Bu araştırmanın amacı, yazma etkinleri kullanılarak yürütülen
matematik derslerinin değerlendirilmesidir. Araştırma, 2004-2005 bahar
yarıyılı süresince 27 kişiden oluşan bir 6. sınıfta 10 haftada
tamamlanmıştır. Dersler araştırmacı öğretmen tarafından geleneksel
öğretimin içerisinde çeşitli yazma etkinliklerinin kullanılmasıyla
yürütülmüştür. Bu araştırmada kullanılan yazma çeşitleri; açıklayıcı yazma,
günlük yazma, kurulan bir senaryo ile oluşan problem durumunu yazma ve
öğrencilere ders sonunda ifadeler verip, bu ifadelerin karşılarına duygu ve
düşüncelerini yazma uygulaması şeklindedir. Araştırmanın bulguları,
öğrenci yazılarının incelenmesi, öğrencilere verilen bir senaryoya verdikleri
yazılı yanıtların analizi ve 10 Öğrenci ile yürütülen yarı yapılandırılmış
mülakatların nitel olarak yorumlanması ile elde edilmiştir. Yazma
etkinliklerinin sınıf içindeki matematiksel iletişimi artırarak öğrencilerin
düşünce süreçlerinin görsel bir ifadesi olarak soyut matematiksel
sembolleri somutlaştırdığı, matematiğe ve yazmaya karşı olumlu tutum
geliştirmelerini sağladığı sonucuna varılmıştır. Verimliliğin arttırılması
amacıyla öğretmenlere hizmet içi ve hizmet öncesi kurslar verilerek yazma
etkinliklerinin matematik derslerinde kullanımı teşvik edilmelidir.
Matematik Öğretimi Matematikte Yazma Etkinlikleri Yazarak Öğrenme Araştırmacı Öğretmen Yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 1 |