BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 29 - 48, 23.03.2012

Öz

Bu çalışmada, Almanya ve Türkiye'deki Türkçe ve Almanca
Öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin, modern Türk
öykücülerinden Memduh Şevket Esendal'ın Bu Yollar Uzar başlıklı metni
kullanılarak alımlama benzerlikleri ve farkları nitel bir araştırma ile ortaya
çıkartılmaya çalışılmıştır. Edebiyat metninin çokanlamlılığı, metnin tek bir
anlam ile tüketemeyeceği anlayışı bugün yaygın olarak temsil edilen bir
yaklaşımdır. Bugün, Alımlama Estetiği de kuramsal anlamda bu düşünceyi
desteklediği gibi, edebiyat öğretimi için de yaratıcı yollar önerir. Bu
düşüncelerden hareketle, farklı kültürel ortamlardaki kişilerin farklı alımları
olması gerekir. Bu çalışmada hem farklı kültür ortamı içinde bulunanların,
hem de kültürlerarası nitelikteki kişilerin alımlama özellikleri, özellikle
meraklanma ve kıskanma kavramları açısından araştırılmıştır.

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 29 - 48, 23.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Dilidüzgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dilidüzgün, S. (2012). HAYEF Journal of Education, 4(2), 29-48.
AMA Dilidüzgün S. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;4(2):29-48.
Chicago Dilidüzgün, Selahattin. HAYEF Journal of Education 4, sy. 2 (Mart 2012): 29-48.
EndNote Dilidüzgün S (01 Mart 2012) HAYEF Journal of Education 4 2 29–48.
IEEE S. Dilidüzgün, HAYEF Journal of Education, c. 4, sy. 2, ss. 29–48, 2012.
ISNAD Dilidüzgün, Selahattin. HAYEF Journal of Education 4/2 (Mart 2012), 29-48.
JAMA Dilidüzgün S. HAYEF Journal of Education. 2012;4:29–48.
MLA Dilidüzgün, Selahattin. HAYEF Journal of Education, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 29-48.
Vancouver Dilidüzgün S. HAYEF Journal of Education. 2012;4(2):29-48.