BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 53 - 66, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Büyük Lügat ve Ansiklopedi -Meydan Larousse-, IX, (1972), İstanbul.
  • Emre, (1998). Terceme-i Pendnâme-i Attar, (Haz. Azmi Bilgin), İstanbul, Enderun Kitabevi.
  • Ercilasun, A. Bican (1985). "Başlangıcından XIII. Yüzyıla Kadar Türk Nazım ve Nesri", Başlangıcından Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, l, İstanbul, Ötüken Neşriyat. _. .
  • Ergin, Muharrem (1989). Dede Korkut Kitabı, I, Giriş-Metin-Faksimile, Ankara, TDK. Yay.
  • Feridüddin-i Atar (1946). Pendname (çev. M. Nuri Gencosman), Ankara.
  • Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Millî Kültürü, İstanbul, Boğaziçi Yay.
  • Kafesoğlu, İ. (1980). Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri, İstanbul, İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay.
  • Kaşgarlı Mahmud (1985) (çev. Besim Atalay), Dîvânü Lugâti't-Türk, , Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacİb (1979). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, I, Metin, Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacib (1959). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, II, Tercüme, Ankara, TDK. Yay.

KUTADGU BİLİG'DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI

Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 53 - 66, 23.03.2012

Öz

Türklerde, eski Türk takviminin ıslah edilmesi ve yazının
yaygınlaştırılması gibi durumlar oldukça geniş bir eğitim-öğretim
teşkilatının varlığını ortaya koyan sağlam delillerdir. Yalnız dönemi için
değil, asırlar boyunca tarihten ibret alınması düşüncesi ile taşlara kazılarak
herkesin görebileceği meydanlara dikilen kitabeler, Türk toplumunda geniş
bir okur-yazar kesiminin bulunduğunu göstermektedir. Yine, pozitif bilgiye
verilen önemi gösteren bir diğer kanıt da 11. yy. eserlerinden Kutadgu
Bilig'dİr. Burada eğitim-öğretime yer veren beyitler pek çok olup konu
çeşitliliğiyle de dikkati çekmektedir. Bunlar, baba-çocuk ilişkisi, çocuk
terbiyesi ve tavsiyeler, öğrenmenin yaşadıkça sürmesi, görüp öğrenmenin
Önemi, öğreten ve öğrenenin insan olabileceği, akıl ve bilginin değeri,
İnsanın bilgiyle yükseleceği, dünyaya bilgi ile hakimiyet sağlayacağı,
kitabın önemi, bilinenlerin yazıya aktarılmasının önemi, kalem-kılıç ilişkisi,
törelerin etkisi, emeğe saygı, yeteneklerin değerlendirilmesi, davranış
güzelliğinin takdir edilmesi vb. şekillerdedir.

Kaynakça

  • Büyük Lügat ve Ansiklopedi -Meydan Larousse-, IX, (1972), İstanbul.
  • Emre, (1998). Terceme-i Pendnâme-i Attar, (Haz. Azmi Bilgin), İstanbul, Enderun Kitabevi.
  • Ercilasun, A. Bican (1985). "Başlangıcından XIII. Yüzyıla Kadar Türk Nazım ve Nesri", Başlangıcından Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, l, İstanbul, Ötüken Neşriyat. _. .
  • Ergin, Muharrem (1989). Dede Korkut Kitabı, I, Giriş-Metin-Faksimile, Ankara, TDK. Yay.
  • Feridüddin-i Atar (1946). Pendname (çev. M. Nuri Gencosman), Ankara.
  • Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Millî Kültürü, İstanbul, Boğaziçi Yay.
  • Kafesoğlu, İ. (1980). Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri, İstanbul, İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay.
  • Kaşgarlı Mahmud (1985) (çev. Besim Atalay), Dîvânü Lugâti't-Türk, , Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacİb (1979). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, I, Metin, Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacib (1959). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, II, Tercüme, Ankara, TDK. Yay.
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 53 - 66, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Büyük Lügat ve Ansiklopedi -Meydan Larousse-, IX, (1972), İstanbul.
  • Emre, (1998). Terceme-i Pendnâme-i Attar, (Haz. Azmi Bilgin), İstanbul, Enderun Kitabevi.
  • Ercilasun, A. Bican (1985). "Başlangıcından XIII. Yüzyıla Kadar Türk Nazım ve Nesri", Başlangıcından Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, l, İstanbul, Ötüken Neşriyat. _. .
  • Ergin, Muharrem (1989). Dede Korkut Kitabı, I, Giriş-Metin-Faksimile, Ankara, TDK. Yay.
  • Feridüddin-i Atar (1946). Pendname (çev. M. Nuri Gencosman), Ankara.
  • Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Millî Kültürü, İstanbul, Boğaziçi Yay.
  • Kafesoğlu, İ. (1980). Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri, İstanbul, İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay.
  • Kaşgarlı Mahmud (1985) (çev. Besim Atalay), Dîvânü Lugâti't-Türk, , Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacİb (1979). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, I, Metin, Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacib (1959). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, II, Tercüme, Ankara, TDK. Yay.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yıldız Kocasavaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kocasavaş, Y. (2012). KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education, 3(2), 53-66.
AMA Kocasavaş Y. KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;3(2):53-66.
Chicago Kocasavaş, Yıldız. “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”. HAYEF Journal of Education 3, sy. 2 (Mart 2012): 53-66.
EndNote Kocasavaş Y (01 Mart 2012) KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education 3 2 53–66.
IEEE Y. Kocasavaş, “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”, HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, ss. 53–66, 2012.
ISNAD Kocasavaş, Yıldız. “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”. HAYEF Journal of Education 3/2 (Mart 2012), 53-66.
JAMA Kocasavaş Y. KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education. 2012;3:53–66.
MLA Kocasavaş, Yıldız. “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”. HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, 2012, ss. 53-66.
Vancouver Kocasavaş Y. KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):53-66.