Günümüzde teknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak sanal ortamda alışveriş yapma hızı giderek artmaktadır. Sosyal medya ortamında şirketler rekabet avantajı elde etmek için teknolojik gelişmeleri takip ederek uyumlaştırma çalışmaları yapmaktadır. Tüketici talepleri ve ihtiyaçları bu araştırmanın odak noktası olup satışlarının, tüketici ihtiyaç ve beklentileri karşılandıkça artması beklenmektedir. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin e-ticaret yoluyla alışveriş yaparken güven duygusu oluşturarak tüketici kararı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri kullanılmış ve bu konuda hazırlanan anket Sosyal medya hesabı olan 409 katılımcıya uygulanmıştır. Araştırma verileri, IBM SPSS 22.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilere frekans dağılımı, güvenilirlik analizi, betimleyici analiz, Mann whitney U, Kruskal Wallis-H ve Korelasyon analizi uygulanmıştır. E-ticarette platform güvenirliliği, marka güveni, marka bağlılığı ve satın alma niyeti pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Today, due to technological developments, the speed at which shopping takes place in the virtual environment is increasing. In the social media environment, companies follow technological developments and carry out harmonisation studies in order to gain a competitive advantage. By focusing on consumer demands and needs, this research shows how sales are expected to increase as consumer needs and expectations are met. This research also aims to reveal the effect on consumer decisions as a sense of trust is created in consumers while shopping via e-commerce. This study uses a quantitative research method, and the questionnaire prepared for this purpose was applied to 409 participants with social media accounts. Research data were analysed using IBM SPSS 22.0. Reliability analysis, descriptive statistical analysis, independent sample t test, anova test, correlation and simple linear regression were applied to the obtained data. The results of this analysis showed that there is a positive and significant relationship between platform reliability, brand trust, brand loyalty and purchase intention in e-commerce.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | RESEARCH ARTICLE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |