BibTex RIS Kaynak Göster

Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 79, 83 - 111, 01.02.2016

Öz

Günümüzde internetin ve beraberinde sosyal medyanın giderek yaygınlaşması her alanda olduğu gibi tüketici davranışlarında da değişimlere neden olmaktadır. Sosyal medya araçlarından önemli biri olan bloglar ve en geniş etkileşime sahip olan moda blogları özellikle Y kuşağı olarak adlandırılan tüketici grubunu etkilemektedir.

Bu çalışmada Y kuşağı bireylerinin moda bloglarına yönelik tutumlarının satın alma niyetlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada öncelikle blog pazarlamanın kavramsal temelleri, internetin günlük yaşamdaki fonksiyonları, moda kavramı ve pazarlama dünyasındaki önemine değinilmiş ve Y kuşağının kavramsal bir şeması ortaya konmuştur. Yürütülen alan araştırmasında anket yöntemiyle 256 kişi ile yüzyüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre genel olarak Y kuşağı bireylerinin günlük yaşamlarında internet ve sosyal medya kullanım eğilimlerinin satınalma kararlarına yön verdiği anlaşılmaktadır. Bireylerin moda bloglarına yönelik tutumlarında en kritik nokta ise kuşak üyelerinin moda liderliğine yönelik tutumlarının satınalma niyeti üzerinde etkili olduğudur.

Anahtar Kelimeler: Blog, Moda, Moda bloğu, Kuşak, Y Kuşağı, Tüketici davranışları

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 79, 83 - 111, 01.02.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ece Aksu Armagan

Selçuk Efe Küçükkambak

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 79

Kaynak Göster

APA Armagan, E. A., & Küçükkambak, S. E. (2016). Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 26(79), 83-111.
AMA Armagan EA, Küçükkambak SE. Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. Şubat 2016;26(79):83-111.
Chicago Armagan, Ece Aksu, ve Selçuk Efe Küçükkambak. “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26, sy. 79 (Şubat 2016): 83-111.
EndNote Armagan EA, Küçükkambak SE (01 Şubat 2016) Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26 79 83–111.
IEEE E. A. Armagan ve S. E. Küçükkambak, “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 26, sy. 79, ss. 83–111, 2016.
ISNAD Armagan, Ece Aksu - Küçükkambak, Selçuk Efe. “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26/79 (Şubat 2016), 83-111.
JAMA Armagan EA, Küçükkambak SE. Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26:83–111.
MLA Armagan, Ece Aksu ve Selçuk Efe Küçükkambak. “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 26, sy. 79, 2016, ss. 83-111.
Vancouver Armagan EA, Küçükkambak SE. Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26(79):83-111.