Loading [a11y]/accessibility-menu.js
 
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 153 - 168, 23.03.2012

Öz

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 153 - 168, 23.03.2012

Öz

Yabancı dil öğretimi çerçevesinde kültürel öğelerin öğrenciye
aktarımı her zaman üzerinde tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkar.
Öğrenci yabancı bir dil öğrenirken aynı zamanda farklı bir kültürü de
tanıyıp onunla hesaplaşmayı öğrenir. Konuya tarihsel gelişim çizgisi içinde
baktığımızda, yabancı dil öğretimini yönlendiren farklı yaklaşım ve
yöntemlerin kültür öğelerinin aktarım sürecinde de belirleyici olduğu
görülür. Bu çalışmada yabancı dil olarak Almanca öğretiminden yola
çıkılarak kültür aktarım sürecini yönlendiren üç temel yaklaşım tanıtılmış
ve bunların ülkemizdeki Almanca öğretimine yansıması değerlendirilmiştir.
Değerlendirme 1940lı yıllardan bu yana yabancı dil olarak Almanca
öğretimi için Türkiye'de hazırlanmış olan üç farklı ders kitabı temel alınarak
yapılmıştır. Ele alınan ders kitapları kültürel öğelerin aktarımı
doğrultusunda incelenmiş ve bu aktarım sürecinin değişen yabancı dil
öğretim yöntem ve yaklaşımlarına ve ülke koşullarına uygunluğu
tartışılmıştır.

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 153 - 168, 23.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilüfer Tapan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tapan, N. (2012). HAYEF Journal of Education, 4(2), 153-168.
AMA Tapan N. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;4(2):153-168.
Chicago Tapan, Nilüfer. HAYEF Journal of Education 4, sy. 2 (Mart 2012): 153-68.
EndNote Tapan N (01 Mart 2012) HAYEF Journal of Education 4 2 153–168.
IEEE N. Tapan, HAYEF Journal of Education, c. 4, sy. 2, ss. 153–168, 2012.
ISNAD Tapan, Nilüfer. HAYEF Journal of Education 4/2 (Mart 2012), 153-168.
JAMA Tapan N. HAYEF Journal of Education. 2012;4:153–168.
MLA Tapan, Nilüfer. HAYEF Journal of Education, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 153-68.
Vancouver Tapan N. HAYEF Journal of Education. 2012;4(2):153-68.