BibTex RIS Kaynak Göster

KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME

Yıl 2015, Sayı: 49, 15 - 30, 23.06.2016

Öz

Öz
Günümüzde kriz iletişiminin en önemli ayağı haline gelmiş olan sosyal medya yönetimi detaylı ve titiz bir
çalışma gerektirmektedir. Hâlihazırda hassas bir mecra olan sosyal medya, kriz dönemlerinde daha da
hassas bir hal almaktadır ve kurumun en küçük bir hatası bile olumsuz tepkilere sebep olabilmektedir.
Bu da krizin yeni krizler doğurmasına neden olacaktır. Kriz anında sosyal medya yönetimi, özellikle şahıs
bazındaysa liderlik ve güven konularıyla da yakından ilgilidir.2014 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde
siyahi bir gencin silahsız olmasına rağmen polis tarafından öldürülmesiyle başlayan protestolar 2015
yılında yaşanan Freddie Gray olayı sonrasında da devam etmiş; halk tepkisini sokaklara dökülerek ve sosyal
medyadan sorumluları hedef alan mesajlar yayımlayarak göstermiştir. Bu süreçte ABD Başkanı Barack
Obama ve bir sonraki başkanlık seçimlerinin muhtemel galibi olarak değerlendirilen Hillary Clinton da
kendi Twitter sayfalarında paylaşımlarda bulunmuştur ve bu paylaşımlar farklı tepkiler almıştır. Bu çalışma,
Obama’nın Baltimore olayları sırasında paylaşımda bulunma konusunda geç kaldığı için sayfasında
en güncel olan tweet’ine, sonrasında Beyaz Saray Twitter hesabından retweet yaptığı Ferguson açıklamasına
ve Hillary Clinton’un Baltimore olaylarına dair tweet’ine gelen yorumları değerlendirmektedir. Bu
paylaşımlara yapılan yorumlar kriz iletişimine dair önemli ipuçları sunması açısından önemlidir. Çalışma
kapsamında ele alınan tweet’ler krize dair algıya, gösterilen duygulara ve organizasyonun (veya bireyin)
dış paydaşlarıyla iletişim kurma stratejilerine verilen tepkiye kodlanmıştır. Sosyal medya içeriğinin analiz
edilmesi stratejik iletişim yönetimine dair önemli ipuçları elde etmemizi sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Kriz İletişimi Yönetimi, Liderlik


CRISIS COMMUNICATION MANAGEMENT, SOCIAL MEDIA, AND LEADERSHIP: A STUDY ON
TWEETS BY BARACK OBAMA AND HILLARY CLINTON DURING ‘BALTIMORE PROTESTS’
Abstract
Social media has become a crucial part of the crisis communications and it is a concept that has to be
handled as a detailed and meticulous process. Social media which is already a sensitive platform becomes
even more sensitive during crises and even the smallest mistake may lead to negative outcomes.
This would probably end up as a new crisis. Social media management during crises is closely linked to
leadership and trust, especially if the social media account belongs to a person, not an organization. Protests
which started when the police killed a colored citizen although he was not armed in Ferguson, the
US in 2014, continued with the Freddie Gray unrest; people protested not only in streets but also on social
media sending messages about the ones they held responsible. Meanwhile, both the US President Barack
Obama and Hillary Clinton, the probable president-to-be in the next elections, have tweeted about
this incident and they were responded differently. This study aims to analyze the reactions to Obama’s
most up to date tweet during Baltimore protests (since he did not tweet directly about Baltimore during
the protests), the White House tweet retweeted by Obama, and Hillary Clinton’s tweet on Baltimore incidents.
Replies to these tweets are important as they present essential tips on crisis communication. The
tweets analyzed in the study are categorized according to perception, emotions indicated and reactions
to the communication strategies used by the organization (or the individual). Analyzing social media
content may give us some crucial hints about strategic communication management.

Keywords: Social Media, Crisis Communication Management, Leadership

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Aslan, P. (2016). KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(49), 15-30. https://doi.org/10.17064/iüifhd.87307
AMA Aslan P. KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Haziran 2016;(49):15-30. doi:10.17064/iüifhd.87307
Chicago Aslan, Pınar. “KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49 (Haziran 2016): 15-30. https://doi.org/10.17064/iüifhd.87307.
EndNote Aslan P (01 Haziran 2016) KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 49 15–30.
IEEE P. Aslan, “KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49, ss. 15–30, Haziran 2016, doi: 10.17064/iüifhd.87307.
ISNAD Aslan, Pınar. “KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 49 (Haziran 2016), 15-30. https://doi.org/10.17064/iüifhd.87307.
JAMA Aslan P. KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016;:15–30.
MLA Aslan, Pınar. “KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49, 2016, ss. 15-30, doi:10.17064/iüifhd.87307.
Vancouver Aslan P. KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, SOSYAL MEDYA VE LİDERLİK: ‘BALTIMORE OLAYLARI’NDA BARACK OBAMA VE HILLARY CLINTON’IN TWITTER MESAJLARINA DAİR BİR İNCELEME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016(49):15-30.