Brophy, J . (1987). On motivating students. East Lansing, MI: Michigan State University.
Brophy, J . (1987). On motivating students. East Lansing, MI: Michigan State University.
Budak, S. (2000). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Crump, C. A. (1995). Motivating students: A teacher's challenge. Paper presented at the Sooner Communication Conference, Norman, OK.
Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
Deniz, M., Avşaroğlu, S., Fidan, Ö. (2006). İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7; Sayı 11 . 01.10.2007 tarihinde http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/deniz.pdf adresinden alınmıştır.
Deniz, M., Avşaroğlu, S., Fidan, Ö. (2006). İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7; Sayı 11 . 01.10.2007 tarihinde http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/deniz.pdf adresinden alınmıştır.
Good , T. L. Ve Brophy, J . (1995). Contemporary educational psychology. New York: Longman.
Higbee, J . C. (1996). Ability, preparation, or motivation? Research and Teaching in Developmental Education, 13, 93-96.
Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: 3 A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
Kaya, A. (2007). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Locke, E. A. (2000). Motivation, cognition and action: An analysis of studies of task goals and knowledge. Applied Psychology: An International Review, 49 (3), 408-429.
Lumsden, L. S. (1994). Student motivation to learn. ERIC Digest, 92.
Marshall, H. H. (1987). Motivational strategies of three fifth-grade teachers. The Elementary School Journal, 88, 133-150.
Maslow, A. H. (1987). Motivation and personality. New York: Harper & Row, Publishers, Inc.
McClelland, D.C. (1985). Human motivation. Cambridge: Cambridge University Press.
Midgley, C; Feldlaufer, H; Eccles, J . (1989). Change in teacher efficacy and student self -and task- related beliefs in mathematics during the transition to junior high school. Journal of Educational Psychology, 81 : 247-258. Morgan, C. T. (2004). Psikolojiye giriş. (Ed. S. Karataş). Ankara: Meteksan, 2004.
Reeve, J . (1997). Understanding motivation and emotion. (7th. Ed.) Fort Worth: Harcourt Brace College Pub.
Özbay, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi (Kuram-AraştırmaUygulama). Ankara: Pege m A Yayıncılık.
Sünbül, A.M. , Kesici, Ş. ve Bozgeyikli, H. (2003). Öğretmenlerin psikolojik ihtiyaçları, öğrencileri motive ve kontrol etme düzeyleri. Konya: Selçuk Üniversitesi Araştırma Projesi.
Tollefson, N. (1988). Teacher attributions for student's low achievement: A validation of Cooper and Good's attributional categories. Paper presented at the Midwest Educational Research Association, Chicago, IL.
Ulusoy, A. (2002). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Weiner, B. (1972). Theories of motivation: From mechanism to cognition. Chicago: Rand McNally College Pub. Co.
Wilkenson, B. H. (1992). The 7 laws of the learner. Sisters, OR: Multnomah Pres.
Willower, D. J . & Hoy, W. K. (1973). The school and pupil control ideology. University Park: Penn State Studies Monograph. No: 24.
Wlodkowski, R. J . (1986). Motivation and Teaching. Washington: National Education Association.
Brophy, J . (1987). On motivating students. East Lansing, MI: Michigan State University.
Brophy, J . (1987). On motivating students. East Lansing, MI: Michigan State University.
Budak, S. (2000). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Crump, C. A. (1995). Motivating students: A teacher's challenge. Paper presented at the Sooner Communication Conference, Norman, OK.
Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
Deniz, M., Avşaroğlu, S., Fidan, Ö. (2006). İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7; Sayı 11 . 01.10.2007 tarihinde http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/deniz.pdf adresinden alınmıştır.
Deniz, M., Avşaroğlu, S., Fidan, Ö. (2006). İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7; Sayı 11 . 01.10.2007 tarihinde http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/deniz.pdf adresinden alınmıştır.
Good , T. L. Ve Brophy, J . (1995). Contemporary educational psychology. New York: Longman.
Higbee, J . C. (1996). Ability, preparation, or motivation? Research and Teaching in Developmental Education, 13, 93-96.
Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: 3 A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
Kaya, A. (2007). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Locke, E. A. (2000). Motivation, cognition and action: An analysis of studies of task goals and knowledge. Applied Psychology: An International Review, 49 (3), 408-429.
Lumsden, L. S. (1994). Student motivation to learn. ERIC Digest, 92.
Marshall, H. H. (1987). Motivational strategies of three fifth-grade teachers. The Elementary School Journal, 88, 133-150.
Maslow, A. H. (1987). Motivation and personality. New York: Harper & Row, Publishers, Inc.
McClelland, D.C. (1985). Human motivation. Cambridge: Cambridge University Press.
Midgley, C; Feldlaufer, H; Eccles, J . (1989). Change in teacher efficacy and student self -and task- related beliefs in mathematics during the transition to junior high school. Journal of Educational Psychology, 81 : 247-258. Morgan, C. T. (2004). Psikolojiye giriş. (Ed. S. Karataş). Ankara: Meteksan, 2004.
Reeve, J . (1997). Understanding motivation and emotion. (7th. Ed.) Fort Worth: Harcourt Brace College Pub.
Özbay, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi (Kuram-AraştırmaUygulama). Ankara: Pege m A Yayıncılık.
Sünbül, A.M. , Kesici, Ş. ve Bozgeyikli, H. (2003). Öğretmenlerin psikolojik ihtiyaçları, öğrencileri motive ve kontrol etme düzeyleri. Konya: Selçuk Üniversitesi Araştırma Projesi.
Tollefson, N. (1988). Teacher attributions for student's low achievement: A validation of Cooper and Good's attributional categories. Paper presented at the Midwest Educational Research Association, Chicago, IL.
Ulusoy, A. (2002). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Weiner, B. (1972). Theories of motivation: From mechanism to cognition. Chicago: Rand McNally College Pub. Co.
Wilkenson, B. H. (1992). The 7 laws of the learner. Sisters, OR: Multnomah Pres.
Willower, D. J . & Hoy, W. K. (1973). The school and pupil control ideology. University Park: Penn State Studies Monograph. No: 24.
Wlodkowski, R. J . (1986). Motivation and Teaching. Washington: National Education Association.
Emir, S., & Kanlı, E. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi. HAYEF Journal of Education, 7(1), 63-79.
AMA
Emir S, Kanlı E. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;7(1):63-79.
Chicago
Emir, Serap, ve Esra Kanlı. “İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi”. HAYEF Journal of Education 7, sy. 1 (Mart 2012): 63-79.
EndNote
Emir S, Kanlı E (01 Mart 2012) İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi. HAYEF Journal of Education 7 1 63–79.
IEEE
S. Emir ve E. Kanlı, “İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi”, HAYEF Journal of Education, c. 7, sy. 1, ss. 63–79, 2012.
ISNAD
Emir, Serap - Kanlı, Esra. “İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi”. HAYEF Journal of Education 7/1 (Mart 2012), 63-79.
JAMA
Emir S, Kanlı E. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi. HAYEF Journal of Education. 2012;7:63–79.
MLA
Emir, Serap ve Esra Kanlı. “İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi”. HAYEF Journal of Education, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 63-79.
Vancouver
Emir S, Kanlı E. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrencilerini Motive Etme Biçimlerinin İncelenmesi. HAYEF Journal of Education. 2012;7(1):63-79.