Öz
Bu çalışma tüketicinin karşılaşmayı hiç beklemediği yerlere çeşitli tanıtım mesajları yerleştirerek tüketicinin
dikkatini çekmeyi amaçlayan gerilla pazarlama uygulaması irdelemektedir. Çalışmada gerilla
pazarlama tüketiciyle çeşitli enteraktif uygulamalar içerisinde ve dikkat çeken mecra kullanımı yolu ile
iletişime geçen, bütçe açısından her tip işletmeye uygun pazarlama iletişimi çalışmaları sunabilen bir
pazarlama iletişimi tekniği olarak ele alınmaktadır. Gerilla pazarlama uygulamaları ise mini veya maksi
planlama kapsamında incelenmektedir. Mini-medya planı içerisinde gerilla halkla ilişkileri, ağızdan ağza
pazarlama, açıkhava ve internet mecraları; maksi-medya planlaması içerisindeyse kitle iletişim mecraları
ele alınmaktadır. Çalışmanın araştırma bölümünde reklam verene pazarlama iletişimi faaliyetleri konusunda
yön veren reklam ajansları incelenmekte ve ajansların reklam verenlerine hangi gerilla pazarlama
uygulamalarını ne sıklıkta önerdikleri sorusuna yanıt aranmaktadır. Tanımlayıcı araştırma şeklinde
tasarlanan araştırmanın sonucunda Türkiye'de faaliyet gösteren reklam ajanslarının gerilla pazarlama
uygulamalarına her mecra ve faaliyet bazında farklı yaklaştıkları ortaya çıkmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Gerilla pazarlama, Mini-medya planlaması, Maksi-medya planlaması
Abstract: Guerilla Marketing Practices of Advertising Agencies: An Analysis on Turkey
Case
This study investigates guerrilla marketing, the approach which uses media unpredictably or unpredictable
places as media in order to attain consumers' attention. The study defines guerrilla marketing as
a marketing communication approach that is financially suitable for every type of company and communicates
with the consumer through interactive activities as well as distinctive media usage. As for
the implementation of guerrilla marketing, two media planning pattern is considered. First pattern is
mini-media planning that includes guerrilla PR, word of mouth, out of home and internet; second pattern
is maxi-media planning that covers vehicles of mass media. Since advertising agencies have influence
on the promotional activities of the advertisers, the agencies are examined in the research part of the
study. The research tries to answer which guerrilla marketing activities are suggested by the agencies
and in what frequency. As for the result, it is found out that advertising agencies approach to guerrilla
marketing differ depending on the medium and the type of the activity.
Key Words: Guerrilla marketing, Mini-media planning, Maksi-media planning