Bu araştırmanın amacı, Türkçe Öğretmeni adaylarının öğrenme
biçemleri, akademik başarıları ve cinsiyetleri arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılı bahar yarıyılında Dokuz
Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 4. sınıfta
okuyan 220 (138 kız, 82 erkek) öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın
verileri BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri ve öğrencilerin 7 dönemlik
not ortalamalarını gösteren transkript belgeleri ile toplanmıştır. Elde edilen
bulgular, öğrencilerin daha çok görsel öğrenme biçemini tercih ettiklerini;
görsel-işitsel-bedensel öğrenme biçemlerini aynı anda kullanarak daha iyi
öğrendiklerini; öğrenme biçemleri tercihinin cinsiyete göre anlamlı bir
farklılaşmaya neden olmadığını ve öğrenme biçemleri ile akademik başarı
arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 2 |