
  • Süzen, S. (2007). Aktif öğrenme teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara).
  • Tekin, S. (2008). Kimya laboratuarının etkililiğinin aksiyon araştırması yaklaşımıyla geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), 567-576.
  • Walsh, L. (2009). A phenomenographic study of ıntroductory physics students: approaches to problem solving and conceptualisation of knowledge, Thesis of Doctoral, Dublin Institute of Technology, Ireland.
  • Wood, L. C. (2012). Conceptual change and science achievement related to a lesson sequence on acids and bases among African American alternative high school students: A teacher’s practical arguments and the voice of the “other”. Thesis of Doctoral, Wayne State University, Detroit, Michigan.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., 2005. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemler. Ankara, Genişletilmiş 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık,.
  • Yilgen, A., Arı, Ü., ve Baykara, O. (2012). Kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yurd, M. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile bil-iste-öğren stratejisi kullanılarak geliştirilen bil-iste-örnekle-öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesine ve derse karşı tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay).
  • Öztürk, C., ve Dilek D.(2002). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Emir, S. (2013). Görsel materyallerin akademik başarıya yaratıcı düşünmeye ve derse karşı tutuma etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 5 (2), 474-488.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Bildiri
Yazarlar

Hülya Demircioğlu Bu kişi benim

Selma Vural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demircioğlu, H., & Vural, S. (2016). ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. HAYEF Journal of Education, 13(1), 49-60.
AMA Demircioğlu H, Vural S. ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. Nisan 2016;13(1):49-60.
Chicago Demircioğlu, Hülya, ve Selma Vural. “ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education 13, sy. 1 (Nisan 2016): 49-60.
EndNote Demircioğlu H, Vural S (01 Nisan 2016) ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. HAYEF Journal of Education 13 1 49–60.
IEEE H. Demircioğlu ve S. Vural, “ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”, HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 1, ss. 49–60, 2016.
ISNAD Demircioğlu, Hülya - Vural, Selma. “ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education 13/1 (Nisan 2016), 49-60.
JAMA Demircioğlu H, Vural S. ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13:49–60.
MLA Demircioğlu, Hülya ve Selma Vural. “ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 1, 2016, ss. 49-60.
Vancouver Demircioğlu H, Vural S. ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN (OBYM), SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13(1):49-60.