BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 79 - 94, 07.01.2015

Öz

programme, one student has drama and theatre course from early childhood education to high school, but every year the content of the course differs. Especially in primary levels of IBO, drama has an important role for cross- curriculum application. However, in high school theatre becomes a distinct course. A two-year theatre course program in high school has a comprehensive content in the concept in the context of practice, theory,and interculturalism. In this paper, IBOsystem, drama in education, and the structuring of theatre as an art were analysed in the light of the historical development in the history of education

Kaynakça

  • Chomsky, Noam, (2007) Demokrasi ve Eğitim, İstanbul: BGST Yayınları
  • IB-PYP Drama Scope and Sequence, Haziran 2004, (http://www.drsacct.com/Admin/PYP/scopesequence/drama.pdf)
  • International Baccalaureate Organisation PYP-Guide, (www.ibo.org)
  • International Baccalaureate Organisation Theatre-Guide, 2007, http://www.stjulians.com/media/16987/IB_theatre-guide.pdf
  • International Baccalaureate Organisation, Jim Morrisey Course Outline, Haziran 2009
  • Öndül, Selda, (2010) Tiyatro Eğitimi-Öğretimi Nasıl Bir Yapılanma İçinde Yer Almalı? İstanbul: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yayınları
  • Tusting, Karin, (2011) Öğrenme Kuramları ve Yetişkin Öğrenme Modelleri Üzerine Kısa Bir İnceleme, Ankara: Dipnot Yayınları
Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 79 - 94, 07.01.2015

Öz

Kaynakça

  • Chomsky, Noam, (2007) Demokrasi ve Eğitim, İstanbul: BGST Yayınları
  • IB-PYP Drama Scope and Sequence, Haziran 2004, (http://www.drsacct.com/Admin/PYP/scopesequence/drama.pdf)
  • International Baccalaureate Organisation PYP-Guide, (www.ibo.org)
  • International Baccalaureate Organisation Theatre-Guide, 2007, http://www.stjulians.com/media/16987/IB_theatre-guide.pdf
  • International Baccalaureate Organisation, Jim Morrisey Course Outline, Haziran 2009
  • Öndül, Selda, (2010) Tiyatro Eğitimi-Öğretimi Nasıl Bir Yapılanma İçinde Yer Almalı? İstanbul: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yayınları
  • Tusting, Karin, (2011) Öğrenme Kuramları ve Yetişkin Öğrenme Modelleri Üzerine Kısa Bir İnceleme, Ankara: Dipnot Yayınları

ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 79 - 94, 07.01.2015

Öz

Türkiye’de eğitimde drama ve tiyatro alanındaki en temel eksikliklerden birisi sistematik program oluşturma konusunda yaşanan aksaklıklardır. Oyun, drama ve tiyatroyu bir bütün olarak düşünmek ve birbiriyle bağlantısını koparmadan bir müfredat modeli oluşturmak için öncelikle araştırma yapılması gerekmektedir. Bu makalenin amacı dünyada en geçerli eğitim modellerinden birisi olarak kabul edilen IBO (Uluslararası Bakalorya) programı kapsamındaki drama ve tiyatro derslerinin içeriğine dair bir analiz yapmaktır. IBO müfredatında eğitim gören bir öğrenci anaokulundan liseye kadar farklı düzeylerde drama ve tiyatroyla tanışır. İlk yıllar programı kapsamında çapraz müfredat uygulamalarında drama çok önemli iken, lisede iki yıl boyunca bağımsız bir tiyatro dersi olarak yer alır. Lisedeki iki yıllık tiyatro ders programı uygulama, teori ve kültürlerarasılık bağlamında oldukça kapsamlı bir içeriktedir. Makalede temel olarak eğitim alanındaki tarihsel gelişmeler ışığında, IBO sistemi ve IBO sisteminde eğitimde drama ve sanat olarak tiyatronun yapılanması analiz edilecektir.

Kaynakça

  • Chomsky, Noam, (2007) Demokrasi ve Eğitim, İstanbul: BGST Yayınları
  • IB-PYP Drama Scope and Sequence, Haziran 2004, (http://www.drsacct.com/Admin/PYP/scopesequence/drama.pdf)
  • International Baccalaureate Organisation PYP-Guide, (www.ibo.org)
  • International Baccalaureate Organisation Theatre-Guide, 2007, http://www.stjulians.com/media/16987/IB_theatre-guide.pdf
  • International Baccalaureate Organisation, Jim Morrisey Course Outline, Haziran 2009
  • Öndül, Selda, (2010) Tiyatro Eğitimi-Öğretimi Nasıl Bir Yapılanma İçinde Yer Almalı? İstanbul: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yayınları
  • Tusting, Karin, (2011) Öğrenme Kuramları ve Yetişkin Öğrenme Modelleri Üzerine Kısa Bir İnceleme, Ankara: Dipnot Yayınları
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Sezgin

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sezgin, B. (2015). ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ. HAYEF Journal of Education, 11(2), 79-94.
AMA Sezgin B. ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ. HAYEF Journal of Education. Ocak 2015;11(2):79-94.
Chicago Sezgin, Bülent. “ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ”. HAYEF Journal of Education 11, sy. 2 (Ocak 2015): 79-94.
EndNote Sezgin B (01 Ocak 2015) ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ. HAYEF Journal of Education 11 2 79–94.
IEEE B. Sezgin, “ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ”, HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 2, ss. 79–94, 2015.
ISNAD Sezgin, Bülent. “ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ”. HAYEF Journal of Education 11/2 (Ocak 2015), 79-94.
JAMA Sezgin B. ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ. HAYEF Journal of Education. 2015;11:79–94.
MLA Sezgin, Bülent. “ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ”. HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 2, 2015, ss. 79-94.
Vancouver Sezgin B. ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMINDA TİYATRO VE DRAMA DERS MÜFREDATININ MODEL ANALİZİ. HAYEF Journal of Education. 2015;11(2):79-94.