Ürün çeşitliliğinin artmasıyla gıdadan tekstile, otomotivden teknolojiye kadar her sektörde büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet çerçevesinde spor giyim ve aksesuarları üreten firmalar da müşterilerini elde tutma ve sadakat yaratma çabasındadırlar.
Araştırmanın amacı, tüketicilerin spor ürünlerine olan marka sadakatlerinin belirlenmesidir. Araştırma kapsamında, İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi Bölümü öğrencilerinin spor marka tüketiminde marka sadakatlerini incelemek amacı ile, 15 Nisan - 5 Mayıs 2008 tarihleri arasında 165 beden eğitimi öğrencisiyle yapılan anketler değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmanın yan amaçları ise, öğrencilerin spor markalarına olan duygusal marka sadakatleri, bilişsel marka sadakatleri ve satın alma niyetine yönelik marka sadakatleri ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla, Korelasyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans ANOVA sonuçlarına bakılarak ve anlamlılık düzeyleri ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 39 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi |