BibTex RIS Kaynak Göster

GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU

Yıl 2007, Sayı: 29 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 07.12.2011

Öz

Magazin basını toplumların üst yapısında oluşmuş değerleri irdeleyebilmekte, toplumların geçiş dö­nemlerinde ise bazı yeni değerleri oluşturabilmekte ya da oluşmuş bazı değerleri yok edebilmekte ve böylece yaşam biçimlerini şekillendirebilmektedir. İçeriği boşaltılmış, bol tekrarlara yer veren ve top­lumun ilgisini çeken malzeme ön plana çıkartılarak oluşturulan haberler, hedef kitleye aktarılmaktadır. Haberlerin magazinleşmesiyle topluma yapay bir dünya sunulmakta, yaşanılan dünyanın fırsatlarla dolu olduğu  ve ‘siz de bu dünyada yer alabilirsiniz' söylemi vurgulanmaktadır. Gerek yazılı gerek görsel basında magazin yönü ağır basan haberlerin yer alması ve magazinleşmenin ana haber bültenle­rinden, spor programlarına, dizilere, gazetelerin manşetlerinden verdikleri eklere kadar egemen olması günümüz Türk basınının yadsınamaz bir gerçeğidir. Özellikle 1980 sonrası mesleği gazetecilik olma­yan kimselerin medya patronluğuna soyunmaları ve bu kimselerin sahip ol­dukları sermaye sayesinde birden fazla basın organına sahip olmaları hatta basın dışında birçok alanda faaliyet göstermeleri ba­sındaki yozlaşmanın nedenlerindendir. Oysa basın her zaman düzeyli, tarafsız, yapıcı, etik anlayışına uygun bir yayın politikası izlemelidir. Çalışmamızın amacı; magazinleşme olgusunun Türk basının­daki tarihsel gelişimine değinilerek, geniş kitlelerin ilgisinin çekilmesi ya da kitlelerin görüş ve davra­nışlarının etkilenmesinde etkin bir güce sahip olan medyadaki aşırı magazinleşmeye neden olan fak­törlerin irdelenmesi ve medya içeriğinde eğlencenin ağırlık kazanmasının arz-talep örtüşmesine da­yandığı görüşünün nedenlerinin vurgulan­masıdır.

Anahtar Sözcükler: Magazin, magazinleşme, magazin haberciliği.

 

Abstract: Magazinization In The Turkish Press Today

Magazine press dwells on the values formed in the upper structures of societies and it creates new values during the transitional periods of societies or destroys the already created values; thus, it shaped the lifestyles. The news formed by inducing the trivial and repetitious content drawing the attention of a society is conveyed to the large masses. The magazine content of the news present an artificial world to the audience by accentuating that this world is full of opportunities. The news with heavily loaded magazine content both in the print and visual media and prevalence of magazinization in chief news, sports programs, serials, headlines of newspapers along with their supplements is an undeniable fact of today's Turkish Press. Particularly after the 1980s, the attempts of those whose profession was not journalism to be the big bosses in the media sector and their having the ownership of more than one medium with the help of their capital and even functioning in many areas apart form the press have been the the basic reasons for the corruption in media. A good quality, impartial, constructive and ethical broadcasting policy should always be pursued in media. The purpose of our study is to stress the factors causing the over- magazination in the media that has an extensive power to draw the attention of the masses or affect their views and actions by touching upon the historical course of magazinization in the Turkish Press; in the same way, to find out the reason for the opinion that increasing weight of entertainment in the media depends on the supply and demand overlap.   

Keywords: Magazine, magazinization, magazine news-making.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güven Büyükbaykal Bu kişi benim

Ceyda İlgaz Büyükbaykal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 29 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Büyükbaykal, G., & Büyükbaykal, C. İ. (2011). GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(29). https://doi.org/10.17064/iüifhd.59063
AMA Büyükbaykal G, Büyükbaykal Cİ. GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Aralık 2011;(29). doi:10.17064/iüifhd.59063
Chicago Büyükbaykal, Güven, ve Ceyda İlgaz Büyükbaykal. “GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 29 (Aralık 2011). https://doi.org/10.17064/iüifhd.59063.
EndNote Büyükbaykal G, Büyükbaykal Cİ (01 Aralık 2011) GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 29
IEEE G. Büyükbaykal ve C. İ. Büyükbaykal, “GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 29, Aralık 2011, doi: 10.17064/iüifhd.59063.
ISNAD Büyükbaykal, Güven - Büyükbaykal, Ceyda İlgaz. “GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 29 (Aralık 2011). https://doi.org/10.17064/iüifhd.59063.
JAMA Büyükbaykal G, Büyükbaykal Cİ. GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011. doi:10.17064/iüifhd.59063.
MLA Büyükbaykal, Güven ve Ceyda İlgaz Büyükbaykal. “GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 29, 2011, doi:10.17064/iüifhd.59063.
Vancouver Büyükbaykal G, Büyükbaykal Cİ. GÜNÜMÜZDE TÜRK BASININDAKİ MAGAZİNLEŞME OLGUSU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011(29).