Araştırmada, öğretmen adaylarının düşünme stillerinin bölümlere, akademik başarıya, cinsiyete, anne ve baba eğitim durumuna göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek istenmiştir. Çalışmada betimsel yöntemin tarama modeli kullanılmıştır Araştırma İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde eğitim gören 275 son sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Örnekleme alınan öğretmen adaylarının cinsiyet dağılımına bakıldığında öğretmen adaylarının 126'sı erkek, 149'u kızdır. Yaş aralığı olarak da öğrenciler 21-24 yaşları arasındadırlar. Araştırma verileri, Stenberg'in Düşünme Stilleri Envanteri ve Kişisel bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin Analizinde değişkenlerle ilgili verilerin aritmetik ortalama ve standart sapmaları bulunmuş; değişkenlere göre farklılığı ortaya koymak amacıyla varyans analizi ve Tukey HSD Post Hoc Testleri yapılmıştır. Ayrıca cinsiyete göre farklılığın olup olmadığını test etmek amacıyla t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Branşlara, akademik başarıları, Yaşa, Baba eğitim, Cinsiyete göre anlamlı fark gözlenmiştir. Anne eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermemiştir.
Anahtar Sözcükler: Düşünme Stili Yasa yapıcı, Yürütmeci, Yargılayıcı, Tek erkçi, Çok erkçi, Aşamacı, Anarşik, Bütünsel, Ayrıntısal, İçedönük, Dışadönük, Yenilikçi ve Tutucu.
ABSTRACT
This research aims to determine whether pre-service teachers' thinking styles differ according to different variables such as academic departments, academic achievement, gender, parents` education level or not. The study uses survey model of descriptive method. The study was conducted by sampling 275 last grade students at Istanbul University, Hasan Ali Yücel Education Faculty. 126 students were male and 149 were female, the total population was between 21-24 age span. Data of the study were collected by means of Sternberg's Thinking Styles Inventory (TSI) and Personal Information Inquiry form. In data analysis process, mean and standard deviations were found on the different variables. To show disparity in terms of different variables, Variance analysis (F) and Tukey HSD Post Hoc tests were applied. Moreover, t-test was used to test whether there was difference between male and female students. At the end of the study, meaningful significance in terms of departments of the faculty of education, academic achievement, age, gender, fathers' education level was observed. No meaningful significance was found toward mothers' education level.
Key Words: Thinking Style, Legislative, Executive, Judicial, Monarchic, Hierarchic, Oligarchic, Anarchic, Global, Local, Internal, External, Liberal, Conservative.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1 |