BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 39 - 57, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • D e m i r c a n , Ö. (2000). İletişim ve Dil Devrimi, İstanbul: Y a y l ı m Mat.
  • H a w k e s , T. (1977). Structuralism&Semiotics, L o n d o n : M e t h u e n & Co.
  • Kıran, Z & A . (2001). Dilbilime Giriş, A n k a r a : Seçkin Yay.
  • Kornfilt, J. (1997). TURKISH, L o n d o n : Routledge.
  • Sevil, N. (çev.) (1999). "André Martinet" Yirminci Yüzyıl Dilbilimi, İstanbul: Multilingual Yay.
  • Sezer, A. (1988). "Türkçe Öğretiminde Dilbilimin Yeri", T ü r k Dilinin Öğretimi Toplantısı
  • Bildirileri, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay: 160. A n k a r a : A . Ü . Basımevi. Vardar, B. (1998 a.). Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: A B C Yay.
  • ( 1 9 9 8 b.) Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, İstanbul: Multilingual Yay. (çev.) (1998 c.) İşlevsel Genel Dilbilim, İstanbul: Multilingual Yay.
  • Yücel, T. (1999). Yapısalcılık, İstanbul: Yapı Kredi Yay.

TÜRKÇE'DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 39 - 57, 26.03.2012

Öz

Bu çalışmada, Türkçe'nin sesbilim betimlemesi üzerine yapılan bir
çalışmanın, kuramsal yaklaşımlarla değerlendirilmesi ve yapılan bu tür bir
betimsel çalışmanın dil öğretimine katkısı tartışılmaktadır. Söz konusu
çalışma, dilbilim betimlemesi ve dil öğretiminde kullanılması bağlamında
bir örnek çalışma niteliğindedir.
Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde dilbilim
alanında yapılan kuramsal çalışmalar ve sesbilim ile ilgili ortaya konulan
görüşler yer almaktadır. İkinci bölümde sesbilim üzerine Jaklin Kornfilt
tarafından yapılan betimsel bir çalışma, model olarak sunulmaktadır ve bu
modelin dilbilim kuramları ile bağıntısı üzerine bir üst söylem
geliştirilmektedir. Üçüncü bölümde ise bilim-uygulama ilişkisi ele alınarak,
bilimsel incelemelerin ve betimsel çalışmaların uygulamaya faydası
tartışılmaktadır.

Kaynakça

  • D e m i r c a n , Ö. (2000). İletişim ve Dil Devrimi, İstanbul: Y a y l ı m Mat.
  • H a w k e s , T. (1977). Structuralism&Semiotics, L o n d o n : M e t h u e n & Co.
  • Kıran, Z & A . (2001). Dilbilime Giriş, A n k a r a : Seçkin Yay.
  • Kornfilt, J. (1997). TURKISH, L o n d o n : Routledge.
  • Sevil, N. (çev.) (1999). "André Martinet" Yirminci Yüzyıl Dilbilimi, İstanbul: Multilingual Yay.
  • Sezer, A. (1988). "Türkçe Öğretiminde Dilbilimin Yeri", T ü r k Dilinin Öğretimi Toplantısı
  • Bildirileri, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay: 160. A n k a r a : A . Ü . Basımevi. Vardar, B. (1998 a.). Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: A B C Yay.
  • ( 1 9 9 8 b.) Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, İstanbul: Multilingual Yay. (çev.) (1998 c.) İşlevsel Genel Dilbilim, İstanbul: Multilingual Yay.
  • Yücel, T. (1999). Yapısalcılık, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 39 - 57, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • D e m i r c a n , Ö. (2000). İletişim ve Dil Devrimi, İstanbul: Y a y l ı m Mat.
  • H a w k e s , T. (1977). Structuralism&Semiotics, L o n d o n : M e t h u e n & Co.
  • Kıran, Z & A . (2001). Dilbilime Giriş, A n k a r a : Seçkin Yay.
  • Kornfilt, J. (1997). TURKISH, L o n d o n : Routledge.
  • Sevil, N. (çev.) (1999). "André Martinet" Yirminci Yüzyıl Dilbilimi, İstanbul: Multilingual Yay.
  • Sezer, A. (1988). "Türkçe Öğretiminde Dilbilimin Yeri", T ü r k Dilinin Öğretimi Toplantısı
  • Bildirileri, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay: 160. A n k a r a : A . Ü . Basımevi. Vardar, B. (1998 a.). Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: A B C Yay.
  • ( 1 9 9 8 b.) Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, İstanbul: Multilingual Yay. (çev.) (1998 c.) İşlevsel Genel Dilbilim, İstanbul: Multilingual Yay.
  • Yücel, T. (1999). Yapısalcılık, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhlise Ögeyik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ögeyik, M. (2012). TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH. HAYEF Journal of Education, 5(2), 39-57.
AMA Ögeyik M. TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;5(2):39-57.
Chicago Ögeyik, Muhlise. “TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH”. HAYEF Journal of Education 5, sy. 2 (Mart 2012): 39-57.
EndNote Ögeyik M (01 Mart 2012) TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH. HAYEF Journal of Education 5 2 39–57.
IEEE M. Ögeyik, “TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH”, HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 2, ss. 39–57, 2012.
ISNAD Ögeyik, Muhlise. “TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH”. HAYEF Journal of Education 5/2 (Mart 2012), 39-57.
JAMA Ögeyik M. TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH. HAYEF Journal of Education. 2012;5:39–57.
MLA Ögeyik, Muhlise. “TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH”. HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 2, 2012, ss. 39-57.
Vancouver Ögeyik M. TÜRKÇE’DE SESBİLİM BETİMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI İÇİN BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: JAKLIN KORNFILT, TURKISH. HAYEF Journal of Education. 2012;5(2):39-57.