Civelek, Ş., Meder, M. , Tüzen, H. ve Aycan, C. (2003). “Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Aksaklıklar‟‟, http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=101
Çilenti, K. (1991). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim(Geliştirilmiş 4. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Fidan, N. (1998). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Rehber Dağıtım.
Göker, L. (1993). “Matematiğin Evrenselliği”, Eğitim Dergisi. 4, 41-47.
Göker, L. (1997). Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri (1.Baskı). İstanbul: MEB Yayınları.
Hacısalihoğlu H.H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar, A. (2004). Matematik Öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
İşcan, K. (1967). Ansiklopedik Matematik Sözlüğü. İstanbul: İskender Matbaası.
İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme (Genişletilmiş 4.Baskı). İstanbul: Değişim Yayınları.
Koca, S., Şen, A,. İlhan, A. (2002). “3. Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye İçin Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi,S. 23 , ss. 145-154, Ankara.
Levin, J. and Nolan, J.F. (2000). Principles of Classroom Management: A Professional Decision-Making Model (3rd. Ed.). Boston: Allyn and Bacon .
Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. (Yenilenmiş ve Geliştirilmiş 3. Baskı), Ankara: Maya Akademi.
Taşdemir, M. (2003). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, (Program, Öğretim, Yönetim ve Değerlendirme), (2. Baskı). Ankara: Ocak Yayınları.
Tuncer, T. (1995). Matematik Sözlüğü. İstanbul: İ.Ü. Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi, Prof. Dr. Nazım Terzioğlu Basım Atölyesi.
Ubuz, B.(2002). “Üniversite Eğitimi ve Öğretmenlik: Matematik Öğretmenlerinin ve Adaylarının Görüşleri”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d312.pdf
Yenilmez,K., Uysal, E. (2007). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematiksel Kavram ve Sembolleri Günlük Hayatla İlişkilendirebilme Düzeyi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, (2007), 89-98.
LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Bu araştırmada lise 1. sınıf öğrencilerinin görmüş oldukları matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusundaki fikirlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla cevabı aranan sorulardan bazıları şunlardır: Öğrencilerin matematik dersini sevme oranı nedir? Matematik dersinin gerekli olduğunu düşünme oranı nedir? Konuların günlük yaşamda kullanımı belirtilmekte midir? Konuların günlük yaşamda kullanımı öğrencilere anlatılmalı mıdır? Konuların günlük yaşamda kullanımı ders kitaplarında yer almalı mıdır? Günlük yaşamda kullanım, konunun öğrenilmesine katkıda bulunur mu? Matematik konularının günlük yaşamda kullanımı öğrenciler tarafından ne oranda bilinmektedir?Araştırma tarama modelindedir. Öğrencilerin matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusundaki fikirlerini belirlemek için anket kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş 21 lisedeki 440 lise birinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu öğrencilerin öğrendikleri matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusunda yeterli fikirlerinin olmadığıdır. Öneriler: Matematik konularının günlük yaşamda kullanımının öğrenciler tarafından bilinmesi, kitaplarda yer alması ve öğretmenlerin de bu bilgi ve becerilerle donatılacak şekilde eğitim almalarıdır. Ayrıca 'Matematik ve Günlük Yaşam' adlı ders müfredatta yer almalıdır.
Civelek, Ş., Meder, M. , Tüzen, H. ve Aycan, C. (2003). “Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Aksaklıklar‟‟, http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=101
Çilenti, K. (1991). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim(Geliştirilmiş 4. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Fidan, N. (1998). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Rehber Dağıtım.
Göker, L. (1993). “Matematiğin Evrenselliği”, Eğitim Dergisi. 4, 41-47.
Göker, L. (1997). Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri (1.Baskı). İstanbul: MEB Yayınları.
Hacısalihoğlu H.H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar, A. (2004). Matematik Öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
İşcan, K. (1967). Ansiklopedik Matematik Sözlüğü. İstanbul: İskender Matbaası.
İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme (Genişletilmiş 4.Baskı). İstanbul: Değişim Yayınları.
Koca, S., Şen, A,. İlhan, A. (2002). “3. Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye İçin Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi,S. 23 , ss. 145-154, Ankara.
Levin, J. and Nolan, J.F. (2000). Principles of Classroom Management: A Professional Decision-Making Model (3rd. Ed.). Boston: Allyn and Bacon .
Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. (Yenilenmiş ve Geliştirilmiş 3. Baskı), Ankara: Maya Akademi.
Taşdemir, M. (2003). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, (Program, Öğretim, Yönetim ve Değerlendirme), (2. Baskı). Ankara: Ocak Yayınları.
Tuncer, T. (1995). Matematik Sözlüğü. İstanbul: İ.Ü. Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi, Prof. Dr. Nazım Terzioğlu Basım Atölyesi.
Ubuz, B.(2002). “Üniversite Eğitimi ve Öğretmenlik: Matematik Öğretmenlerinin ve Adaylarının Görüşleri”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d312.pdf
Yenilmez,K., Uysal, E. (2007). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematiksel Kavram ve Sembolleri Günlük Hayatla İlişkilendirebilme Düzeyi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, (2007), 89-98.
Civelek, Ş., Meder, M. , Tüzen, H. ve Aycan, C. (2003). “Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Aksaklıklar‟‟, http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=101
Çilenti, K. (1991). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim(Geliştirilmiş 4. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Fidan, N. (1998). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Rehber Dağıtım.
Göker, L. (1993). “Matematiğin Evrenselliği”, Eğitim Dergisi. 4, 41-47.
Göker, L. (1997). Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri (1.Baskı). İstanbul: MEB Yayınları.
Hacısalihoğlu H.H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar, A. (2004). Matematik Öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
İşcan, K. (1967). Ansiklopedik Matematik Sözlüğü. İstanbul: İskender Matbaası.
İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme (Genişletilmiş 4.Baskı). İstanbul: Değişim Yayınları.
Koca, S., Şen, A,. İlhan, A. (2002). “3. Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye İçin Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi,S. 23 , ss. 145-154, Ankara.
Levin, J. and Nolan, J.F. (2000). Principles of Classroom Management: A Professional Decision-Making Model (3rd. Ed.). Boston: Allyn and Bacon .
Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. (Yenilenmiş ve Geliştirilmiş 3. Baskı), Ankara: Maya Akademi.
Taşdemir, M. (2003). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, (Program, Öğretim, Yönetim ve Değerlendirme), (2. Baskı). Ankara: Ocak Yayınları.
Tuncer, T. (1995). Matematik Sözlüğü. İstanbul: İ.Ü. Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi, Prof. Dr. Nazım Terzioğlu Basım Atölyesi.
Ubuz, B.(2002). “Üniversite Eğitimi ve Öğretmenlik: Matematik Öğretmenlerinin ve Adaylarının Görüşleri”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d312.pdf
Yenilmez,K., Uysal, E. (2007). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematiksel Kavram ve Sembolleri Günlük Hayatla İlişkilendirebilme Düzeyi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, (2007), 89-98.
Gülten, D., Ilgar, L., & Gülten, İ. (2010). LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education, 6(1), 51-62.
AMA
Gülten D, Ilgar L, Gülten İ. LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. Ekim 2010;6(1):51-62.
Chicago
Gülten, Dilek, Lütfü Ilgar, ve İsmail Gülten. “LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 6, sy. 1 (Ekim 2010): 51-62.
EndNote
Gülten D, Ilgar L, Gülten İ (01 Ekim 2010) LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education 6 1 51–62.
IEEE
D. Gülten, L. Ilgar, ve İ. Gülten, “LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, HAYEF Journal of Education, c. 6, sy. 1, ss. 51–62, 2010.
ISNAD
Gülten, Dilek vd. “LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 6/1 (Ekim 2010), 51-62.
JAMA
Gülten D, Ilgar L, Gülten İ. LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2010;6:51–62.
MLA
Gülten, Dilek vd. “LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education, c. 6, sy. 1, 2010, ss. 51-62.
Vancouver
Gülten D, Ilgar L, Gülten İ. LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KONULARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANIMI KONUSUNDAKİ FİKİRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2010;6(1):51-62.