BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 1, 115 - 125, 24.03.2012

Öz

Okul, sosyalleşme sürecinde ilk temel toplumsal kurum olma
Özelliğini taşır. Öğretmenler, özellikle de ilk öğretmen, çocuklarla yakın
ilişki içinde geçen uzun bir sürenin sonucu olarak onları etkilemede ana
babadan sonra ikinci derecede önemli role sahiptir. Bu araştırmanın amacı
öğretmenin okuldaki sosyalleştirici olarak rolünü vurgulamak ve bu rolüyle
bağlantılı olarak öğrencilerin İstenmeyen davranışlarıyla başa çıkmalarında
etkili yöntemler sunmaktır. Bu amaçlara ulaşmak İçin öncelikle
öğretmenlerin Öğretim basamaklarına göre sosyalleştirme rolleri üzerinde
durulmuştur. Daha sonra öğretmenlerin rollerinin sınırlılıkları ele alınmış ve
bu sınırlılıklar çerçevesinde öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla başa
çıkmalarında etkili olacak öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akdemir, H. (1966). Eğitim sosyolojisi. Ankara, Ayyıldız Matbaası.
  • Anderson, C. (1985). The investigation of school climate. G. Austin, H. Garber (Bds.), Research on exemplary schools 9s. 97-126). New York: Academic Press.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hatl.
  • Bandura, A. (1989). Human agency in social cognitive theory. American Psychologist, 44.1175-1184.
  • Evertson, CM., Emer, E.T., Clements, B.S., Worsham, M.E. (1997). Classroom management for elementary teachers. Boston: Allyn and Bacon.
  • Good, T., Mulryan, C, Mc Caslin, M. (1992). Grouping for instruction in mathematics: A call for programmatic research on small-group processes. D. Grouws (Ed.)., Handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 165-196). New York: Macmilan.
  • Good, T.L., Brophy, J.E. (1997). Looking in classrooms. 7th edition. United States: Addison - Wesley Edicationai Publishers Inc.
  • Gottfredson, G., Gottfredson, D. (1986). Victimization in six hundred schools: An analysis of the roots of disorder. New York: Plenum.
  • Hauserman, N., Miller, J., Bond, R. (1983). A behavioral approach to changing self-concept in elementary school children. Psychological Record, 26, 111-116.
  • Hawkins, D., Doueck, H., Lishner, D. (1988). Changing teaching practices in mainstream classroom to improve bonding and behavior of low achievers. American Educational Research Journal, 25, 31 -50.
  • Jones, V.(1988). A systematic approach for responsibly managing the disruptive and irresponsible behavior of at-risk students. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans.
  • Jones, V. (1996). Classroom management. J. Sikula, T. Buttery, E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education (2nd ed.,) (s.503- 522). New York: Macmillan.
  • Karadağ, E., Öney, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf içi olumsuz davranışlarının değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1 ),119-134.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classroom. New York: Holt, Rinehart ve Winston.
  • Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Kyrİacou, C. (1998). Essential teaching skills. 2n d edition. U.K: Stanley Thornes Publishers Ltd.
  • Little, J. (1995). Contested ground: The basis of teacher leadership in two restructuring high schools. Elementary School Journal, 96, 47-64.
  • McCaslin, M., Good, T. (1996). Listening in classrooms. New York: HarperCollins.
  • Metz, M. (1978). Classrooms and corridors. Berkeley: University of California Press.
  • Sizer, T. (1992). Horace's school: Redesigning the American high school. Boston: Houghton Mifflin.
  • Toner, I., Moore, L., Emmons, B. (1980). The effect of being labeled on subsequent self-control in children. Child Development, 51, 618-621.
  • Wu, S., Pink, W., Crain, R., Moles, O. (1982). Student suspension: A critical reappraisal. Urban Review, 14, 245-303.
  • Yavuzer, H. (1997). Çocuk psikolojisi. 14.Basım. İstanbul: Remzi Kitabeví.
