Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of Primary Prospective Teachers’ for the Use of Museums in Education

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 113 - 129, 20.12.2017

Öz

The goal of education and teaching in today’s world is to educate students who are actively involved in research and teaching environments and who are asking questions and looking for understanding, where the student is the center and the teacher is the guide. For this reason, the view that education and training can be done only in the school environment no longer applies today, and the importance of non-school learning environments has increased. This study looked at non-school learning environments. The purpose of this study is to examine the views of students who study higher education at museums and who make “educational use of museums.” The study group for this research benefited from qualitative research methods: data was obtained from “21” class teacher candidates who are studying at Kilis 7 December University during the fall semester of 2016–2017 academic year. The data obtained as a result of the open-ended questions directed at the participants were evaluated by means of descriptive analysis. According to the results, teacher candidates see museums as facilitating places which support learning, and they place great responsibility on these educational institutions. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2009). Bir öğrenme ortamı olarak müzeler, müze pedagojisi ve Satı Bey’in okul müzesi deneyimi. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik Sempozyumu II Bildiriler içinde (s. 93-102). Ankara.
  • Andreetti, K. (1993). Teaching history from primary evidence. David Fulton. Astudillo, L. (1990, Agust). An overview of the needs for museum training in Latin America and the Caribbean. Paper presented at the ICOM Committee for the Training of Personnel, Annual Meeting, Washington, DC, USA.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşleri (Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara). https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Crace, J. (2001). Playing to the gallery. The Guardian Education, 13 November, 2-3. Retrieved from https://www.theguardian.com/education/2001/nov/13/schooltrips.schools
  • Creswell, J. W. (2014). Research design. Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: Sage. Emeksizoğlu, T. O. (2007). Polis müzeleri ve polis müzelerinde eğitimi (Tezsiz yüksek lisans bitirme projesi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Erbay, M. (1997). Plastik sanatlar eğitiminin gelişimi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı düşünme ve müzeler (B. Onur & R. Mergenci, Çev.). Ankara: Ankara Üniversitesi. Geleş, F. (2002, Eylül). Kültürel şekillenmede Avrupa’dan örneklerle oyuncak müzelerinin rolü. 6. Müzecilik Semineri’nde sunulan bildiri, T.C. Genelkurmay Başkanlığı Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı, İstanbul. Yıldırım / Views of Primary Prospective Teachers’ for the Use of Museums in Education
  • Hooper-Greenhill, E. (1999). Müze ve galeri eğitimi (M. Ö. Evren & E. G. Kapçı, Çev.) Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
  • Jamieson, A., (1971). Practical history teaching. London: Evans Brothers Limited. Koçak, K. S. (2010). İlköğretim görsel sanatlar eğitimi dersindeki müze etkinliklerine yönelik, öğrenci, öğretmen ve müze yetkililerinin görüşleri (Yüksek lisans tez, Gazi Üniversitesi, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Maccario, N. K. (2002). Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 275-285.
  • Mercin, L. (2006). Resim dersini müze kaynaklı oluşturmacı öğrenme yaklaşımı etkinliklerine göre uygulamanın erişiye, kalıcılığa ve tutuma etkisi (Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Okvuran, A. (2012). Müzede dramanın bir öğretim yöntemi olarak Türkiye’de gelişimi. Eğitim ve Bilim, 37(166), 170-180.
  • Turgut, G. (2015). Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma (Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın). https:// tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. basım). Ankara: Seçkin. Zilcioğlu, Ş. (2008). Çocuk müzeleri ve müze eğitimi (B. Onur, Yay. Haz.). Ankara: Ürün Yayıncılık.

Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 113 - 129, 20.12.2017

Öz

Günümüz dünyasının eğitim ve öğretim anlayışı; öğrencinin merkeze alındığı ve öğretmenin rehber olduğu, eğitim ve öğretim ortamlarına aktif bir şekilde katılan, araştıran, sorgulayan öğrenciler yetiştirmektir. Bu nedenle günümüzde eğitim ve öğretimin sadece okul ortamında yapıldığı görüşü geçerliğini yitirmiş, okul dışı öğrenme ortamının önemi daha çok artmıştır. Bu okul dışı öğrenme ortamlarından biri de müzelerdir. Bu çalışmanın amacı yükseköğrenimde okuyan öğrencilerin “müzelerin eğitim amaçlı kullanımına” yönelik görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 akademik yılı güz döneminde Kilis 7 Aralık Üniversitesinde okumakta olan “21” sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Katılımcılara yöneltilen açık uçlu sorular sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları müzeleri öğrenmeyi destekleyen kolaylaştıran mekânlar olarak görmekte, bu konuda eğitim kurumlarına büyük sorumluluk yüklemektedirler.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2009). Bir öğrenme ortamı olarak müzeler, müze pedagojisi ve Satı Bey’in okul müzesi deneyimi. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik Sempozyumu II Bildiriler içinde (s. 93-102). Ankara.
  • Andreetti, K. (1993). Teaching history from primary evidence. David Fulton. Astudillo, L. (1990, Agust). An overview of the needs for museum training in Latin America and the Caribbean. Paper presented at the ICOM Committee for the Training of Personnel, Annual Meeting, Washington, DC, USA.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşleri (Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara). https://tez. yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Crace, J. (2001). Playing to the gallery. The Guardian Education, 13 November, 2-3. Retrieved from https://www.theguardian.com/education/2001/nov/13/schooltrips.schools
  • Creswell, J. W. (2014). Research design. Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: Sage. Emeksizoğlu, T. O. (2007). Polis müzeleri ve polis müzelerinde eğitimi (Tezsiz yüksek lisans bitirme projesi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Erbay, M. (1997). Plastik sanatlar eğitiminin gelişimi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı düşünme ve müzeler (B. Onur & R. Mergenci, Çev.). Ankara: Ankara Üniversitesi. Geleş, F. (2002, Eylül). Kültürel şekillenmede Avrupa’dan örneklerle oyuncak müzelerinin rolü. 6. Müzecilik Semineri’nde sunulan bildiri, T.C. Genelkurmay Başkanlığı Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı, İstanbul. Yıldırım / Views of Primary Prospective Teachers’ for the Use of Museums in Education
  • Hooper-Greenhill, E. (1999). Müze ve galeri eğitimi (M. Ö. Evren & E. G. Kapçı, Çev.) Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
  • Jamieson, A., (1971). Practical history teaching. London: Evans Brothers Limited. Koçak, K. S. (2010). İlköğretim görsel sanatlar eğitimi dersindeki müze etkinliklerine yönelik, öğrenci, öğretmen ve müze yetkililerinin görüşleri (Yüksek lisans tez, Gazi Üniversitesi, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Maccario, N. K. (2002). Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 275-285.
  • Mercin, L. (2006). Resim dersini müze kaynaklı oluşturmacı öğrenme yaklaşımı etkinliklerine göre uygulamanın erişiye, kalıcılığa ve tutuma etkisi (Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Okvuran, A. (2012). Müzede dramanın bir öğretim yöntemi olarak Türkiye’de gelişimi. Eğitim ve Bilim, 37(166), 170-180.
  • Turgut, G. (2015). Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma (Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın). https:// tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. basım). Ankara: Seçkin. Zilcioğlu, Ş. (2008). Çocuk müzeleri ve müze eğitimi (B. Onur, Yay. Haz.). Ankara: Ürün Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esat Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, E. (2017). Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. HAYEF Journal of Education, 14(2), 113-129.
AMA Yıldırım E. Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. HAYEF Journal of Education. Aralık 2017;14(2):113-129.
Chicago Yıldırım, Esat. “Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri”. HAYEF Journal of Education 14, sy. 2 (Aralık 2017): 113-29.
EndNote Yıldırım E (01 Aralık 2017) Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. HAYEF Journal of Education 14 2 113–129.
IEEE E. Yıldırım, “Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri”, HAYEF Journal of Education, c. 14, sy. 2, ss. 113–129, 2017.
ISNAD Yıldırım, Esat. “Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri”. HAYEF Journal of Education 14/2 (Aralık 2017), 113-129.
JAMA Yıldırım E. Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. HAYEF Journal of Education. 2017;14:113–129.
MLA Yıldırım, Esat. “Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri”. HAYEF Journal of Education, c. 14, sy. 2, 2017, ss. 113-29.
Vancouver Yıldırım E. Müzelerin Eğitimde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. HAYEF Journal of Education. 2017;14(2):113-29.