BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI 'TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI'

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 36 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 7 - 23, 03.12.2010

Öz

Filmlere marka yerleştirme uygulaması eski bir yöntem olmasına karşın, markaların tüketicileriyle iletişim kurmalarının giderek daha güç hale gelmesi bu yöntemin son yıllarda markalar tarafından daha yoğun kullanılmasını sağlamıştır. Tüketici zihninde varolmayı ya da varlığını korumayı amaçlayan markalar, hem reklam vb. pazarlama iletişimi çalışmalarını desteklemek hem de reklam algısından uzaklaştırarak tüketiciyle iletişim kurmak için filmlerde marka yerleştirme uygulamalarına sıkça başvurmaktadır. Markaların mesajlarını zorlayıcı olarak izleyiciye iletmeleri için elverişli bir ortam sunan sinema mecrası, gelişen teknoloji ile birlikte reklamcılık sektörü açısından daha da önemli hale gelmiştir.

Türk sinema sektöründe marka yerleştirme uygulamalarının hangi stratejilerle, nasıl ve ne oranda kullanıldığını ortaya koymak ve genel bir profil çizebilmek amacıyla gerçekleştirilen araştırmanın, ilk bölümünde, marka yerleştirme kavramına, stratejilerine, tüketici üzerindeki etkilerine ve etik açıdan getirilen eleştirilere yer verilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında ise; 2000‐2006 yılları arasında yapılmış Türk filmlerinin içinden marka yerleştirme uygulaması yapılmış 21 adet Türk filmi seçilerek içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve sonuçlar tablolar haline getirilip yorumlanmıştır. Türk sinemasında marka yerleştirmenin yoğun olarak komedi filmlerinde kullanıldığını ortaya koyan bu çalışmada; ayrıca görsel yerleştirme stratejisinin en çok kullanılan yöntem olduğu da ortaya çıkmıştır. Çalışmada Türk filmlerindeki marka yerleştirme uygulamaları ile ilgili genel bir tablo ortaya konulmuştur.

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 36 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 7 - 23, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Aydın

Nermin Orta

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 36 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Aydın, D., & Orta, N. (2010). SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 1(36), 7-23. https://doi.org/10.17064/iüifhd.97576
AMA Aydın D, Orta N. SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Aralık 2010;1(36):7-23. doi:10.17064/iüifhd.97576
Chicago Aydın, Duygu, ve Nermin Orta. “SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1, sy. 36 (Aralık 2010): 7-23. https://doi.org/10.17064/iüifhd.97576.
EndNote Aydın D, Orta N (01 Aralık 2010) SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1 36 7–23.
IEEE D. Aydın ve N. Orta, “SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 36, ss. 7–23, 2010, doi: 10.17064/iüifhd.97576.
ISNAD Aydın, Duygu - Orta, Nermin. “SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1/36 (Aralık 2010), 7-23. https://doi.org/10.17064/iüifhd.97576.
JAMA Aydın D, Orta N. SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2010;1:7–23.
MLA Aydın, Duygu ve Nermin Orta. “SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 36, 2010, ss. 7-23, doi:10.17064/iüifhd.97576.
Vancouver Aydın D, Orta N. SİNEMANIN REKLAM ARACI OLARAK KULLANIMI ’TÜRK FİLMLERİNDE MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI’. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2010;1(36):7-23.