Değerlendirme merkezi uygulamaları çeşitli ülkelerde oldukça gözde olan bir insan
kaynakları yönetimi faaliyetidir. Bu yöntem ile her yıl binlerce çalışanın değerlendirildiği
bilinmektedir. Bu araştırmada değerlendirme merkezi uygulamalarının Türkiye'deki
organizasyonlardaki durumu incelenmeye çalışılmıştır. Özellikle değerlendirme merkezi
standartları el kitabından ve Avrupa - Kuzey Amerika ülkelerinde yapılan araştırmalardan
yararlanılarak bir soru formu geliştirilerek, Türkiye'de farklı sektörlerde faaliyet gösteren
47 organizasyondan veri toplanmıştır. Araştırma verileri organizasyonların insan
kaynakları yöneticilerinden elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar; değerlendirme
merkezinin genel özellikleri, iş analizi ve değerlendirme boyutları, alıştırma özellikleri,
diğer personel seçim araçları ve bilgisayar kullanımı, değerlendirici özellikleri, adaylara
sağlanan bilgi türleri ve karar alma özellikleri bakımdan incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 72 |