BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 14, 24.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R., Ayas , A., Çepni, S. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önemi (II): Laboratuvar Uygulamalarında Amaçlar ve Yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim, 205, 7-12.
  • Alkan, C., Çilenti, K., Özçelik, D. (1991). Kimya Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ayas , A., Çepni, S., Akdeniz, A. R. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önem i (I). Çağdaş Eğitim, 204, 21-24.
  • Aydoğdu , C. (1991). Kimya öğretiminde laboratuvarın önemi, laboratuvar teknikleri ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Aydoğdu , C. (2000). Kimya öğretiminde deneylerle zenginleştirilmiş öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin kimya ders başarısı açısından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 29¬31.
  • Beach, S., Stone, H. M. (1988). Survival of the High School Chemistry Lab. Journal of Chemical Education, 65(7), 619-620.
  • Bekar, S. (1996). Laboratuvar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yükse k Lisans Tezi, Gazi Üniv. Fen. Bil. Enst., Ankara.
  • Coştu, B., Ayas,A., Çalık, M., Ünal, S., Karataş, F. Ö. (2005). Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerinin Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 65-72.
  • Çepni, S., Akdeniz, A. R., Ayas , A. (1995). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önem i (III): Ülkemizde Laboratuvarın Kullanımı ve Bazı Öneriler. Çağdaş Eğitim, 206, 24-28.
  • Çilenti, K. (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi, Kadıoğlu Matbaası. Ankara, Demirci, B. (1993). Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi ve Eğitimcileri. H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 155-157, İstanbul.
  • Ergin, Ö., Akgün , D., Küçüközer, H., Yakal, O. (2000). Deney ağırlıklı fen bilgisi öğretimi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiler Kitabı, 345-348, Ankara.
  • Garnett, P. J . (1995). Refocussing the Chemistry Lab: A Case for Laboratory Base d Investigations. Australian Science Teacher s Journal, 41(2), 26-33.
  • Gülten, Ş. (2006). Genel Kimya Laboratuvar Kitabı, Beta Basım Yay. Dağ. A. Ş., İstanbul.
  • Gürkan, T., Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiler Kitabı, 188-192, Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O. (2000). Fizik Öğretiminde Laboratuvar Uygulamalarının Yürütülmesinde Karşılaşılan Güçlükler. Türk Fizik Derneği, 19. Fizik Kongresi, 26-29, Fırat.
  • Üniversitesi, Elazığ, Odubunni, O., Balagun, T. A. (1991). The Effect of Laboratory an d Lecture Teaching Methods on Cognitive Achivement in Integrated Science. Journal of Research in Science Teaching, 28, 213¬224.
  • Petrucci, R. H., Harwood, W. S., Herring, F. G. (2002). (Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy). Genel Kimya I. Palme Yay., Ankara.
  • Serin, G. (2002). Fen Eğitiminde Laboratuvar. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu , Maltepe Üniversitesi, 403-406.
  • Şahin, Y., Çepni, S. (2001). Türkiye'de Bazı Üniversitelerdeki Laboratuvarlarda Kullanılan Temel Fizik Deneyleri ve Yaklaşımların Karşılaştırılması. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu , Bildiri Kitabı, 485-489.

GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 14, 24.03.2012

Öz

Laboratuvar çalışmaları öğrencilerin kavramsal öğrenmelerini ve
fenin doğasını anlamalarını sağlamak için bütün dünyada yoğun bir şekilde
kullanılmaktadır. Laboratuvar etkinliklerinin çoğu, dersle ilgili bilgiyi tanıtma
ve kavramsal öğrenmeyi sağlama temeline dayanmaktadır. Bu çalışma,
İlköğretim Fen Bilgisi ve Matematik programlarında Genel Kimya dersi ile
laboratuvar uygulamalarına katılmış öğretmen adayları üzerinde
yürütülmüştür. Çalışma iki kategoriden oluşmaktadır. Kategori I'de Genel
Kimya dersinde ve laboratuvarında öğrenilen konulara paralel olarak
hazırlanmış "denklem tamamlama" ve "adlandırma" becerilerine ilişkin
sorulardan oluşan çalışma yaprağı, 191 öğretmen adayına uygulanmıştır.
Çalışma yapraklarının incelenmesi sonucunda, öğretmen adaylarının
"denklem tamamlama" konusunda "adlandırma" konusuna oranla daha
başarılı oldukları gözlenmiştir. Kategori Il'de Fen Bilgisi ve İlköğretim
Matematik öğretmen adaylarının Genel Kimya Laboratuvar uygulamaları
hakkındaki görüşlerini belirtmelerine yönelik bir anket hazırlanarak yine
aynı örneklemden 122 öğretmen adayına uygulanmıştır. Anket
sonuçlarının incelenmesi sonucunda, öğretmen adaylarının kimya eğitim-
öğretiminde laboratuar uygulamalarının önemini kavradıkları anlaşılmıştır.
Çalışma yaprağı ve anket sonuçlarının analizinde SPSS 13,0
kullanılmıştır. Verilerin analizi Bağımsız grup t-testi ile yapılmıştır. Anket
sorularına verilen yanıtlar Ki-kare teknikleri ile değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R., Ayas , A., Çepni, S. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önemi (II): Laboratuvar Uygulamalarında Amaçlar ve Yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim, 205, 7-12.
  • Alkan, C., Çilenti, K., Özçelik, D. (1991). Kimya Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ayas , A., Çepni, S., Akdeniz, A. R. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önem i (I). Çağdaş Eğitim, 204, 21-24.
  • Aydoğdu , C. (1991). Kimya öğretiminde laboratuvarın önemi, laboratuvar teknikleri ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Aydoğdu , C. (2000). Kimya öğretiminde deneylerle zenginleştirilmiş öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin kimya ders başarısı açısından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 29¬31.
  • Beach, S., Stone, H. M. (1988). Survival of the High School Chemistry Lab. Journal of Chemical Education, 65(7), 619-620.
  • Bekar, S. (1996). Laboratuvar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yükse k Lisans Tezi, Gazi Üniv. Fen. Bil. Enst., Ankara.
  • Coştu, B., Ayas,A., Çalık, M., Ünal, S., Karataş, F. Ö. (2005). Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerinin Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 65-72.
  • Çepni, S., Akdeniz, A. R., Ayas , A. (1995). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önem i (III): Ülkemizde Laboratuvarın Kullanımı ve Bazı Öneriler. Çağdaş Eğitim, 206, 24-28.
  • Çilenti, K. (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi, Kadıoğlu Matbaası. Ankara, Demirci, B. (1993). Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi ve Eğitimcileri. H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 155-157, İstanbul.
  • Ergin, Ö., Akgün , D., Küçüközer, H., Yakal, O. (2000). Deney ağırlıklı fen bilgisi öğretimi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiler Kitabı, 345-348, Ankara.
  • Garnett, P. J . (1995). Refocussing the Chemistry Lab: A Case for Laboratory Base d Investigations. Australian Science Teacher s Journal, 41(2), 26-33.
  • Gülten, Ş. (2006). Genel Kimya Laboratuvar Kitabı, Beta Basım Yay. Dağ. A. Ş., İstanbul.
  • Gürkan, T., Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiler Kitabı, 188-192, Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O. (2000). Fizik Öğretiminde Laboratuvar Uygulamalarının Yürütülmesinde Karşılaşılan Güçlükler. Türk Fizik Derneği, 19. Fizik Kongresi, 26-29, Fırat.
  • Üniversitesi, Elazığ, Odubunni, O., Balagun, T. A. (1991). The Effect of Laboratory an d Lecture Teaching Methods on Cognitive Achivement in Integrated Science. Journal of Research in Science Teaching, 28, 213¬224.
  • Petrucci, R. H., Harwood, W. S., Herring, F. G. (2002). (Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy). Genel Kimya I. Palme Yay., Ankara.
  • Serin, G. (2002). Fen Eğitiminde Laboratuvar. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu , Maltepe Üniversitesi, 403-406.
  • Şahin, Y., Çepni, S. (2001). Türkiye'de Bazı Üniversitelerdeki Laboratuvarlarda Kullanılan Temel Fizik Deneyleri ve Yaklaşımların Karşılaştırılması. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu , Bildiri Kitabı, 485-489.
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 14, 24.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R., Ayas , A., Çepni, S. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önemi (II): Laboratuvar Uygulamalarında Amaçlar ve Yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim, 205, 7-12.
  • Alkan, C., Çilenti, K., Özçelik, D. (1991). Kimya Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ayas , A., Çepni, S., Akdeniz, A. R. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önem i (I). Çağdaş Eğitim, 204, 21-24.
  • Aydoğdu , C. (1991). Kimya öğretiminde laboratuvarın önemi, laboratuvar teknikleri ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Aydoğdu , C. (2000). Kimya öğretiminde deneylerle zenginleştirilmiş öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin kimya ders başarısı açısından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 29¬31.
  • Beach, S., Stone, H. M. (1988). Survival of the High School Chemistry Lab. Journal of Chemical Education, 65(7), 619-620.
  • Bekar, S. (1996). Laboratuvar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yükse k Lisans Tezi, Gazi Üniv. Fen. Bil. Enst., Ankara.
  • Coştu, B., Ayas,A., Çalık, M., Ünal, S., Karataş, F. Ö. (2005). Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerinin Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 65-72.
  • Çepni, S., Akdeniz, A. R., Ayas , A. (1995). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önem i (III): Ülkemizde Laboratuvarın Kullanımı ve Bazı Öneriler. Çağdaş Eğitim, 206, 24-28.
  • Çilenti, K. (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi, Kadıoğlu Matbaası. Ankara, Demirci, B. (1993). Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi ve Eğitimcileri. H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 155-157, İstanbul.
  • Ergin, Ö., Akgün , D., Küçüközer, H., Yakal, O. (2000). Deney ağırlıklı fen bilgisi öğretimi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiler Kitabı, 345-348, Ankara.
  • Garnett, P. J . (1995). Refocussing the Chemistry Lab: A Case for Laboratory Base d Investigations. Australian Science Teacher s Journal, 41(2), 26-33.
  • Gülten, Ş. (2006). Genel Kimya Laboratuvar Kitabı, Beta Basım Yay. Dağ. A. Ş., İstanbul.
  • Gürkan, T., Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiler Kitabı, 188-192, Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O. (2000). Fizik Öğretiminde Laboratuvar Uygulamalarının Yürütülmesinde Karşılaşılan Güçlükler. Türk Fizik Derneği, 19. Fizik Kongresi, 26-29, Fırat.
  • Üniversitesi, Elazığ, Odubunni, O., Balagun, T. A. (1991). The Effect of Laboratory an d Lecture Teaching Methods on Cognitive Achivement in Integrated Science. Journal of Research in Science Teaching, 28, 213¬224.
  • Petrucci, R. H., Harwood, W. S., Herring, F. G. (2002). (Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy). Genel Kimya I. Palme Yay., Ankara.
  • Serin, G. (2002). Fen Eğitiminde Laboratuvar. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu , Maltepe Üniversitesi, 403-406.
  • Şahin, Y., Çepni, S. (2001). Türkiye'de Bazı Üniversitelerdeki Laboratuvarlarda Kullanılan Temel Fizik Deneyleri ve Yaklaşımların Karşılaştırılması. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu , Bildiri Kitabı, 485-489.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Kırbaşlar Bu kişi benim