  • Yiğit, B. (2004). Sınıfta disiplin ve öğrenci davranışlarının yönetimi. M. Şişman, S. Turan (Ed.), Sınıf yönetimi (s. 155-179) Ankara: PegemA Yayınc
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 1, 115 - 125, 24.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Akdemir, H. (1966). Eğitim sosyolojisi. Ankara, Ayyıldız Matbaası.
  • Anderson, C. (1985). The investigation of school climate. G. Austin, H. Garber (Bds.), Research on exemplary schools 9s. 97-126). New York: Academic Press.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hatl.
  • Bandura, A. (1989). Human agency in social cognitive theory. American Psychologist, 44.1175-1184.
  • Evertson, CM., Emer, E.T., Clements, B.S., Worsham, M.E. (1997). Classroom management for elementary teachers. Boston: Allyn and Bacon.
  • Good, T., Mulryan, C, Mc Caslin, M. (1992). Grouping for instruction in mathematics: A call for programmatic research on small-group processes. D. Grouws (Ed.)., Handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 165-196). New York: Macmilan.
  • Good, T.L., Brophy, J.E. (1997). Looking in classrooms. 7th edition. United States: Addison - Wesley Edicationai Publishers Inc.
  • Gottfredson, G., Gottfredson, D. (1986). Victimization in six hundred schools: An analysis of the roots of disorder. New York: Plenum.
  • Hauserman, N., Miller, J., Bond, R. (1983). A behavioral approach to changing self-concept in elementary school children. Psychological Record, 26, 111-116.
  • Hawkins, D., Doueck, H., Lishner, D. (1988). Changing teaching practices in mainstream classroom to improve bonding and behavior of low achievers. American Educational Research Journal, 25, 31 -50.
  • Jones, V.(1988). A systematic approach for responsibly managing the disruptive and irresponsible behavior of at-risk students. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans.
  • Jones, V. (1996). Classroom management. J. Sikula, T. Buttery, E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education (2nd ed.,) (s.503- 522). New York: Macmillan.
  • Karadağ, E., Öney, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf içi olumsuz davranışlarının değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1 ),119-134.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classroom. New York: Holt, Rinehart ve Winston.
  • Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Kyrİacou, C. (1998). Essential teaching skills. 2n d edition. U.K: Stanley Thornes Publishers Ltd.
  • Little, J. (1995). Contested ground: The basis of teacher leadership in two restructuring high schools. Elementary School Journal, 96, 47-64.
  • McCaslin, M., Good, T. (1996). Listening in classrooms. New York: HarperCollins.
  • Metz, M. (1978). Classrooms and corridors. Berkeley: University of California Press.
  • Sizer, T. (1992). Horace's school: Redesigning the American high school. Boston: Houghton Mifflin.
  • Toner, I., Moore, L., Emmons, B. (1980). The effect of being labeled on subsequent self-control in children. Child Development, 51, 618-621.
  • Wu, S., Pink, W., Crain, R., Moles, O. (1982). Student suspension: A critical reappraisal. Urban Review, 14, 245-303.
  • Yavuzer, H. (1997). Çocuk psikolojisi. 14.Basım. İstanbul: Remzi Kitabeví.
  • Yiğit, B. (2004). Sınıfta disiplin ve öğrenci davranışlarının yönetimi. M. Şişman, S. Turan (Ed.), Sınıf yönetimi (s. 155-179) Ankara: PegemA Yayınc
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 1, 115 - 125, 24.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Akdemir, H. (1966). Eğitim sosyolojisi. Ankara, Ayyıldız Matbaası.
  • Anderson, C. (1985). The investigation of school climate. G. Austin, H. Garber (Bds.), Research on exemplary schools 9s. 97-126). New York: Academic Press.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hatl.
  • Bandura, A. (1989). Human agency in social cognitive theory. American Psychologist, 44.1175-1184.
