Laboratuvar çalışmaları öğrencilerin kavramsal öğrenmelerini ve
fenin doğasını anlamalarını sağlamak için bütün dünyada yoğun bir şekilde
kullanılmaktadır. Laboratuvar etkinliklerinin çoğu, dersle ilgili bilgiyi tanıtma
ve kavramsal öğrenmeyi sağlama temeline dayanmaktadır. Bu çalışma,
İlköğretim Fen Bilgisi ve Matematik programlarında Genel Kimya dersi ile
laboratuvar uygulamalarına katılmış öğretmen adayları üzerinde
yürütülmüştür. Çalışma iki kategoriden oluşmaktadır. Kategori I'de Genel
Kimya dersinde ve laboratuvarında öğrenilen konulara paralel olarak
hazırlanmış "denklem tamamlama" ve "adlandırma" becerilerine ilişkin
sorulardan oluşan çalışma yaprağı, 191 öğretmen adayına uygulanmıştır.
Çalışma yapraklarının incelenmesi sonucunda, öğretmen adaylarının
"denklem tamamlama" konusunda "adlandırma" konusuna oranla daha
başarılı oldukları gözlenmiştir. Kategori Il'de Fen Bilgisi ve İlköğretim
Matematik öğretmen adaylarının Genel Kimya Laboratuvar uygulamaları
hakkındaki görüşlerini belirtmelerine yönelik bir anket hazırlanarak yine
aynı örneklemden 122 öğretmen adayına uygulanmıştır. Anket
sonuçlarının incelenmesi sonucunda, öğretmen adaylarının kimya eğitim-
öğretiminde laboratuar uygulamalarının önemini kavradıkları anlaşılmıştır.
Çalışma yaprağı ve anket sonuçlarının analizinde SPSS 13,0
kullanılmıştır. Verilerin analizi Bağımsız grup t-testi ile yapılmıştır. Anket
sorularına verilen yanıtlar Ki-kare teknikleri ile değerlendirilmiştir.
Genel Kimya Laboratuvar Kimyasal Denklem Tamamlama Kimyasal Denklem Adlandırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2 |