Türklerde, eski Türk takviminin ıslah edilmesi ve yazının
yaygınlaştırılması gibi durumlar oldukça geniş bir eğitim-öğretim
teşkilatının varlığını ortaya koyan sağlam delillerdir. Yalnız dönemi için
değil, asırlar boyunca tarihten ibret alınması düşüncesi ile taşlara kazılarak
herkesin görebileceği meydanlara dikilen kitabeler, Türk toplumunda geniş
bir okur-yazar kesiminin bulunduğunu göstermektedir. Yine, pozitif bilgiye
verilen önemi gösteren bir diğer kanıt da 11. yy. eserlerinden Kutadgu
Bilig'dİr. Burada eğitim-öğretime yer veren beyitler pek çok olup konu
çeşitliliğiyle de dikkati çekmektedir. Bunlar, baba-çocuk ilişkisi, çocuk
terbiyesi ve tavsiyeler, öğrenmenin yaşadıkça sürmesi, görüp öğrenmenin
Önemi, öğreten ve öğrenenin insan olabileceği, akıl ve bilginin değeri,
İnsanın bilgiyle yükseleceği, dünyaya bilgi ile hakimiyet sağlayacağı,
kitabın önemi, bilinenlerin yazıya aktarılmasının önemi, kalem-kılıç ilişkisi,
törelerin etkisi, emeğe saygı, yeteneklerin değerlendirilmesi, davranış
güzelliğinin takdir edilmesi vb. şekillerdedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 2 |