Şirket satın almalarının teorik olarak hem satın alan, hem de hedef firmanın değerini arttırdığı
varsayılır. Oysaki bunun tersini gösteren bir çok ampirik çalışma mevcuttur. Bu çalışmada, şirket
satın almalarının karlılıklarının sektörler arasındaki farklılıkları açıklanmaya çalışılmıştır.
Türkiye’de 2010-2014 yılları arasında gerçeklesen 898 satın almadan, hissesi borsada işlem
gören 171 şirketin dahil olduğu işlemler incelenmiş, madencilik sektöründeki satın almaların
karlılık oranının, diğer satın almalara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca,
hizmetler ve sağlık sektörlerinde gerçekleşen satın almaların, satın alan şirketin değerini sırasıyla
%1.94 ve %1.65 oranında düşürdüğü tespit edilmiştir. Şirket birleşmelerinin aynı sektördeki
rakip firmalar üstündeki etkisi hesaplanarak, firmanın dahil olduğu satın almanın etkisi
ayrıştırılmış, IT sektöründeki satın almaların şirket değerini, piyasa modeli kullanılarak
hesaplanandan daha fazla etkilediği görülmüştür.
Acquisitions are supposed to create value for both the acquirer and the target firm. In this paper, I try to explain the sectoral differences in the profitability of the acquisitions. I analyze 171 out of 898 acquisitions in different industries, in Turkey from 2010 through 2014. I show that the acquisitions in Mining are more profitable compared to other industries with a daily increase of 1.67% in the market value of the acquiring firm. In services and healthcare, acquisitions decrease the value of the acquiring firms with an average decrease of 1.94% and 1.65% in market value, respectively. By calculating the intra-industry effect of acquisitions, I isolate the effect of acquisitions on the market value of the acquirer firm in IT and show that the effect is more significant than the one calculated using the market model
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |