BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ

Yıl 2017, Cilt: 28 Sayı: 82, 61 - 75, 07.12.2017

Öz

Stratejik yönetim literatüründe özellikle son yıllarda misyon ifadeleri önemli ve popüler bir araç olarak dikkat çekmektedir. İşletmelerin yönetiminde stratejik yönetim anlayışıyla birlikte ortaya çıkan misyon ifadeleri oluşturulması aynı zamanda stratejik yönetimin ilk ve temel adımı olarak kabul edilmektedir.  Açık bir şekilde tanımlamak gerekirse, misyon ifadesi bir işletmenin ana amacını, stratejilerini, değerlerini, rekabet avantajını, hizmet verdiği pazarlarını ve varoluş felsefesini belirtme bağlamında yaptığı işi tanımlamaktadır.

Bir çok uzman misyonun neleri içermesi gerektiği hakkında çalışmaktadır ve etkili bir misyon ifadesinin dokuz nitelik yada bileşenden oluştuğunu belirtmektedirler.

Bu çalışma, etkili misyon ifadelerinin; müşteri, ürün veya hizmet, pazar, teknoloji, sürdürülebilirlik, felsefe, benlik, kamu imajı ve çalışanlar bileşenlerini bünyesinde barındırması gerektiğini vurgulamaktadır.

Aynı zamanda bu çalışma, misyon ifadelerinin yadsınamaz önemi göz önünde bulundurularak, Türkiye ekonomisinin rekabet gücünü önemli ölçüde etkileyen aile işletmelerinin kullandıkları misyon ifadelerini incelenmektedir.

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Esin Can

Dilek Karaca

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 28 Sayı: 82

Kaynak Göster

APA Can, E., & Karaca, D. (2017). TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 28(82), 61-75.
AMA Can E, Karaca D. TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. Aralık 2017;28(82):61-75.
Chicago Can, Esin, ve Dilek Karaca. “TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 28, sy. 82 (Aralık 2017): 61-75.
EndNote Can E, Karaca D (01 Aralık 2017) TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 28 82 61–75.
IEEE E. Can ve D. Karaca, “TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 28, sy. 82, ss. 61–75, 2017.
ISNAD Can, Esin - Karaca, Dilek. “TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 28/82 (Aralık 2017), 61-75.
JAMA Can E, Karaca D. TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2017;28:61–75.
MLA Can, Esin ve Dilek Karaca. “TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 28, sy. 82, 2017, ss. 61-75.
Vancouver Can E, Karaca D. TÜRKİYE’ DEKİ AİLE İŞLETMELERİNİN MİSYON İFADELERİ ANALİZİ. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2017;28(82):61-75.