Yabancı dil eğitiminde düşünme, yorumlama, tartışma ve
yaratıcılığa ağırlık veren katılımcı bir ders programının oluşturulması
genellikle ikincil öneme sahip görünmektetir, çünkü ana hedefler çoğu
zaman öğrencinin dilbilgisi kalıplarını öğrenmesi ve bu kalıpların prototip
metinlerle pekiştirilmesi üzerine odaklanmaktadır. Bu bağlamda yabancı dil
öğretimine yönelik kitaplarda kullanılan metinlerin ya da içeriklerinde
sunulan yöntemlerin öğrenciye farklı bir bakış açısı kazandırma, eleştirel
düşünme pratiklerini tanıtma ve düşünme eğitimi verme açısından gözardı
ettiği ya da yetersiz kaldığı noktaların olduğu söylenebilir.
Buradan hareketle, yazınsal metinlerin İngilizce dil öğretiminde
nasıl kullanılabileceği ve düşünme eğitimi olarak adlandırılan yöntemin ne
olduğu bu çalışmada açıklanmaya çalışılmaktadır ve öneri niteliğinde bir
ders modeli sunulmaktadır. Etkin bir düşünme, yaratma, uygulama sürecini
kapsayan ve yaratıcı yazma çalışmalarıyla birleştirilebilecek model
önerisinde, öğrencilerin ingilizce dil kullanımlarını geliştirmenin yanısıra,
metin çözümleme, yorumlama, tartışma yoluyla soyutlama yeteneklerinin
gelişmesi ve eleştirel düşünmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bunun
yanında, bu yazı içinde dil öğretimi ve düşünme eğitimini birleştiren bir
kitap için proje üretmeye yönelik öneriler de yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 1 |