Today, audiovisual media and recently social media come to mind rather than printed press while mentioning reporting. The factors as Consumption time of media material, financial aspect of consumption and sufficient cultural units have an influence on the switch of the preference of following news to the television. With its certain, specific and basic characteristics, television broadcasting of news is a renewable kind of media product which is constructed as regards fictional material. Television news narration is affected by special cinematographic factors as camera, construction, animation, digital studio implementations and special effects as well as the content of the event, source of news, structure of media organisation, political, economic and cultural transmission processes and the worldview of the people who take part in preparation of news. The effects adapted to television from cinematography are rather used in news to effect audiences in the context of providing realism and increasing persuasiveness.In this direction, the main object of the study is to examine the usage of special effect technologies in television main news bulletins, as one of the elements applied in creation of narration structure of television news. In this context thematic broadcasting news channels NTV and CNN Türk are adopted as samples and their main news bulletins are examined for their special effect usages. Special effects usage, number of news, duration, distribution based on types, application to sound and video and types of special effects are analyzed and their distribution based on days and channels is determined. Literature review in television news area and content analysis on determination of special effects in main news bulletins are adopted as methodologies
Günümüzde habercilik denildiğinde akla yazılı basından çok, radyo ve televizyon gibi işitsel ve görsel medya, son zamanlarda da özellikle sosyal medya gelmektedir. Bunda medya materyalinin tüketim zamanı, tüketimin mali yönü ve tüketim için yeterli kültürel donanım gibi unsurlar ile haberi takip etme tercihlerinin televizyona kayması etkili olmaktadır. Kesin, belirli ve temel özellikleri bulunan televizyon haberciliği kurmaca materyallere göre yapılandırılmış medya ürününün yinelenebilir bir türüdür. Televizyon haber anlatısının oluşturulmasında olayın içeriği, haber kaynağı, medya organizasyonun yapısı, siyasal, ekonomik ve kültürel aktarım süreçleri ile haber yapım aşamasında görev alanların dünya görüşleri belirleyici olduğu gibi kamera, kurgu, ses, grafik, animasyon, dijital stüdyo uygulamaları ve özel efektler gibi sinematografik unsurlar da oldukça etkilidir. Sinematografiden televizyona uyarlanan özel efektler haberlerde daha çok gerçeğe uygunluğun sağlanması veya olayın inandırıcılığının arttırılması çerçevesinde haber izleyicisini etkilemek için kullanılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın temel amacı, televizyon haberlerinin anlatı yapısının oluşturulması noktasında başvurulan unsurlardan biri olan özel efekt teknolojilerinin televizyon ana haber bültenlerindeki kullanım durumunun incelenmesidir. Çalışma kapsamında, tematik yayıncılık yapan kanallardan NTV ve CNN Türk haber kanalları örneklem olarak alınarak bu kanalların ana haber bültenleri özel efekt teknolojilerinin kullanım durumu açısından değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda, söz konusu iki kanalın ana haber bültenlerindeki özel efekt teknolojilerinin kullanım durumu; haberlerin sayısı, süresi, sırası, türlere göre dağımı, ses ve görüntüye uygulanma durumu ile başvurulan özel efekt türleri analiz edilerek günlere ve kanalara göre dağılımları ortaya konmuştur.Çalışmada televizyon haberciliği ve özel efekt konusunda literatür taramasının yanı sıra ana haber bültenlerinde özel efekt teknolojilerinin kullanım durumunun tespitine yönelik içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 46 |