BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 20.12.2010

Öz

Bu çalışmada amaç; eğitim kurumlarında verilen eğitimin sadece sınıf duvarları arasında sıkıştırılmış bir süreç olarak ele alınması yoluyla ‘eğitim' kavramının dar bir kalıp içerisinde değerlendirilmemesi gerektiği varsayımından yola çıkarak, bir eğitim kurumunun yaşam alanı içerisindeki her türlü etkinlik ve etkileşimin verilen eğitimin bir parçası olduğu düşüncesine ‘gizli müfredat' kavramı altında eleştirel bir bakış açısı sağlamaktır. Çalışmada ilk olarak ‘gizli müfredat' kavramının müfredat çeşitleri arasındaki yeri ve diğer müfredat türleri ile olan ilişkisi betimlenmiştir. Bir sonraki aşamada gizli müfredatın eğitimle ilişkisi tartışılmıştır. Daha sonra, gizli müfredat olgusunun eylem-alandaki etkin katılımcı olan öğretmeni nasıl şekillendirdiği ya da dönüştürdüğünden hareketle öğretmen duruşu irdelenmiştir. Çalışma daha nitelikli bir eğitimin sağlanabilmesi için önerilerde bulunulması yoluyla son bulmuştur.

 

Anahtar Sözcükler: Müfredat Türleri, Gizli Müfredat, Öğretmen Duruşu.

 

ABSTRACT

 

With reference to the concept of ‘hidden curriculum', this study aims at providing a critical approach to an assumption in the educational context. It is this assumption that advocates education is to be presumed not as a limited process that has been realized and accomplished within the borders of classrooms but also encompasses each and every activity or interaction provided and experienced within the living space of an education organization. In this study, at first step, the place and the interrelation of hidden curriculum among the other curricula are described. In the next phase, the relationship between hidden curriculum and education is discussed. The study is furthered by picturising how the teacher as the active participant of the action-area is formed/transformed by the phenomenon of the hidden curriculum and discusses the teacher stance accordingly. The study ends by offering suggestions for improving quality education.

 

Key Words: Curriculum Types, Hidden Curriculum, Teacher Stance. 

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 20.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Cincioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cincioğlu, O. (2010). EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ. HAYEF Journal of Education, 8(1).
AMA Cincioğlu O. EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ. HAYEF Journal of Education. Aralık 2010;8(1).
Chicago Cincioğlu, Oğuz. “EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT Ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ”. HAYEF Journal of Education 8, sy. 1 (Aralık 2010).
EndNote Cincioğlu O (01 Aralık 2010) EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ. HAYEF Journal of Education 8 1
IEEE O. Cincioğlu, “EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ”, HAYEF Journal of Education, c. 8, sy. 1, 2010.
ISNAD Cincioğlu, Oğuz. “EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT Ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ”. HAYEF Journal of Education 8/1 (Aralık 2010).
JAMA Cincioğlu O. EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2010;8.
MLA Cincioğlu, Oğuz. “EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT Ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ”. HAYEF Journal of Education, c. 8, sy. 1, 2010.
Vancouver Cincioğlu O. EĞİTİMDE GİZLİ MÜFREDAT ve ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2010;8(1).