BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 265 - 274, 12.06.2015

Öz

E-learning and distance education implementations are developing rapidly according to today’s learning needs. In this context, e-learning materials in the world are emerging on many platforms. According to the enriched blended learning approach, more than one type of material is intended for use in the learning environment for mass education. In parallel to this, distance education program carried out in Turkey; online courses and presenting course materials at least available in the pdf format and this has become mandatory. Besides, to what extend the students as the target audience use these materials is important. At the same time, the materials needed by the target audience to be used can determine the materials to be used. On the other hand, it is expected to contribute to measuring of education efficiency. From this perspective, the utilization rate by the target audience of the course materials is important in terms of learning

Kaynakça

  • Ağır, A. (2013). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Canlı Ders Yazılımları. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu. Konya. 1-3 Kasım.
  • Al, U. Ve Madran, O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası Dergisi,5(2), 259-271.
  • AUZEF, (2014). İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan eğitim Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, (http://auzefendustri.istanbul.edu.tr/)
  • Çukadar, S. ve Çelik, S. (2003). İnternete Dayalı Uzaktan Öğretim ve Üniversite Kütüphaneleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde Yeni Değerler, Eğitimde Dönüşüm, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Öztaş, O. (2010). Uzaktan Eğitim Sistem Tasarımı, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Süer, İ., Kaya, Z., Bülbül, H. İ., Karaçanta, H., Koç, Z. ve Çetin, Ş. (2005). Gazi Üniversitesi’nin Uzaktan Eğitim Potansiyeli, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 107-113.

ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 265 - 274, 12.06.2015

Öz

Günümüz öğrenme ihtiyaçlarına göre uzaktan eğitim ve e-learning uygulamaları hızla gelişmektedir. Bu kapsamda dünyada birçok platformda e-learning materyalleri ortaya çıkmaktadır. Zenginleştirilmiş blended öğrenme yaklaşımına göre de kitle eğitimlerinde birden fazla materyal türünün öğrenme ortamında kullanılması öngörülmektedir. Buna paralel olarak Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim Programlarında; çevrimiçi dersler ve en az pdf formatında ders materyallerinin sunulması zorunlu hale gelmiştir. Bunun yanında hedef kitle olan öğrencilerin bu materyalleri ne kadar kullandıkları önemlidir. Aynı zamanda hedef kitlenin materyallere duyduğu ihtiyaç hangi materyallerin eğitimde kullanılacağının belirlenmesine yol gösterebilir. Öte yandan bunun eğitim verimliliğinin ölçülmesine da katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bakış açısıyla ders materyallerinin hedef kitle tarafından kullanım oranı öğrenme açısından önemlidir.

Kaynakça

  • Ağır, A. (2013). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Canlı Ders Yazılımları. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu. Konya. 1-3 Kasım.
  • Al, U. Ve Madran, O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası Dergisi,5(2), 259-271.
  • AUZEF, (2014). İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan eğitim Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, (http://auzefendustri.istanbul.edu.tr/)
  • Çukadar, S. ve Çelik, S. (2003). İnternete Dayalı Uzaktan Öğretim ve Üniversite Kütüphaneleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde Yeni Değerler, Eğitimde Dönüşüm, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Öztaş, O. (2010). Uzaktan Eğitim Sistem Tasarımı, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Süer, İ., Kaya, Z., Bülbül, H. İ., Karaçanta, H., Koç, Z. ve Çetin, Ş. (2005). Gazi Üniversitesi’nin Uzaktan Eğitim Potansiyeli, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 107-113.
Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 265 - 274, 12.06.2015

Öz

Kaynakça

  • Ağır, A. (2013). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Canlı Ders Yazılımları. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu. Konya. 1-3 Kasım.
  • Al, U. Ve Madran, O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası Dergisi,5(2), 259-271.
  • AUZEF, (2014). İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan eğitim Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, (http://auzefendustri.istanbul.edu.tr/)
  • Çukadar, S. ve Çelik, S. (2003). İnternete Dayalı Uzaktan Öğretim ve Üniversite Kütüphaneleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde Yeni Değerler, Eğitimde Dönüşüm, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Öztaş, O. (2010). Uzaktan Eğitim Sistem Tasarımı, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Süer, İ., Kaya, Z., Bülbül, H. İ., Karaçanta, H., Koç, Z. ve Çetin, Ş. (2005). Gazi Üniversitesi’nin Uzaktan Eğitim Potansiyeli, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 107-113.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Buket Karatop

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karatop, B. (2015). ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education, 12(1), 265-274.
AMA Karatop B. ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. Haziran 2015;12(1):265-274.
Chicago Karatop, Buket. “ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education 12, sy. 1 (Haziran 2015): 265-74.
EndNote Karatop B (01 Haziran 2015) ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education 12 1 265–274.
IEEE B. Karatop, “ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ”, HAYEF Journal of Education, c. 12, sy. 1, ss. 265–274, 2015.
ISNAD Karatop, Buket. “ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education 12/1 (Haziran 2015), 265-274.
JAMA Karatop B. ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. 2015;12:265–274.
MLA Karatop, Buket. “ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education, c. 12, sy. 1, 2015, ss. 265-74.
Vancouver Karatop B. ELEKTRONİK DERS MATERYALLERİNİN KULLANIMI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. 2015;12(1):265-74.