It has been many studies on social capital, knowledge sharing attitude and motivation in the literature, which is illustrated the importance of the concepts for organization. Hence, this study aims to research into the mediating role of motivation in the effect of social capital on knowledge sharing attitude. This study also aims whether there is a difference in social capital, knowledge sharing attitude and motivation, in terms of the employee’s demographic characteristics. Based on the data collection from 400 white-collar employee of the firms in Telecommunication sector in Turkey, altruism, one of the internal motivation factor, is a partial mediator factor in the effect of social capital on knowledge sharing attitude. Reciprocity, an external motivation factor, is also partial mediator factor in the effect of social capital on knowledge sharing attitude.
social capital knowledge sharing attitude motivation reciprocity altruism
Literatürde sosyal sermaye, bilgi paylaşımı ve motivasyon kavramları konusunda yapılan çalışmaların sayıca fazla olması, bu kavramların organizasyonlar için ne kadar önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışanların bilgi paylaşma davranışlarının organizasyonlar için ne kadar kıymetli olduğu noktasından hareketle; bu çalışmada, bilgi paylaşma davranışı ortaya çıkmadan oluşan bilgi paylaşma tutumu incelenmiş ve tutumların yönlendirilmesiyle davranış değişikliğinin gerçekleştirilebileceği varsayımına dayanarak sosyal sermaye ile bilgi paylaşma tutumu arasındaki ilişkide motivasyonun aracılık rolünü araştırmak amaçlanmıştır. Ayrıca çalışanların demografik özellikleri açısından sosyal sermaye, bilgi paylaşma tutumu ve motivasyonlarında bir farklılık olup olmadığının araştırılması, bu çalışmanın bir diğer amacıdır. Araştırmanın kapsamını Türkiye’deki Telekomünikasyon sektöründe çalışan beyaz yakalı çalışanlar oluşturmaktadır. Bu kapsam dahilinde 400 çalışandan alınan verilerle yapılan analiz sonuçları; içsel motivasyon boyutlarından özgeciliğin sosyal sermaye ile bilgi paylaşma tutumu arasındaki ilişkide aracılık rolü üstlendiğini ve dışsal motivasyon boyutlarından karşılıklı fayda bekleme boyutunun da sosyal sermaye ile bilgi paylaşma tutumu arasındaki ilişkide aracılık rolü üstlendiğini göstermektedir.
Sosyal Sermaye Bilgi Paylaşma Tutumu Motivasyon Karşılıklı Fayda Bekleme Özgecilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 76 |