BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 101 - 115, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Demirörs, Z. (1987). "Orta Öğretimde Öğretmen ve Öğrencilerin Birbirlerinde Aradıkları Temel Niteliklerde Uyum". Yayınlanmamı ş Yüksek Lisans Tezi, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2002). "Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler". Sistem Yayıncılık, İstanbul, 105-110.
  • Gök, Fadime. (2003). "Hizmet Öncesi ve Hizmet içi Öğretmen Yetiştirme'', Öğretmen Yetiştirme ve İstihdamı Sempozyumu , Eğitim Sen Yayınları, Ankara.
  • Günbay , İ. (2000). "Örgütlerde İş Doyumu ve Güdüleme", Özen Yayımcılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (1991). "Öğrencilerin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Davranışlar", Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum u Bildiri Metinleri, Kültür Koleji Yayınlar, İstanbul.
  • Malm, B. - Löfgren, H. (2006). "Teacher Competence and Students Conflıct Handling Strategıes". (Çevrimiçi), http//findarticles.com/p/articles/ mi_qa3765/is_200611/ai_n17194295, November. 20.05.2008.
  • MEB: Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. "Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri". (Çevrimiçi), http//oyegm.meb.gov.tr,2003, 11 Eylül 2006.
  • Okçabol, R. (2005). "Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz". Ütopya Yayınevi, Ankara. 200-204.
  • Özden, Y. (2002). "Eğitimde Dönüşüm", Eğitimde Yeni Değerler (4. Baskı). Pege m A Yayıncılık, Ankara. 1-17.
  • Pettus, Ashley: "Pedagogical Performance: Grading Teachers", (Çevrim içi), http.//www.harvardmagazine.com/on.nne/110620.htrnl, November December 2006, 06.08.2007.
  • Schneider, M. (2003). "Linking School Facility Conditions to Teacher Satisfaction and Success". (Çevrimiçi), http://www.edfacilities.org/pubs/, 14/05/2008.
  • Şentürk, H. (2006). "Öğretmen Adaylarının Uygulama Liselerindeki Rehber Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Güz, Sayı 48, Ankara.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu. (Haziran 2006). "Türkiye'nin yükseköğretim stratejisi (Taslak Rapor)". Ankara.

DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 101 - 115, 26.03.2012

Öz

Bu araştırmada, dershanelerde OKS ve ÖSS programlarında görev
yapan öğretmenlerin öğretmen yeterlilik düzeyleri ile mesleki doyum
puanları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırıcı
tarafından geliştirilen, kişisel bilgileri içeren 17 maddelik anket formu, yine
araştırıcı tarafından geliştirilen Dershane Öğretmenleri Yeterlilik Ölçeği ve
Kuzgunun Mesleki Doyum Ölçeği aracılığıyla toplanarak elde edilmiştir.
Araştırmanın temel bulgusuna göre yeterlilik düzeyi yüksek dershane
öğretmenleri, mesleki doyumsuzluk yaşamaktadır.

Kaynakça

  • Demirörs, Z. (1987). "Orta Öğretimde Öğretmen ve Öğrencilerin Birbirlerinde Aradıkları Temel Niteliklerde Uyum". Yayınlanmamı ş Yüksek Lisans Tezi, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2002). "Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler". Sistem Yayıncılık, İstanbul, 105-110.
  • Gök, Fadime. (2003). "Hizmet Öncesi ve Hizmet içi Öğretmen Yetiştirme'', Öğretmen Yetiştirme ve İstihdamı Sempozyumu , Eğitim Sen Yayınları, Ankara.
  • Günbay , İ. (2000). "Örgütlerde İş Doyumu ve Güdüleme", Özen Yayımcılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (1991). "Öğrencilerin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Davranışlar", Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum u Bildiri Metinleri, Kültür Koleji Yayınlar, İstanbul.
  • Malm, B. - Löfgren, H. (2006). "Teacher Competence and Students Conflıct Handling Strategıes". (Çevrimiçi), http//findarticles.com/p/articles/ mi_qa3765/is_200611/ai_n17194295, November. 20.05.2008.
  • MEB: Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. "Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri". (Çevrimiçi), http//oyegm.meb.gov.tr,2003, 11 Eylül 2006.
  • Okçabol, R. (2005). "Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz". Ütopya Yayınevi, Ankara. 200-204.
  • Özden, Y. (2002). "Eğitimde Dönüşüm", Eğitimde Yeni Değerler (4. Baskı). Pege m A Yayıncılık, Ankara. 1-17.
  • Pettus, Ashley: "Pedagogical Performance: Grading Teachers", (Çevrim içi), http.//www.harvardmagazine.com/on.nne/110620.htrnl, November December 2006, 06.08.2007.
  • Schneider, M. (2003). "Linking School Facility Conditions to Teacher Satisfaction and Success". (Çevrimiçi), http://www.edfacilities.org/pubs/, 14/05/2008.
  • Şentürk, H. (2006). "Öğretmen Adaylarının Uygulama Liselerindeki Rehber Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Güz, Sayı 48, Ankara.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu. (Haziran 2006). "Türkiye'nin yükseköğretim stratejisi (Taslak Rapor)". Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vakur Çifçili Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çifçili, V. (2012). DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education, 5(2), 101-115.
AMA Çifçili V. DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;5(2):101-115.
Chicago Çifçili, Vakur. “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education 5, sy. 2 (Mart 2012): 101-15.
EndNote Çifçili V (01 Mart 2012) DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education 5 2 101–115.
IEEE V. Çifçili, “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 2, ss. 101–115, 2012.
ISNAD Çifçili, Vakur. “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education 5/2 (Mart 2012), 101-115.
JAMA Çifçili V. DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. 2012;5:101–115.
MLA Çifçili, Vakur. “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education, c. 5, sy. 2, 2012, ss. 101-15.
Vancouver Çifçili V. DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. 2012;5(2):101-15.