BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 287 - 299, 06.01.2015

Öz

At the present time, the skills which require interdisciplinary studies are being more important. The Double Major Programs (DMP) providing university students with the opportunity of interdisciplinary study as well as enabling them to have a dual degree are becoming widespread and gaining recognition. However, there are not many research studies in our literature investigating DMPs, which matters a lot. In this study considered to remedy this deficiency in the literature, students’ status, opinions and experiences about the DMPs in which they enrolled were investigated. Participants were 53 students enrolled in the DMPs of a foundation university in 2010-2011 academic year. When examined the results of the study, it was appointed that the university students prefer the second major on the purpose of acquiring more knowledge/skill and increasing the chance of finding a job. The students stated the disadvantages of studying double major as structural problems related to curriculum and courses, and heavy workload. They reflected that both majors they were studying in were compatible and this was due to the association of two majors with one another. Furthermore, they expressed that the knowledge they gained from both disciplines was consistent with each other, and because of that these two disciplines could be studied as integrated. Another result was the students considered that a guidebook and website were essential to improve the double major process and it was also beneficial to lecture the supplementary subjects integrating both disciplines

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (4. Baskı). İstanbul: Sakarya Kitapevi.
  • Atasoy, Ö. A. ve Girginer, N. (2006). Endüstri Mühendisliği ve İşletme Bölümleri öğrencileri arasında program tamamlama ve yakınlaştırma uygulamaları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü Çift Ana dal ve Yan dal Programı uygulama örneği. ESOGÜ İİBF Dergisi, 1(1), 13-25.
  • Batson, C., Sharp, R., Ramsay, E., & Mackinnon, A. (2002). Equity group access and participation at the bachelor (honours/pass) level. Canberra: Department of Education, Science and Training.
  • Güney, D. (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde disiplinler arası çalışma eksikliğinin giderilmesi. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Antalya, Türkiye, 6-7 Kasım 2009 (s. 327-331).
  • Hopcan, E. P., Hopcan, S. ve Adıgüzel, T. (2011). Yükseköğretimde çift ana dal programlarının bütüncül değerlendirilmesi: Örnek bir çalışma. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011) Bildiriler Kitabı, İstanbul, Türkiye, 27-29 Mayıs 2011 (s. 1582-1588).
  • Moulton, B. (2010). Double degrees: Concerns regarding overall standards and graduate attributes such as probabilistic reasoning. Iskander, M., Kapila, V. and Karim, M. (Eds), Technological Developments in Education and Automation içinde (s. 327-331). Netherlands: Springer.
  • Russell, W., Dolnicar, S., & Ayoub, M. (2008). Double degrees: Double the trouble or twice the return? Higher Education, 55, 575–591. Doi: 10.1007/s10734-007-9076-2.
  • YÖK. (2010). Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik, T. C. Resmi Gazete, 27561, 24 Nisan 2010.
Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 287 - 299, 06.01.2015

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (4. Baskı). İstanbul: Sakarya Kitapevi.
  • Atasoy, Ö. A. ve Girginer, N. (2006). Endüstri Mühendisliği ve İşletme Bölümleri öğrencileri arasında program tamamlama ve yakınlaştırma uygulamaları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü Çift Ana dal ve Yan dal Programı uygulama örneği. ESOGÜ İİBF Dergisi, 1(1), 13-25.
  • Batson, C., Sharp, R., Ramsay, E., & Mackinnon, A. (2002). Equity group access and participation at the bachelor (honours/pass) level. Canberra: Department of Education, Science and Training.
  • Güney, D. (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde disiplinler arası çalışma eksikliğinin giderilmesi. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Antalya, Türkiye, 6-7 Kasım 2009 (s. 327-331).
  • Hopcan, E. P., Hopcan, S. ve Adıgüzel, T. (2011). Yükseköğretimde çift ana dal programlarının bütüncül değerlendirilmesi: Örnek bir çalışma. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011) Bildiriler Kitabı, İstanbul, Türkiye, 27-29 Mayıs 2011 (s. 1582-1588).
  • Moulton, B. (2010). Double degrees: Concerns regarding overall standards and graduate attributes such as probabilistic reasoning. Iskander, M., Kapila, V. and Karim, M. (Eds), Technological Developments in Education and Automation içinde (s. 327-331). Netherlands: Springer.
  • Russell, W., Dolnicar, S., & Ayoub, M. (2008). Double degrees: Double the trouble or twice the return? Higher Education, 55, 575–591. Doi: 10.1007/s10734-007-9076-2.
  • YÖK. (2010). Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik, T. C. Resmi Gazete, 27561, 24 Nisan 2010.

ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 287 - 299, 06.01.2015

Öz

Günümüzde, disiplinler arası çalışma gerektiren becerilere sahip olmak büyük önem taşımaktadır. Bireylere üniversite sürecinde disiplinler arası çalışma olanağı sunan ve bunun yanı sıra ikinci bir diploma olanağı sağlayan çift ana dal programları (ÇAP) yaygınlaşmaya ve kabul görmeye devam etmektedir. Ancak, bu denli önem taşıyan çift ana dal programları konusunda ülkemizde yapılan çalışmalar yok denecek kadar azdır. Alanyazındaki bu boşluğu dolduracağı düşünülen bu çalışmada, 2010-2011 öğretim yılında bir vakıf üniversitesinde çift ana dal programına kayıtlı 53 öğrencinin çift ana dal programları ile ilgili durum, düşünce ve tecrübeleri araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında üniversite öğrencilerinin ÇAP’ı daha fazla bilgi/beceri kazanmak ve iş bulma olanaklarını artırmak için tercih ettikleri saptanmıştır. Öğrenciler, ÇAP’ın olumsuz yönlerini, ders programı ve derslerle ilgili yapısal sorunlar ve ağır iş yükü olarak belirtmiştir.  Öğrenciler, okudukları iki ana dalın birbiriyle uyumlu olduğunu ve bunun sebebinin her iki ana dalın birbiri ile ilişkili olmasından kaynaklandığını ifade etmiştir. Ayrıca, öğrenciler, iki disiplinden aldıkları bilgilerin birbirini desteklediğini ve iki disiplinin bütünleştirilebileceğini belirtmiştir.  Diğer bir sonuç ise, öğrencilerin ÇAP’ın geliştirilmesi için bir el kitabı ve web sitesi olması gerektiğini, aynı zamanda iki disiplini bütünleştiren ek konuların anlatılmasının yararlı olacağını düşünmeleri şeklinde olmuştur.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (4. Baskı). İstanbul: Sakarya Kitapevi.
  • Atasoy, Ö. A. ve Girginer, N. (2006). Endüstri Mühendisliği ve İşletme Bölümleri öğrencileri arasında program tamamlama ve yakınlaştırma uygulamaları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü Çift Ana dal ve Yan dal Programı uygulama örneği. ESOGÜ İİBF Dergisi, 1(1), 13-25.
  • Batson, C., Sharp, R., Ramsay, E., & Mackinnon, A. (2002). Equity group access and participation at the bachelor (honours/pass) level. Canberra: Department of Education, Science and Training.
  • Güney, D. (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde disiplinler arası çalışma eksikliğinin giderilmesi. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Antalya, Türkiye, 6-7 Kasım 2009 (s. 327-331).
  • Hopcan, E. P., Hopcan, S. ve Adıgüzel, T. (2011). Yükseköğretimde çift ana dal programlarının bütüncül değerlendirilmesi: Örnek bir çalışma. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011) Bildiriler Kitabı, İstanbul, Türkiye, 27-29 Mayıs 2011 (s. 1582-1588).
  • Moulton, B. (2010). Double degrees: Concerns regarding overall standards and graduate attributes such as probabilistic reasoning. Iskander, M., Kapila, V. and Karim, M. (Eds), Technological Developments in Education and Automation içinde (s. 327-331). Netherlands: Springer.
  • Russell, W., Dolnicar, S., & Ayoub, M. (2008). Double degrees: Double the trouble or twice the return? Higher Education, 55, 575–591. Doi: 10.1007/s10734-007-9076-2.
  • YÖK. (2010). Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik, T. C. Resmi Gazete, 27561, 24 Nisan 2010.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Hopcan Bu kişi benim

Elif Polat Bu kişi benim

Tufan Adıgüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hopcan, S., Polat, E., & Adıgüzel, T. (2015). ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI. HAYEF Journal of Education, 11(2), 287-299.
AMA Hopcan S, Polat E, Adıgüzel T. ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI. HAYEF Journal of Education. Ocak 2015;11(2):287-299.
Chicago Hopcan, Sinan, Elif Polat, ve Tufan Adıgüzel. “ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI”. HAYEF Journal of Education 11, sy. 2 (Ocak 2015): 287-99.
EndNote Hopcan S, Polat E, Adıgüzel T (01 Ocak 2015) ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI. HAYEF Journal of Education 11 2 287–299.
IEEE S. Hopcan, E. Polat, ve T. Adıgüzel, “ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI”, HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 2, ss. 287–299, 2015.
ISNAD Hopcan, Sinan vd. “ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI”. HAYEF Journal of Education 11/2 (Ocak 2015), 287-299.
JAMA Hopcan S, Polat E, Adıgüzel T. ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI. HAYEF Journal of Education. 2015;11:287–299.
MLA Hopcan, Sinan vd. “ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI”. HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 2, 2015, ss. 287-99.
Vancouver Hopcan S, Polat E, Adıgüzel T. ÇİFT ANADAL PROGRAMINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI. HAYEF Journal of Education. 2015;11(2):287-99.