Though there has been a growing interest on exploring learners' perceptions of successes and failures, this issue has not attracted the attention it deserves in the field of foreign language learning, particularly in EFL contexts. The aim of this study is to provide data on 240 Turkish university students' attributions of their perceived successes and failures in English language learning and to examine the ways in which their attributions vary according to gender, perceived success and positive attitude towards English language learning. Data collected by means of a modified version of Williams, Burden, Poulet and Maun's (2004) questionnaire revealed several of attributions found in the related literature. Regarding all variables, the most widely used attribution was that of strategy.
Key Words: Learners' Perceptions of Successes and Failures, Attributions, English Language Learning, EFL Learners
ÖZET
Öğrencilerin başarı ve başarısızlık algılarının ortaya çıkartılmasında artan bir akademik ilginin olmasına rağmen, bu konu yabancı dil öğrenme alanında özellikle de İngilizcenin Yabancı Dil olarak öğrenildiği ortamlarda hak ettiği ilgiyi görememiştir. Bu araştırmanın amacı araştırmanının örneklemini oluşturan 240 üniversite öğrencisinin İngilizce öğreniminde başarı ve başarısızlık yüklemelerini belirlemektir. Özellikle, bu yüklemelerin cinsiyet, başarı algısı ve İngilizce öğrenimine karşı sahip olunan olumlu tavra göre ne şekilde değişkenlik gösterdiği incelenmektedir. Williams, Burden, Poulet ve Maun'dan (2004) uyarlanmış açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanan veri, ilgili literatürdeki birçok yüklemeyi ortaya koymuştur. Tüm değişkenler göz önüne alındığında en çok ortaya çıkan yükleme ise strateji olmuştur.
Anahtar Sözcükler: Öğrencilerin Başarı ve Başarısızlık Algılamaları, Yüklemeler, İngilizce Öğrenimi, İngilizcenin Yabancı Dil olarak Öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 2 |