Bu çalışma Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Balkan
Dilleri hazırlık sınıflarında uygulanan ankete verilen cevaplardan hareketle
öğrencilerin Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde yürütülmekte olan
Arnavutça, Boşnakça, Bulgarca ve Yunanca hazırlık eğltim-öğretim
faaliyetlerine ilişkin memnuniyet durumunu saptamak, sorunların
kaynağına inerek, eğitim-öğretimi iyileştirmek ve Bologna sürecinde
öngörülen kalite güvencesini sağlamak amacıyla yapılmış bir araştırmadır.
Araştırma ilişkisel tarama modeli ve anket uygulanması şeklinde
yürütülmüştür. 55 öğrenciye uygulanan anketin ilk bölümünde öğrenci
profilini belirlemeye yönelik sorulara yer verilmiş, ikinci bölümde 75 adet
ifade ile altı değişken arasında öğrencilerin memnuniyet derecesi 5 ana
başlık altında (Akademik Ortam ve Öğrenmeyi Destekleyici Olanaklar,
Öğrencilere Sağlanan Hizmetler, Eğitim Programları ve Öğretim, Ölçme ve
Değerlendirme, Akademik Danışmanlık ve Rehberlik ve Ders Düzeni)
ölçülmeye çalışılmıştır. Anketin son bölümünde ucu açık sorular ile
öğrencilerin sorunları irdelenmeye çalışılmış ve öneriler yazmaları
İstenmiştir. Veri toplama işleminin ardından öğrencilerin memnuniyet
durumları grafikler aracılığı ile ifade edilmiş, değerlendirilmiş ve sonuç
bölümünde İyileştirme çalışmalarına yönelik çözüm önerileri geliştirilmeye
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 1 |