Bu araştırma, tek yönlü iletişimin egemen olduğu öğretmen
merkezli, genellikle anlatım yönteminin kullanıldığı geleneksel öğretim ve
problem çözme yöntemlerinin öğrencilerin erişi düzeyine, kalıcılığa ve
derse karşı tutuma etkisini saptamak amacıyla tasarlanmıştır. Kontrollü
öntest - sontest modeli, araştırma desenini oluşturmaktadır. Araştırma
Bolu ili, Kültür İlköğretim Okulu, 6. Sınıfta öğrenim gören 73 öğrenci ile
yürütülmüştür. Araştırmada "Türkiye Tarihi" ünitesi, deney grubunda
Problem Çözme Yöntemi ile işlenirken, kontrol grubunda ise geleneksel
öğretim yapılmıştır. Her iki gruba uygulanan başarı ön-son test "t" testi
analizi sonuçlarına göre, Sosyal Bilgiler dersinde Problem Çözme Yöntemi
ile öğretim yapılan grubun toplam erişi ve kalıcılık ile geleneksel öğretimin
yapıldığı grubun toplam erişi ve kalıcılık ortalama puanları arasında deney
grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmada
ayrıca, Problem Çözme Yönteminin Sosyal Bilgiler dersine karşı tutumları
artırdığı gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2 |