  • Evertson, CM., Emer, E.T., Clements, B.S., Worsham, M.E. (1997). Classroom management for elementary teachers. Boston: Allyn and Bacon.
  • Good, T., Mulryan, C, Mc Caslin, M. (1992). Grouping for instruction in mathematics: A call for programmatic research on small-group processes. D. Grouws (Ed.)., Handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 165-196). New York: Macmilan.
  • Good, T.L., Brophy, J.E. (1997). Looking in classrooms. 7th edition. United States: Addison - Wesley Edicationai Publishers Inc.
  • Gottfredson, G., Gottfredson, D. (1986). Victimization in six hundred schools: An analysis of the roots of disorder. New York: Plenum.
  • Hauserman, N., Miller, J., Bond, R. (1983). A behavioral approach to changing self-concept in elementary school children. Psychological Record, 26, 111-116.
  • Hawkins, D., Doueck, H., Lishner, D. (1988). Changing teaching practices in mainstream classroom to improve bonding and behavior of low achievers. American Educational Research Journal, 25, 31 -50.
  • Jones, V.(1988). A systematic approach for responsibly managing the disruptive and irresponsible behavior of at-risk students. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans.
  • Jones, V. (1996). Classroom management. J. Sikula, T. Buttery, E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education (2nd ed.,) (s.503- 522). New York: Macmillan.
  • Karadağ, E., Öney, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf içi olumsuz davranışlarının değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1 ),119-134.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classroom. New York: Holt, Rinehart ve Winston.
  • Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Kyrİacou, C. (1998). Essential teaching skills. 2n d edition. U.K: Stanley Thornes Publishers Ltd.
  • Little, J. (1995). Contested ground: The basis of teacher leadership in two restructuring high schools. Elementary School Journal, 96, 47-64.
  • McCaslin, M., Good, T. (1996). Listening in classrooms. New York: HarperCollins.
  • Metz, M. (1978). Classrooms and corridors. Berkeley: University of California Press.
  • Sizer, T. (1992). Horace's school: Redesigning the American high school. Boston: Houghton Mifflin.
  • Toner, I., Moore, L., Emmons, B. (1980). The effect of being labeled on subsequent self-control in children. Child Development, 51, 618-621.
  • Wu, S., Pink, W., Crain, R., Moles, O. (1982). Student suspension: A critical reappraisal. Urban Review, 14, 245-303.
  • Yavuzer, H. (1997). Çocuk psikolojisi. 14.Basım. İstanbul: Remzi Kitabeví.
  • Yiğit, B. (2004). Sınıfta disiplin ve öğrenci davranışlarının yönetimi. M. Şişman, S. Turan (Ed.), Sınıf yönetimi (s. 155-179) Ankara: PegemA Yayınc
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Meşeci Bu kişi benim

Filiz Meşeci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Meşeci, F., & Meşeci, F. (2012). ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA. HAYEF Journal of Education, 5(1), 115-125.
AMA Meşeci F, Meşeci F. ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;5(1):115-125.
Chicago Meşeci, Filiz, ve Filiz Meşeci. “ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA”. HAYEF Journal of Education 5, sy. 1 (Mart 2012): 115-25.
EndNote Meşeci F, Meşeci F (01 Mart 2012) ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA. HAYEF Journal of Education 5 1 115–125.
IEEE F. Meşeci ve F. Meşeci, “ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA”, HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 1, ss. 115–125, 2012.
ISNAD Meşeci, Filiz - Meşeci, Filiz. “ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA”. HAYEF Journal of Education 5/1 (Mart 2012), 115-125.
JAMA Meşeci F, Meşeci F. ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA. HAYEF Journal of Education. 2012;5:115–125.
MLA Meşeci, Filiz ve Filiz Meşeci. “ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA”. HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 1, 2012, ss. 115-2.
Vancouver Meşeci F, Meşeci F. ÖĞRETMENİN SOSYALLEŞTİRİCİ ROLÜ VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA. HAYEF Journal of Education. 2012;5(1):115-2.