The purpose of this paper is to investigate the role of call and support centre in open and distance education. Data was collected from structured interviews with call centre managers in Istanbul University (IU) Open and Distance Education Faculty (ODEF) as well as scanned texts on the websites and articles. It was conducted in the spring term of 2013-2014 academic year, and the directors such as process assistant and the call centre team leader of ODEF were engaged in the questionnaire to define the key duties and key performance indicators they had in managing their call centres, along with how a call centre was structured and functioned. The evaluation of answers of the directors of ODEF and the scanned text and the reports were used as data collection tool. According to results, likewise student affairs, a call centre in education serves as a solution centre which drives to resolve all sorts of matters of the learners. It is considered as a bridge between learners and teachers as well as learners and faculty. It was proved that without a call and support centre, the distant education process will fail.
Bu makalenin amacı, çağrı ve destek merkezinin açık ve uzaktan eğitimdeki rolünü araştırmaktır. İstanbul Üniversitesi (İÜ) Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi’ndeki (AUZEF) çağrı merkezi yöneticileri ile gerçekleştirilen yapılandırılmış görüşmelerin yanı sıra web siteleri ile dergilerdeki metinler taranarak veri toplanmıştır. Çalışma, 2013-2014 akademik yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiş; çağrı merkezinin nasıl oluşturulduğu ve nasıl işlediğinin yanı sıra çağrı merkezini yönetirken göz önünde bulundurulan temel görevler ve temel performans belirteçlerini tanımlamak amacıyla süreç asistanı ve çağrı merkezi takım lideri gibi yöneticiler de ankete dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak da AUZEF yöneticilerinin verdiği yanıtların değerlendirmeleri, taranan makale ve raporlar kullanılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki eğitim alanındaki bir çağrı merkezi, tıpkı öğrenci işleri gibi, öğrenenlerin yaşadığı her türlü probleme çözüm bulan bir çözüm merkezi görevini üstlenmektedir. Öğrenciler ile fakülte arasında olduğu kadar öğrenciler ile öğretmenler arasında da köprü vazifesi olarak görülmektedir. Çağrı ve destek merkezi olmaksızın uzaktan eğitim sürecinin başarısızlığa uğrayacağı görülmüştür
Dünyada Çağrı Merkezi Açık ve Uzaktan Öğrenme Çağrı Merkezi Tarihi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |