BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 39 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 43 - 58, 17.08.2011

Öz

Ürün çeşitliliğinin artmasıyla gıdadan tekstile, otomotivden teknolojiye kadar her sektörde büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet çerçevesinde spor giyim ve aksesuarları üreten firmalar da müşterilerini elde tutma ve sadakat yaratma çabasındadırlar.

Araştırmanın amacı, tüketicilerin spor ürünlerine olan marka sadakatlerinin belirlenmesidir. Araştırma kapsamında, İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi Bölümü öğrencilerinin spor marka tüketiminde marka sadakatlerini incelemek amacı ile, 15 Nisan - 5 Mayıs 2008 tarihleri arasında 165 beden eğitimi öğrencisiyle yapılan anketler değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmanın yan amaçları ise, öğrencilerin spor markalarına olan duygusal marka sadakatleri, bilişsel marka sadakatleri ve satın alma niyetine yönelik marka sadakatleri ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla, Korelasyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans ANOVA sonuçlarına bakılarak ve anlamlılık düzeyleri ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Datta, P. R. (2003). The Determinants of Brand Loyalty, Journal of American Academy of Business,
  • September., Vol.3, Cambridge. Dick, A. S., Basu, K. (1994). Customer Loyalty: Toward Integrated Conceptual Framework, Journal of
  • Academy of Marketing, 22; 99-113. Kotler, P. (1994) Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control, 8. Edition, New
  • Jersey, Prentice-Hall, Inc., 450 Mowen, J. C., Minor, M. (1998) Consumer Behavior, 5. Edition.
  • Oliver, R. L. (1999) Whence Consumer Loyalty?, Journal of Marketing, 63, Özel Sayı.
  • Palumpo, F., Herbig P. (2000) The Multicultural Contex of Brand Loyalt, European Journal of Innovation Management, Vol.3, no.3, 116-124.
  • Upshaw, Lynn B., (1995) Building Brand Identity: A Strategy for Success in a Hostile Market Place, Canada:
  • John Wileyand Sons Inc. Uztuğ, F. (2003) Markan Kadar Konuş , Marka İletişimi Stratejileri, Mediacat, İstanbul.
  • Yoo, B. & Donthu N. (2002) Testing Cross- Cultural Invariance of the Brand Equity Creatipn Process The Journal of Product & Brand Management, Vol:11. TABLOLAR
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Göksu

Yayımlanma Tarihi 17 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 39 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Göksu, F. (2011). SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 1(39), 43-58. https://doi.org/10.17064/iüifhd.08166
AMA Göksu F. SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ağustos 2011;1(39):43-58. doi:10.17064/iüifhd.08166
Chicago Göksu, Fatma. “SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1, sy. 39 (Ağustos 2011): 43-58. https://doi.org/10.17064/iüifhd.08166.
EndNote Göksu F (01 Ağustos 2011) SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1 39 43–58.
IEEE F. Göksu, “SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 39, ss. 43–58, 2011, doi: 10.17064/iüifhd.08166.
ISNAD Göksu, Fatma. “SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1/39 (Ağustos 2011), 43-58. https://doi.org/10.17064/iüifhd.08166.
JAMA Göksu F. SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011;1:43–58.
MLA Göksu, Fatma. “SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 39, 2011, ss. 43-58, doi:10.17064/iüifhd.08166.
Vancouver Göksu F. SPOR ÜRÜNLERİNE YÖNELİK MARKA SADAKATİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011;1(39):43-58.