BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 153 - 173, 23.03.2012

Öz

Bilindiği gibi nezaket ve nezaketsizlik olguları toplumbilim,
budunbilim, psikoloji, dilbilim, pragmatik ve kültürlerarası pragmatiğin ortak
araştırma konularından biridir. Dilde nezaketsizliğin tanımının yapılması
önce nezaketin tam ve doğru bir tanımını gerektirir. Oysa bazı toplumsal
etkileşim ortamlarında, her ne kadar her iki olgu için de evrensel,
dolayısıyla ortak stratejiler var olduğu kanısı yaygınsa da, bu stratejilerin
tanım ve kullanımları bir kültürden diğerine değişkenlik gösterebilmektedir.
G. Leech'in maksimlerine dayanarak nezaketin sözlü ya da sözsüz
biçimde davranışa dönüşmediği durumlarda nezaketin olmadığını
varsayarsak, bu, nezaket, nezaketsizlik ve kabalık olguları arasındaki
sınırları çizebilme, hangisinin nerede başlayıp nerede bittiğini
yorumlayabilme konusunda bir başlangıç noktası oluşturabilir. Bu durumda
örneğin, bir bireyin bir başka bir bireyi utandıracak ya da rahatsız edecek
davranışlardan ve bireysel özel alana girmekten kaçınmaması
nezaketsizlik olarak yorumlanabilir. Ancak tam bu noktada devreye giren
kültürel değerler ve yargılar olası tanım ve yorumların her toplumda ve
kültürde aynı olamayacağını gösterir. Bu da kültürlerarası iletişimin
sağlanıp sağlanamaması konusunda son derece önemli bir ölçüttür.
Bu çalışma öncelikle, kültürlerarası pragmatik bakış açısıyla, dil
düzeyinde nezaketsizliğin göstergelerinden bazılarını Fransızca ve
Türkçe'de çeşitli sözlü İletişim örneklerine dayanarak ve karşılaştırmalı
olarak incelemeyi amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Burke, Peter (1999). "Les langages de la politesse", Terrain, revue d'ethnologie de ('Europe no 33, 111-126.
  • Bargiela-Chiappini F. (2002). "Face and Politeness: new (insights) for old (concepts), Journal of Pragmatics, 1453-1469.
  • Culpeper J . (2005). "Impoliteness and entertainment in the television quiz show: The weakest Link", Journal of Politeness Research (1) 35-72.
  • Culpeper J . Bousfleld D. Wichmann A. (2003). "Impoliteness revisited: with special reference to dynamic and prosodic aspects", Journal of Pragmatics 1545-1579.
  • Holtgräves Thomas (2005). "Cognitive Psychology and Linguistic Politeness", Journal of Politeness Research 1. 73-93.
  • Hughson Jo-anne (2004). "Tu" et "vous": Etude sociolinguistique dans la banlieue parisienne", Department of French and Italian Studies, University of Melburne.
  • A Const rasiive Study of Linguistic Representation of impoliteness in French and Turkish 173
  • http://cvc.cervantes.es/obref/coloauio paris/ponencias/pdf/cvc huahson.pdf
  • Kerbrat-Orecchioni C. (2002). "Politesse en deçà des Pyrénées: retour sur la question de l'universalité de la (théorie de la) politesse" Marges Linguistiques
  • Locher M. Watts R. (2005). "Politeness theory and relational work", Journal of Politeness Research, 9 - 3 3
  • P. Zhihong, (2002). "La politesse à l'épreuve de l'égalité", Français dans le monde, Nov-dec. n° 324.
  • Rudenko J. (2006). "Aggravated impoliteness and two types of speaker intention in an episode in Shakespeare's Timon of Athens, Journal of Pragmatics. 829- 8 4 1 .
  • Spencer-Oatey H. (2005). "(Im)Politeness, Face and Perceptions of report: Unpacking their bases and Interrelationship", Journal of Politeness Research 95-119.
  • Youmans Madeline, (2002). "Cross-Cultural Differences in Polite Epistemic Modal use in American English", Journal of Multilingual and Multicuiturai Development. 57-73.
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 153 - 173, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Burke, Peter (1999). "Les langages de la politesse", Terrain, revue d'ethnologie de ('Europe no 33, 111-126.
  • Bargiela-Chiappini F. (2002). "Face and Politeness: new (insights) for old (concepts), Journal of Pragmatics, 1453-1469.
  • Culpeper J . (2005). "Impoliteness and entertainment in the television quiz show: The weakest Link", Journal of Politeness Research (1) 35-72.
  • Culpeper J . Bousfleld D. Wichmann A. (2003). "Impoliteness revisited: with special reference to dynamic and prosodic aspects", Journal of Pragmatics 1545-1579.
  • Holtgräves Thomas (2005). "Cognitive Psychology and Linguistic Politeness", Journal of Politeness Research 1. 73-93.
  • Hughson Jo-anne (2004). "Tu" et "vous": Etude sociolinguistique dans la banlieue parisienne", Department of French and Italian Studies, University of Melburne.
  • A Const rasiive Study of Linguistic Representation of impoliteness in French and Turkish 173
  • http://cvc.cervantes.es/obref/coloauio paris/ponencias/pdf/cvc huahson.pdf
  • Kerbrat-Orecchioni C. (2002). "Politesse en deçà des Pyrénées: retour sur la question de l'universalité de la (théorie de la) politesse" Marges Linguistiques
  • Locher M. Watts R. (2005). "Politeness theory and relational work", Journal of Politeness Research, 9 - 3 3
  • P. Zhihong, (2002). "La politesse à l'épreuve de l'égalité", Français dans le monde, Nov-dec. n° 324.
  • Rudenko J. (2006). "Aggravated impoliteness and two types of speaker intention in an episode in Shakespeare's Timon of Athens, Journal of Pragmatics. 829- 8 4 1 .
  • Spencer-Oatey H. (2005). "(Im)Politeness, Face and Perceptions of report: Unpacking their bases and Interrelationship", Journal of Politeness Research 95-119.
  • Youmans Madeline, (2002). "Cross-Cultural Differences in Polite Epistemic Modal use in American English", Journal of Multilingual and Multicuiturai Development. 57-73.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nur Nacar Logie Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nacar Logie, N. (2012). HAYEF Journal of Education, 3(2), 153-173.
AMA Nacar Logie N. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;3(2):153-173.
Chicago Nacar Logie, Nur. HAYEF Journal of Education 3, sy. 2 (Mart 2012): 153-73.
EndNote Nacar Logie N (01 Mart 2012) HAYEF Journal of Education 3 2 153–173.
IEEE N. Nacar Logie, HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, ss. 153–173, 2012.
ISNAD Nacar Logie, Nur. HAYEF Journal of Education 3/2 (Mart 2012), 153-173.
JAMA Nacar Logie N. HAYEF Journal of Education. 2012;3:153–173.
MLA Nacar Logie, Nur. HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, 2012, ss. 153-7.
Vancouver Nacar Logie N. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):153-7.