Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür. Birinci gaye,
eğitim alanında sıklıkla görülen felsefe eksikliği sorununu veya uygulamaların
var olan eğitim felsefesi ve teorik prensiplerle çatışması problemini
irdelemektir. İkinci amaç, eğitim teknolojileri alanındaki gelişmeleri gözler
önüne sermek ve FATİH projesi ile bağlantılı olarak tutarsızlıkları
tartışmaktır. Bu iki amacı gerçekleştirirken Uludağ Üniversitesi, Bilimsel
Araştırma Projeleri Birimi tarafından desteklenen ve başarıyla uygulanmış olan
3 boyutlu Second Life platformu üzerinde İngilizce eğitimi projesini anlatmak
ve geleceğe ışık tutabilecek bazı bulgu ve fikirleri paylaşmak
hedeflenmektedir. Sonuç olarak, bu çalışma hem eğitim uygulamaları hem de
eğitim teknolojilerinin gelişimleri için yön gösterici, yenilikçi ve ilerici
bir niteliğe sahiptir; küreselleşmenin getirdiği mobil yaşam, hayat boyu
öğrenme, uzaktan öğrenme, bilişim ve iletişim teknolojileri alanındaki
gelişmelerin eğitim alanına nasıl entegre edilmesi gerektiği ile ilgili felsefi
ve teorik alt yapı niteliğinde temel prensipleri ortaya koymaktadır.
The purpose of the present study is
twofold. First, it is aimed to discuss the lack of philosophy in education, and
the inconsistencies and incompatibilities between the educational applications
and the philosophies or theories that underlie them. Second, it is aimed to
state the improvements in the field of educational technologies, and to
determine the critical points with regard to the FATİH project. Additionally,
it is aimed to introduce the project, namely English language education in a 3D
digital environment that has been carried out by the help of Second Life
platform and successfully concluded at Uludağ University. The discussions and
conclusions of the present study are intended to illuminate the innovative and
progressive attempts in education, which will be the inevitable conclusion of
the mobile, distance, and lifelong learning principles of education that are
accelerated by the globalization. The present study clarifies the links between
philosophy in education and the theoretical framework of the practical
applications that should be woven together with the information and
communication technologies.
3D digital English language education virtual environment Second Life
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |