BibTex RIS Kaynak Göster

SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Sayı: 50, 111 - 137, 30.06.2016

Öz

Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeyle birlikte halkla ilişkiler uygulamaları sanal ortama taşınırken halkla ilişkiler alanının önemli bir parçası olan basınla ilişkilere yönelik uygulamalar da sanal ortama taşınmıştır. Aynı şekilde gazeteciler de bilgi toplama süreçlerinde sanal ortamlara yönelmişler ve işlerini internet üzerinden yürütmeye başlamışlardır. Kurumların kendi web siteleri aracılığıyla gerçekleştirdikleri iletişimin önemli bir parçası olan gazetecilerle ilişkilerin ele alındığı bu çalışma, Pettigrew ve Reber’in (2010) çalışmasının bir tekrarı niteliğinde olup sanal basın odalarının gazetecilerle diyaloga dayalı iletişimin incelendiği bir Türkiye örneği sunmaktadır. Bu doğrultuda Pettigrew ve Reber’in çalışmanın soruları temel alınıp aynı sorular Türkiye’deki kurumlar için araştırılmış ve gazetecilerle diyaloga dayalı ilişkilerin sağlanıp sağlanmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Amerika ile Türkiye karşılaştırmasını da amaçlayan bu çalışmada aradaki benzerliklerin ve farklılıkların ortaya konması hedeflenmiştir. Aynı zamanda gittikçe yaygınlaşan sosyal medya araçlarının web sitelerine entegre edilmesine yönelik de veriler elde edilmeye çalışılmıştır. Fortune 500 Türkiye’de yer alan 500 kurumun ilk 50 sırada yer alan kurumların web sitelerindeki basına yönelik içerikler, içerik analiziyle incelenmiştir. Bulgular kurumların web üzerinden yürütülen diyalogun unsurlarını gazetecilere yönelik olarak etkin bir şekilde hala kullanamadıklarını göstermiştir. Amerika’daki kurumların gazetecilerle diyalogu güçlendirecek web site bileşenleri konusunda önde oldukları ve internetin son dönem özelliklerini kullanmada daha iyi oldukları ortaya çıkmıştır. Diğer yandan Türkiye’deki kurumların, günümüzün en revaçta olan sosyal medya araçlarının web sitelerine entegrasyonuna yönelmiş oldukları görülmüş ve bu durum umut vaat edici bir gelişme olarak değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Halka İlişkiler, Diyalog, Sanal Basın Odaları

 

A RESEARCH UPON VIRTUAL PRESS ROOMS USAGE: FORTUNE 500 TURKEY SAMPLE

Abstract
Corporations have started to utilize the web for their media practices while public relations practices have been moved onto the web with the development of new communications technologies. It is the same for the journalists as they have turned towards the web environments to gather news. This study has examined Fortune 500 Turkey’s corporations’ use of corporate web sites to communicate with journalists and their use of dialogic components on the web sites press rooms. The study is a kind of repetition of Pettigrew and Reber’s study, thus the aim, which is also the same, is to try to reveal how dialogic communications is handled by corporations for their public relations practices in Turkey. Moreover, a comparison between corporations in America and in Turkey is made in order to reveal similarities and differences in public relations practises of these corporations. The study also seeks to reveal whether corporations have started to integrate social media tools onto their corporate web sites. Thus, top 50 web sites from Fortune 500 Turkey companies were analysed accordingly with a content analysis. Results revealed that corporations have not been able to utilize dialogic components of web sites effectively in order to communicate dialogically with journalists. Corporations in America are better than the ones in Turkey in terms of web site components that will strengthen dialogic communication with journalists and in terms of use of internet’s features. However, it promises hope to see that corporations in Turkey have started to integrate the most popular social media tools of today onto their web sites.
Keywords: Public Relations, Dialog, Virtual Press Rooms

Yıl 2016, Sayı: 50, 111 - 137, 30.06.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezel Türk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Türk, E. (2016). SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(50), 111-137.
AMA Türk E. SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Haziran 2016;(50):111-137.
Chicago Türk, Ezel. “SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 50 (Haziran 2016): 111-37.
EndNote Türk E (01 Haziran 2016) SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 50 111–137.
IEEE E. Türk, “SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 50, ss. 111–137, Haziran 2016.
ISNAD Türk, Ezel. “SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 50 (Haziran 2016), 111-137.
JAMA Türk E. SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016;:111–137.
MLA Türk, Ezel. “SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 50, 2016, ss. 111-37.
Vancouver Türk E. SANAL BASIN ODALARININ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: FORTUNE 500 TÜRKİYE ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016(50):111-37.