BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 20.12.2010

Öz

Çalışmada, ilköğretim 5. sınıf matematik dersinin değerlendirme sürecinde ürün dosyası kullanımının öğrencilerin bilişsel strateji kullanımları ve görüşleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Beşinci sınıf olan iki grup üzerinde yürütülen araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen, Üredi (2005)'nin Türkçe'ye uyarladığı “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği”nin alt boyutu olan “bilişsel strateji kullanımı ölçeği” ve “ürün dosyası geliştirme sürecini değerlendirme formu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde kovaryans ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre ürün dosyası kullanımının öğrencilerin bilişsel strateji kullanımları üzerinde anlamlı fark yaratmadığı ve ürün dosyası geliştirme sürecinde öğrencilerin kendilerine ait ürün oluşturmaktan hoşlandıkları fakat ürün bilgi fişlerini doldurmaktan sıkıldıkları sonucuna ulaşılmıştır.

 

Anahtar Sözcükler: Matematik Öğretimi, Ürün Dosyası, Bilişsel Strateji Kullanımı, Öğrenci Görüşleri.

 

ABSTRACT

 

The aim of this study is to determine the effect of using portfolios in fifth grade mathematics on students' cognitive strategy use and views about using portfolio. In the research, which was carried out in two separate groups, a pre-test post-test control group experimental design was used. As for data collection, “cognitive strategy use scale” and “the process of developing portfolio assessment form”, originally developed by Pintrich and De Groot (1990) and adapted to Turkish by Üredi (2005) were used (2005). The process of developing portfolio assessment form was developed by researchers. Covariance and descriptive analysis techniques were used for the analysis of data. Research findings indicate that the use of portfolio assessment has no effect on students' use of cognitive strategy. Students enjoyed producing their own products; nevertheless filling out forms caused boredom.

 

Key Words: Mathematics Education, Portfolio, Cognitive Strategy Use, Students' View.

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 20.12.2010

Öz

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 20.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal Karakaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakaş, N. (2010). MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. HAYEF Journal of Education, 8(1).
AMA Karakaş N. MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. Aralık 2010;8(1).
Chicago Karakaş, Nihal. “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education 8, sy. 1 (Aralık 2010).
EndNote Karakaş N (01 Aralık 2010) MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. HAYEF Journal of Education 8 1
IEEE N. Karakaş, “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, HAYEF Journal of Education, c. 8, sy. 1, 2010.
ISNAD Karakaş, Nihal. “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education 8/1 (Aralık 2010).
JAMA Karakaş N. MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2010;8.
MLA Karakaş, Nihal. “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education, c. 8, sy. 1, 2010.
Vancouver Karakaş N. MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ, ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2010;8(1).