BibTex RIS Kaynak Göster

YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ

Yıl 2006, Sayı: 27 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 16.01.2012

Öz

Bu çalışma basın meslek ilkeleri ele alınmaktadır. Konu gazetecilerin meslek ilkeleri, özdenetim ve basın kuruluşlarının görev ve yetkileri kapsamında irdelenmektedir. Aynı zamanda etik konusuna da değinilmektedir. Batı dünyasında, gazetecilik alanında 'etik' denilince, akla okurla karşılıklı güven içinde ilişki kurmak ve bunu sürdürmek amacıyla gazeteciler tarafından alınan önlemler gelir. Etik, görece özgür biçimde çalışan gazetecilerin, artan çeşitli baskılara karşı kendilerini ve mesleklerini ko-rumak, okurun güvenini kazanmak amacıyla uymaya söz verdikleri kurallar olarak ortaya çıkmıştır. Burada ele alınan özdenetimden anlatılmak istenen, mesleki saygınlığı sağlamak, doğru güvenilir haber vermek, yorumları inanılır kılmak, okuyucunun güvenini sürdürmek için yapılması ve yapıl¬maması gerekenlerin bütünüdür.

Gazetecilerin mesleklerini yaparken uymaları gereken kurallar: anayasa maddeleri, ceza yasaları, bazı ilgili yasalar, basın yasaları, onur yasaları, ahlak kuralları, etik kodlar, ahlaki standartlar, meslek ilke-leri, meslek kuralları, gazetecilerin haklarına ve yükümlülüklerine ilişkin bildirgeler, gazetecilik kural-ları vb. gibi değişik adlar altında toplanmıştır.

Bu bağlamda Basın Konseyi ve Basın Şeref Divanının görev ve sorumluluklarını incelemek önemlidir. Çünkü basın ahlak yasalarının uygulanmasını denetlemek bu kurumların görevidir. Biz de bu nokta¬dan hareketle ülkemizde yürürlükte olan basın meslek ilkelerini ve ahlak ilkelerini tarihsel sürece de kısaca değinerek göz atmaya çalıştık. Ayrıca kısaca, ayrıntılara girmeden dünya ki tanımları vermeyi amaçladık.
Anahtar sözcükler: Basın meslek ilkeleri, etik, Basın Konseyi.

Resumé: La déontologie de la presse et le Conseil de Presse
Dans cet article nous parlé de la déontologie de la presse. Nous allons aborder le sujet dans le contexte de la déontologie et de l'autocensure. Ensuite nous allons parlé des organisations des médias, de leurs devoirs et de leur responsabilité du point de vue de la déontologie. On va analyser aussi le sujet de l'éthique. Dans les pays occidentaux, quand on parle d'éthique, on comprend les mesures prises par les journalistes pour faire continuer la confiance entre le peuple et les médias. La notion de l'éthique s'est apparue comme les règles auxquelles les journalistes doivent respecter. L'autocontrôle signifie tout ce que on doit faire et qu'on ne doit pas faire.

Les règles que les journalistes doivent respecter est précisées par les lois constitutionnelles et pénales et par d'autres lois concernées, par la loi de presse, par la déontologie.

Dans ce contexte c'est important d'examiner les devoirs et les responsabilités du Conseil de la Presse. C'est à ces institutions de contrôler l'application des lois éthiques. Nous avons essayé de donner un coup d'œil a la déontologie de la presse dans le processus historique. Nous avons également essayé de donner les définitions sans entrer dans les détails.
Mot clés: Déontologie, éthique, Conseil de Presse.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atilla Girgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 27 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Girgin, A. (2012). YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(27). https://doi.org/10.17064/iüifhd.68332
AMA Girgin A. YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ocak 2012;(27). doi:10.17064/iüifhd.68332
Chicago Girgin, Atilla. “YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 27 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.68332.
EndNote Girgin A (01 Ocak 2012) YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 27
IEEE A. Girgin, “YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 27, Ocak 2012, doi: 10.17064/iüifhd.68332.
ISNAD Girgin, Atilla. “YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 27 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.68332.
JAMA Girgin A. YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.68332.
MLA Girgin, Atilla. “YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 27, 2012, doi:10.17064/iüifhd.68332.
Vancouver Girgin A. YAZILI İLETİŞİMDE MESLEK İLKELERİ VE BASIN KONSEYİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(27).