Toplumsal, siyasal ve teknolojik bağlamın değişmesi ve dil
öğrenme sürecine ilişkin yeni kuramsal görüşlerin geliştirilmesi günümüz
yabancı dil öğretiminde paradigma değişimi olarak değerlendirilebilecek
dönüşümlere yol açmıştır. Yabancı dil öğretiminin yeniden
yapılandırılmasını belirleyen yönelimlerde küreselleşme, bilgi toplumu,
çokdillilik, özerk öğrenme ve öğrenme stratejileri gibi kavramlar öne çıkan
kavramlardandır.
Aşağıda yer alan çalışmada amaçlanan da, yabancı dil öğretiminde
İçinde bulunduğumuz zaman diliminde gerçekleşen paradigma değişimini
belirli kavramlar eşliğinde açıklayabilmektir. Bu bağlamda yenileşmeyi
gerekli kılan etmenler ve etmenler arasındaki karşılıklı ilişkiye dayanan
bağlantılar uygulama boyutuyla gösterilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 2 |