BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 1, 151 - 167, 23.03.2012

Öz

Yabancı dil eğitiminde düşünme, yorumlama, tartışma ve
yaratıcılığa ağırlık veren katılımcı bir ders programının oluşturulması
genellikle ikincil öneme sahip görünmektetir, çünkü ana hedefler çoğu
zaman öğrencinin dilbilgisi kalıplarını öğrenmesi ve bu kalıpların prototip
metinlerle pekiştirilmesi üzerine odaklanmaktadır. Bu bağlamda yabancı dil
öğretimine yönelik kitaplarda kullanılan metinlerin ya da içeriklerinde
sunulan yöntemlerin öğrenciye farklı bir bakış açısı kazandırma, eleştirel
düşünme pratiklerini tanıtma ve düşünme eğitimi verme açısından gözardı
ettiği ya da yetersiz kaldığı noktaların olduğu söylenebilir.
Buradan hareketle, yazınsal metinlerin İngilizce dil öğretiminde
nasıl kullanılabileceği ve düşünme eğitimi olarak adlandırılan yöntemin ne
olduğu bu çalışmada açıklanmaya çalışılmaktadır ve öneri niteliğinde bir
ders modeli sunulmaktadır. Etkin bir düşünme, yaratma, uygulama sürecini
kapsayan ve yaratıcı yazma çalışmalarıyla birleştirilebilecek model
önerisinde, öğrencilerin ingilizce dil kullanımlarını geliştirmenin yanısıra,
metin çözümleme, yorumlama, tartışma yoluyla soyutlama yeteneklerinin
gelişmesi ve eleştirel düşünmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bunun
yanında, bu yazı içinde dil öğretimi ve düşünme eğitimini birleştiren bir
kitap için proje üretmeye yönelik öneriler de yer almaktadır.

Kaynakça

  • Barnet, S., Berman, M., Burto, W. (1987). Literature for Composition, Boston: Scott, Foresman and Company.
  • Brown, H., Douglas (1987). Principles of Language Learning and Teaching, New Jersey: Prentice Hall.
  • Eagleton, Terry (1983). Theory of Literature: An Introduction, Mineapolis: University of Minnesota Press.
  • İpşiroğlu, Zehra (1998). Gelin Çocuklar Birlikte Düşünelim, İstanbul: Adam Yayınları.
  • İpşiroğlu, Zehra (2001). Altmlama Boyutları ve Çeşitlemeleh:Yazın, İstanbul: Papirüs Yayınları.
  • İpşiroğlu, Nazan (2001). Alımlama Boyutları ve Çeşitlemeleri: Resim, İstanbul: Papirüs Yayınları.
  • İpşiroğlu, Zehra, Özsoysal, Fakiye (2002). Yazma Uğraşı, Essen: Universitaet Duİsburg-Essen Press.
  • İpşiroğlu, Zehra, Özsoysal, Fakiye (2003). Die Lust am Schreiben, Essen: Universitaet Duisburg-Essen Press.
  • Raimes, Ann (1978). Focus On Composition, New York: Oxford University Press.
  • Smalley, L. Regina (1995). Refinig Composition Skills-Rhetoric and Grammar, Fourth Edition, New York: Heinle& Heinle Publishers.
  • Smith, D.Brenda (1989). Bridging the Gap, New York: Harper Collins Publishers.
  • Withrow, Jean (1987). Effective Writing, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Internet search for poems and clues for metod: www.onestopenglish.com
  • Centre for Critical Thinking and Foundation for Critical Thinking (1997). Critical
  • Thinking: Basic Theory & Instructional Structures, Sonoma State
  • University, California, (www.sonoma.edu/cthink/)
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 1, 151 - 167, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Barnet, S., Berman, M., Burto, W. (1987). Literature for Composition, Boston: Scott, Foresman and Company.
  • Brown, H., Douglas (1987). Principles of Language Learning and Teaching, New Jersey: Prentice Hall.
  • Eagleton, Terry (1983). Theory of Literature: An Introduction, Mineapolis: University of Minnesota Press.
  • İpşiroğlu, Zehra (1998). Gelin Çocuklar Birlikte Düşünelim, İstanbul: Adam Yayınları.
  • İpşiroğlu, Zehra (2001). Altmlama Boyutları ve Çeşitlemeleh:Yazın, İstanbul: Papirüs Yayınları.
  • İpşiroğlu, Nazan (2001). Alımlama Boyutları ve Çeşitlemeleri: Resim, İstanbul: Papirüs Yayınları.
  • İpşiroğlu, Zehra, Özsoysal, Fakiye (2002). Yazma Uğraşı, Essen: Universitaet Duİsburg-Essen Press.
  • İpşiroğlu, Zehra, Özsoysal, Fakiye (2003). Die Lust am Schreiben, Essen: Universitaet Duisburg-Essen Press.
  • Raimes, Ann (1978). Focus On Composition, New York: Oxford University Press.
  • Smalley, L. Regina (1995). Refinig Composition Skills-Rhetoric and Grammar, Fourth Edition, New York: Heinle& Heinle Publishers.
  • Smith, D.Brenda (1989). Bridging the Gap, New York: Harper Collins Publishers.
  • Withrow, Jean (1987). Effective Writing, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Internet search for poems and clues for metod: www.onestopenglish.com
  • Centre for Critical Thinking and Foundation for Critical Thinking (1997). Critical
  • Thinking: Basic Theory & Instructional Structures, Sonoma State
  • University, California, (www.sonoma.edu/cthink/)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fakiye Özsoysal Bu kişi benim

Levent Balcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özsoysal, F., & Balcıoğlu, L. (2012). HAYEF Journal of Education, 3(1), 151-167.
AMA Özsoysal F, Balcıoğlu L. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;3(1):151-167.
Chicago Özsoysal, Fakiye, ve Levent Balcıoğlu. HAYEF Journal of Education 3, sy. 1 (Mart 2012): 151-67.
EndNote Özsoysal F, Balcıoğlu L (01 Mart 2012) HAYEF Journal of Education 3 1 151–167.
IEEE F. Özsoysal ve L. Balcıoğlu, HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 1, ss. 151–167, 2012.
ISNAD Özsoysal, Fakiye - Balcıoğlu, Levent. HAYEF Journal of Education 3/1 (Mart 2012), 151-167.
JAMA Özsoysal F, Balcıoğlu L. HAYEF Journal of Education. 2012;3:151–167.
MLA Özsoysal, Fakiye ve Levent Balcıoğlu. HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 1, 2012, ss. 151-67.
Vancouver Özsoysal F, Balcıoğlu L. HAYEF Journal of Education. 2012;3(1):151-67.