Zeliha Özsoy Güneş Bu kişi benim

Yasemin Deringöl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kırbaşlar, F., Özsoy Güneş, Z., & Deringöl, Y. (2012). GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI. HAYEF Journal of Education, 5(2), 1-14.
AMA Kırbaşlar F, Özsoy Güneş Z, Deringöl Y. GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;5(2):1-14.
Chicago Kırbaşlar, F., Zeliha Özsoy Güneş, ve Yasemin Deringöl. “GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI”. HAYEF Journal of Education 5, sy. 2 (Mart 2012): 1-14.
EndNote Kırbaşlar F, Özsoy Güneş Z, Deringöl Y (01 Mart 2012) GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI. HAYEF Journal of Education 5 2 1–14.
IEEE F. Kırbaşlar, Z. Özsoy Güneş, ve Y. Deringöl, “GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI”, HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 2, ss. 1–14, 2012.
ISNAD Kırbaşlar, F. vd. “GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI”. HAYEF Journal of Education 5/2 (Mart 2012), 1-14.
JAMA Kırbaşlar F, Özsoy Güneş Z, Deringöl Y. GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI. HAYEF Journal of Education. 2012;5:1–14.
MLA Kırbaşlar, F. vd. “GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI”. HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 2, 2012, ss. 1-14.
Vancouver Kırbaşlar F, Özsoy Güneş Z, Deringöl Y. GENEL KİMYA LABORATUVAR UYGULAMALARINDA İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ DAVRANIŞLARI. HAYEF Journal of Education. 2012;5(2):1-14.