Bu çalışmanın amacı, 9. sınıf İngilizceyi yabancı
dil olarak öğrenen öğrenciler ile öğretmenlerin İngilizce sınıflarında drama
kullanımına olan tutumlarını bulmaktır.
Bu çalışma, dil yetilerinin öğretilmesinde dramanın değerinin yansıtıcı
ve özgürleştirici bir araç olarak gösterilmesinde anahtar olacaktır. Ayrıca,
İstanbul-Türkiye’deki K-12 okulunda İngilizce derslerinde drama teknikleri
uygulanarak, öğrencilerin konuşma becerileri ve konuşmaya karşı tutumları
pozitif olarak geliştirilecektir. Bu çalışma, sıcak-oturma, dondurma, kelime
oyunları, stratejik etkileşim ve rol oyunları gibi teknikleri kullanarak dil
kapasitelerini arttıracak destekleyici bir öğretim metoduna öğrencileri
yakınlaştırmayı hedeflemektedir. Çalışmanın bulguları, B1 ve A2 seviyesindeki
yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin drama aracılığıyla
alternatif öğrenme teknikleri keşfettiklerini ve İngilizce derslerine karşı
pozitif tutum geliştirdiklerini göstermektedir.
drama tekniği İngilizce dil yetisi konuşma yeterliliği rol oynama tutum ve işbirlik
The purpose of this study is to examine
9th grade students and EFL professionals’ attitudes towards the use of drama in
English classes. This study can be a fundamental key for representing the value
of using drama in improving the language skills of the learners as a tool to
promote reflective and emancipative language learning. Moreover, drama may
enhance students’ oral language proficiency and their attitude in a positive
way by implementing drama techniques within an accelerated framework at a
foundation (private) K-12 School in Istanbul, Turkey. This qualitative study is
intended to familiarize students with a number of drama techniques, such as
hot-seating, frozen frames, verbal games, strategic interaction and role play
through drama for cultivating language competence process as a supplementary
teaching methodology. The findings of the study indicated that B1 and A2
Turkish EFL students have gained the ability to explore new alternative
learning techniques such as drama and positive attitude in English classrooms.
drama techniques English language skill oral language proficiency role play attitude and cooperation
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |