BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 121, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Bitchener, J., S. Young & D. Camero n (2005). 'Th e Effect of Different Types of Corrective Feedbac k on ESL Student Writing", Journa l o f Secon d Languag e Writin g 14,191-205 .
  • Conle, C , D. Blanchard, K. Burton, A. Higgins, M, Kelly, L. Sullivan, J . Ta n (2000). 'Th e Asset of Cultural Pluralism: An Account of Cross-Cultural Learning in Pre-service Teacher Education, Teachin g an d Teache r Education , 16, 365-387.
  • Havranek, G. (2002). "Chapter 2: Whe n is Corrective Feedbac k Most Likely to Succeed?" internationa l Journa l o f Educationa l Researc h 37, 255-270
  • Lochtman, K. (2002). "Chapter 3: Oral Corrective Feedback in the Foreign Language Classroom: Ho w It Affects Interaction in Analytic Foreign Language Teaching", Internationa l Journa l of Educationa l Researc h 37,271-283 .
  • Omeri, A, P. Malcolm, M. Ahern, B. Wellington (2003). "Meeting the Challenges of Cultural Diversity in the Academi c Setting", Nurs e Educatio n in Practice, 3, 4-22.
  • Panova, I & R. Lyster (2002). "Patterns of Corrective Feedbac k and Uptake in an Adult ESL Classroom", TESO L Quarterly , 36/4, 573-595(23)
  • Richards, J . C. & T. S. Rodgers (2001). Approache s an d Method s in Languag e Teaching . Cambridge: Cambridge University Press.
  • Santoro, N., A. Allard (2005). "(Re)Examining Identities: Working with Diversity in the Pre-Service Teaching Experience", Teachin g an d Teache r Educatio n 21/863-73
  • Tatar, M., G. Horency k (2003). "Diversity-related Burnout Amon g Teachers", Teachin g an d Teache r Education , 19, 397-408

ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ

Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 121, 23.03.2012

Öz

Nitel gözleme dayalı bu araştırmada çok kültürlü sınıflarda ortaya
çıkan hata düzeltme şekillerini araştırmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma
modeli araştırmacının, öğrenciler yanlış biçimleri kullandıklarında,
öğretmenlerin düzeltici dönüt kullanma eylemlerini gözlemlemesine olanak
tanımıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak, araştırmacı ABD'deki bir
üniversitede üç öğretmeni toplam onbir derste gözlemlemiştir. Gözlem
yap/lan dersler başlangıçtan orta düzeye konuşma, din/eme ve ses/etim
dersleridir. Araştırmacı, aynı zamanda öğretmenlerle bire bir görüşme
yapmıştır. Hem bu görüşmelerde hem de ders gözlemlerinde not alma,
kullanılan veri toplama aracı olmuştur. Verilerin çözümlenmesi sonucunda,
öğretmenlerin, öğrencilerin kültürlerine karşı duyarlılığa sahip oldukları
gözlemlenmiştir. Bunun yanında, sekiz değişik hata düzeltme şekli
belirlenmiştir. Ancak, sınıfların çok kültürlü olması yalnızca bir hata
düzeltme şeklinde etkili olmuştur.

Kaynakça

  • Bitchener, J., S. Young & D. Camero n (2005). 'Th e Effect of Different Types of Corrective Feedbac k on ESL Student Writing", Journa l o f Secon d Languag e Writin g 14,191-205 .
  • Conle, C , D. Blanchard, K. Burton, A. Higgins, M, Kelly, L. Sullivan, J . Ta n (2000). 'Th e Asset of Cultural Pluralism: An Account of Cross-Cultural Learning in Pre-service Teacher Education, Teachin g an d Teache r Education , 16, 365-387.
  • Havranek, G. (2002). "Chapter 2: Whe n is Corrective Feedbac k Most Likely to Succeed?" internationa l Journa l o f Educationa l Researc h 37, 255-270
  • Lochtman, K. (2002). "Chapter 3: Oral Corrective Feedback in the Foreign Language Classroom: Ho w It Affects Interaction in Analytic Foreign Language Teaching", Internationa l Journa l of Educationa l Researc h 37,271-283 .
  • Omeri, A, P. Malcolm, M. Ahern, B. Wellington (2003). "Meeting the Challenges of Cultural Diversity in the Academi c Setting", Nurs e Educatio n in Practice, 3, 4-22.
  • Panova, I & R. Lyster (2002). "Patterns of Corrective Feedbac k and Uptake in an Adult ESL Classroom", TESO L Quarterly , 36/4, 573-595(23)
  • Richards, J . C. & T. S. Rodgers (2001). Approache s an d Method s in Languag e Teaching . Cambridge: Cambridge University Press.
  • Santoro, N., A. Allard (2005). "(Re)Examining Identities: Working with Diversity in the Pre-Service Teaching Experience", Teachin g an d Teache r Educatio n 21/863-73
  • Tatar, M., G. Horency k (2003). "Diversity-related Burnout Amon g Teachers", Teachin g an d Teache r Education , 19, 397-408
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 121, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Bitchener, J., S. Young & D. Camero n (2005). 'Th e Effect of Different Types of Corrective Feedbac k on ESL Student Writing", Journa l o f Secon d Languag e Writin g 14,191-205 .
  • Conle, C , D. Blanchard, K. Burton, A. Higgins, M, Kelly, L. Sullivan, J . Ta n (2000). 'Th e Asset of Cultural Pluralism: An Account of Cross-Cultural Learning in Pre-service Teacher Education, Teachin g an d Teache r Education , 16, 365-387.
  • Havranek, G. (2002). "Chapter 2: Whe n is Corrective Feedbac k Most Likely to Succeed?" internationa l Journa l o f Educationa l Researc h 37, 255-270
  • Lochtman, K. (2002). "Chapter 3: Oral Corrective Feedback in the Foreign Language Classroom: Ho w It Affects Interaction in Analytic Foreign Language Teaching", Internationa l Journa l of Educationa l Researc h 37,271-283 .
  • Omeri, A, P. Malcolm, M. Ahern, B. Wellington (2003). "Meeting the Challenges of Cultural Diversity in the Academi c Setting", Nurs e Educatio n in Practice, 3, 4-22.
  • Panova, I & R. Lyster (2002). "Patterns of Corrective Feedbac k and Uptake in an Adult ESL Classroom", TESO L Quarterly , 36/4, 573-595(23)
  • Richards, J . C. & T. S. Rodgers (2001). Approache s an d Method s in Languag e Teaching . Cambridge: Cambridge University Press.
  • Santoro, N., A. Allard (2005). "(Re)Examining Identities: Working with Diversity in the Pre-Service Teaching Experience", Teachin g an d Teache r Educatio n 21/863-73
  • Tatar, M., G. Horency k (2003). "Diversity-related Burnout Amon g Teachers", Teachin g an d Teache r Education , 19, 397-408
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kanık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kanık, M. (2012). ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ. HAYEF Journal of Education, 3(2), 105-121.
AMA Kanık M. ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;3(2):105-121.
Chicago Kanık, Mehmet. “ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ”. HAYEF Journal of Education 3, sy. 2 (Mart 2012): 105-21.
EndNote Kanık M (01 Mart 2012) ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ. HAYEF Journal of Education 3 2 105–121.
IEEE M. Kanık, “ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ”, HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, ss. 105–121, 2012.
ISNAD Kanık, Mehmet. “ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ”. HAYEF Journal of Education 3/2 (Mart 2012), 105-121.
JAMA Kanık M. ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ. HAYEF Journal of Education. 2012;3:105–121.
MLA Kanık, Mehmet. “ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ”. HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, 2012, ss. 105-21.
Vancouver Kanık M. ÇOK KÜLTÜRLÜ SINIFLARDA HATA DÜZELTME ŞEKİLLERİ. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):105-21.