BibTex RIS Kaynak Göster

İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME

Yıl 2012, Sayı: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 0 - , 18.09.2012

Öz

Reklam özellikle internet yayıncılığı açısından önde gelen gelir kaynaklarından sayılmaktadır. Ancak,
yapılan bilimsel çalışmalarda çevrimiçi reklamların, internet kullanıcılarının dikkatini dağıtıp, bant
genişliğini tükettikleri yönünde bilimsel bulgulara ulaşılmıştır. Internet reklamlarından rahatsız olan
kullanıcılar, öncelikle yazılım temelli bir takım teknik çözümlerle bunları engellemekte ve bu çözümleri
çevrelerindeki diğer internet kullanıcılarına tavsiye ederek internet reklamlarının engellenmesini
yaygınlaştırmaktadırlar. Bu makalenin öncelikli amacı, internet reklamlarını engellemenin, kullanıcı
tarafındaki algısını ortaya koymak ve bunun reklamveren, reklam ve yayın profesyonellerine etkisini
tartışmaktır. Bunun için reklam engelleyen internet kullanıcılarının görüş ve nedenleri ile internet
reklamlarını engellemede kullanıcılar tarafından sıklıkla tercih edilen başlıca yöntemler de açıklanmıştır.
Makale amacına ulaşmak için araştırmada kullanılan yöntemler ve bunların adımları şöyledir: Öncelikle
basılı ve çevrimiçi kaynakları esas alan geniş çaplı literatür taraması ile keşifsel bir araştırma yapılmıştır.
Ardından, konuyla ilişkisi bağlamında, çevrimiçi erişime açık web sitelerinde özellikle kullanıcı ve
yayıncı taraflarını yansıtacak biçimde yayınlanan konuyla ilgili makalelere ve internet kullanıcılarının
yorumlarına erişilerek analiz edilmiştir. Aktif olarak makale konusuyla ilgili deneyimler edinmekte olan
Internet reklamcılığı profesyonellerine doğrudan ulaşılmıştır. Son olarak da bazı haber sitelerinin ana
sayfalarının boyutları bant genişliği tüketimi ve dikkat dağıtma özellikleri açısından, içerik ve reklam
boyutu noktalarında ölçülmüştür.

Anahtar Sözcükler: Internet, Reklam, Engelleme


Abstract: Blocking Internet Advertisements: An Analysis on Perceptions of Users, Advertisers
and Online Content Producers
Advertisements are considered as an important income source especially in terms of internet publishing.
But the scientific studies on online advertisements have revealed that online advertisements distract users'
attention, and consume bandwidth. Users, who are uncomfortable with internet advertisements, prevent
them through primarily a set of software based technical solutions and popularize them by recommending
these solutions to other users. The primary purpose of this article is to put forth the user side of the perception
of blocking internet ads, and to discuss the impact of it on the advertiser, advertising and broadcast
professionals. For this, opinions and reasons of internet users who are blocking ads are explained and
frequently preferred ad-blocking methods are also described. To achieve the purpose of article, primarily
an exploratory study is conducted through large scale literature review. Then, articles being related to
the subject in some online open access web sites and comments of Internet users are investigated and
analyzed. After that, Internet advertising professionals who have experience on the subject are directly
contacted. Finally, dimensions of the main pages of some news sites are measured on content and ads
sizes in terms of bandwidth consumption and distracting users' attention.

Key Words: Internet, Advertisement, Blocking

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Köroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Köroğlu, O. (2012). İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(42). https://doi.org/10.17064/iüifhd.76668
AMA Köroğlu O. İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Eylül 2012;(42). doi:10.17064/iüifhd.76668
Chicago Köroğlu, Osman. “İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 42 (Eylül 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.76668.
EndNote Köroğlu O (01 Eylül 2012) İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 42
IEEE O. Köroğlu, “İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 42, Eylül 2012, doi: 10.17064/iüifhd.76668.
ISNAD Köroğlu, Osman. “İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 42 (Eylül 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.76668.
JAMA Köroğlu O. İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.76668.
MLA Köroğlu, Osman. “İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 42, 2012, doi:10.17064/iüifhd.76668.
Vancouver Köroğlu O. İNTERNET REKLAMLARININ ENGELLENMESİNDE KULLANICI, REKLAMCI VE ONLINE İÇERİK ÜRETİCİLERİN ALGISI ÜZERİNE İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(42).