BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 23 - 28, 04.01.2015

Öz

The aim of this study is to reveal the views of teachers on gain-based geography videos prepared under the research titled “Secondary School Geography Videos for Interactive Whiteboards Project". Study group consists of 131 geography teachers all of whom were selected by convenient sampling method. 18-item scale was applied as a means of data collection. By data analyzing, the two themes as the contribution of geography videos to teachers and students were discussed. By means of the contribution of geography videos to the teachers, teachers expressed their opinions that geography videosare beneficial from many perspectives. Teachers also stated the beneficiary of it for the students as well

Kaynakça

  • Afshari, M., Bakar, K. A., Luan, W. S., Samah, B. A. ve Fooi, F. S. (2009). Technology and school leadership. Technology, Pedagogy and Education, 18(2), 235-248.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Eğitimde FATİH Projesi. Erişim: 17 Aralık 2011, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php
  • Gücükoğlu, B., Ceylan D. Y. ve Dursun, Z., (2013). Etkileşimli Beyaz Tahtalar İçin Arayüz Tasarımı ve İçerik Geliştirme: Millî Eğitim Bakanlığı Coğrafya Dersi Örneği. Erişim: 28 Ocak 2014, http://inet-tr.org.tr/inetconf18/bildiri/81.pdf
  • Pekdağ, B. (2009). Kimya Öğreniminde Alternatif Yollar: Animasyon, Simülasyon, Video ve Multimedya ile Öğrenme. Erişim: 28 Ocak 2014, http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/124770-20110902132056-6.pdf
  • Hagen, B. J. (2002). Lights, camera, interaction: Presentation programs and the interactive visual experience. Paper presented at the Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Nashville, TN.
  • Duchastel, P., Fleury, M. ve Provost, G. (1988). Rôles cognitifs de l’image dans l’apprentissage scolaire. Bulletin de Psychologie, 41(386), 667-671.
  • Kumar, D. D. (1991). Hypermedia: A tool for STS education? Bulletin of Science Technology & Society, 11, 331-332.

ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 23 - 28, 04.01.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı “Etkileşimli Tahtalar İçin Orta Öğretim Coğrafya Ders İçeriği Hazırlama ve Konu Anlatımı Projesi” kapsamında hazırlanan kazanım tabanlı coğrafya videoları hakkındaki coğrafya öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma grubunu oluşturan 131 coğrafya öğretmeni kişi elverişli örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak 18 soruluk bir ölçek uygulanmıştır. Veriler incelenerek coğrafya videolarının öğretmen ve öğrencilere katkılarıyla ilgili belirlenen iki tema çerçevesinde tartışılmıştır. Coğrafya videolarının öğretmenlere olan katkılarıyla ilgili öğretmenler videoların pek çok açıdan yararlı olduğu görüşünü belirtmiştir. Öğretmenler aynı zamanda öğrenciler için de yararlı olduğunu ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Afshari, M., Bakar, K. A., Luan, W. S., Samah, B. A. ve Fooi, F. S. (2009). Technology and school leadership. Technology, Pedagogy and Education, 18(2), 235-248.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Eğitimde FATİH Projesi. Erişim: 17 Aralık 2011, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php
  • Gücükoğlu, B., Ceylan D. Y. ve Dursun, Z., (2013). Etkileşimli Beyaz Tahtalar İçin Arayüz Tasarımı ve İçerik Geliştirme: Millî Eğitim Bakanlığı Coğrafya Dersi Örneği. Erişim: 28 Ocak 2014, http://inet-tr.org.tr/inetconf18/bildiri/81.pdf
  • Pekdağ, B. (2009). Kimya Öğreniminde Alternatif Yollar: Animasyon, Simülasyon, Video ve Multimedya ile Öğrenme. Erişim: 28 Ocak 2014, http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/124770-20110902132056-6.pdf
  • Hagen, B. J. (2002). Lights, camera, interaction: Presentation programs and the interactive visual experience. Paper presented at the Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Nashville, TN.
  • Duchastel, P., Fleury, M. ve Provost, G. (1988). Rôles cognitifs de l’image dans l’apprentissage scolaire. Bulletin de Psychologie, 41(386), 667-671.
  • Kumar, D. D. (1991). Hypermedia: A tool for STS education? Bulletin of Science Technology & Society, 11, 331-332.
Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 23 - 28, 04.01.2015

Öz

Kaynakça

  • Afshari, M., Bakar, K. A., Luan, W. S., Samah, B. A. ve Fooi, F. S. (2009). Technology and school leadership. Technology, Pedagogy and Education, 18(2), 235-248.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Eğitimde FATİH Projesi. Erişim: 17 Aralık 2011, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php
  • Gücükoğlu, B., Ceylan D. Y. ve Dursun, Z., (2013). Etkileşimli Beyaz Tahtalar İçin Arayüz Tasarımı ve İçerik Geliştirme: Millî Eğitim Bakanlığı Coğrafya Dersi Örneği. Erişim: 28 Ocak 2014, http://inet-tr.org.tr/inetconf18/bildiri/81.pdf
  • Pekdağ, B. (2009). Kimya Öğreniminde Alternatif Yollar: Animasyon, Simülasyon, Video ve Multimedya ile Öğrenme. Erişim: 28 Ocak 2014, http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/124770-20110902132056-6.pdf
  • Hagen, B. J. (2002). Lights, camera, interaction: Presentation programs and the interactive visual experience. Paper presented at the Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Nashville, TN.
  • Duchastel, P., Fleury, M. ve Provost, G. (1988). Rôles cognitifs de l’image dans l’apprentissage scolaire. Bulletin de Psychologie, 41(386), 667-671.
  • Kumar, D. D. (1991). Hypermedia: A tool for STS education? Bulletin of Science Technology & Society, 11, 331-332.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Ağır

Yayımlanma Tarihi 4 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ağır, A. (2015). ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. HAYEF Journal of Education, 11(2), 23-28.
AMA Ağır A. ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. HAYEF Journal of Education. Ocak 2015;11(2):23-28.
Chicago Ağır, Ahmet. “ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. HAYEF Journal of Education 11, sy. 2 (Ocak 2015): 23-28.
EndNote Ağır A (01 Ocak 2015) ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. HAYEF Journal of Education 11 2 23–28.
IEEE A. Ağır, “ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 2, ss. 23–28, 2015.
ISNAD Ağır, Ahmet. “ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. HAYEF Journal of Education 11/2 (Ocak 2015), 23-28.
JAMA Ağır A. ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. HAYEF Journal of Education. 2015;11:23–28.
MLA Ağır, Ahmet. “ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 2, 2015, ss. 23-28.
Vancouver Ağır A. ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR İÇİN ORTA ÖĞRETİM COĞRAFYA VİDEOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. HAYEF Journal of Education. 2015;11(2):23-8.