Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin küresel çevre sorunlarından olan
küresel ısınma, sera etkisi, ozon tabakasının incelmesi, asit yağmurları
hakkındaki ön bilgi ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırmada
gelişimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 4. 5. 6.
7. 8. 10. ve 11. sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 280 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan
oluşan anket kullanılmıştır. Anket verilerinin analizinde basit metotlardan
faydalanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde değerlerinin
bulunduğu tablolardan yararlanılmıştır. Özellikle ilköğretim birinci
kademedeki öğrencilerin asit yağmurlarının oluşumu ve sera etkisi
konusunda yeterli bilgi sahibi olmadıkları söylenebilir. İlköğretimden
başlayarak ortaöğretim düzeyine kadar öğrencilerin ozon tabakasının
delinmesi ile ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları sonucuna varılabilir.
Araştırmanın sonucunda; ilköğretim düzeyinden başlayarak temel çevre
sorunları ile ilgili öğrencilerin yeterli düzeyde eğitilmesi gerektiği önerisi
sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 2 |