programme, one student has drama and theatre course from early childhood education to high school, but every year the content of the course differs. Especially in primary levels of IBO, drama has an important role for cross- curriculum application. However, in high school theatre becomes a distinct course. A two-year theatre course program in high school has a comprehensive content in the concept in the context of practice, theory,and interculturalism. In this paper, IBOsystem, drama in education, and the structuring of theatre as an art were analysed in the light of the historical development in the history of education
International Baccalaureate programme drama in education theatre
Türkiye’de eğitimde drama ve tiyatro alanındaki en temel eksikliklerden birisi sistematik program oluşturma konusunda yaşanan aksaklıklardır. Oyun, drama ve tiyatroyu bir bütün olarak düşünmek ve birbiriyle bağlantısını koparmadan bir müfredat modeli oluşturmak için öncelikle araştırma yapılması gerekmektedir. Bu makalenin amacı dünyada en geçerli eğitim modellerinden birisi olarak kabul edilen IBO (Uluslararası Bakalorya) programı kapsamındaki drama ve tiyatro derslerinin içeriğine dair bir analiz yapmaktır. IBO müfredatında eğitim gören bir öğrenci anaokulundan liseye kadar farklı düzeylerde drama ve tiyatroyla tanışır. İlk yıllar programı kapsamında çapraz müfredat uygulamalarında drama çok önemli iken, lisede iki yıl boyunca bağımsız bir tiyatro dersi olarak yer alır. Lisedeki iki yıllık tiyatro ders programı uygulama, teori ve kültürlerarasılık bağlamında oldukça kapsamlı bir içeriktedir. Makalede temel olarak eğitim alanındaki tarihsel gelişmeler ışığında, IBO sistemi ve IBO sisteminde eğitimde drama ve sanat olarak tiyatronun yapılanması analiz edilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2 |