Cinsiyete göre ortalamada ücret farklılığı tarihsel
olarak tüm dünyada yaygın bir şekilde gözlemlenmektedir. Bu farklılık geçmişten
günümüze göre azalmasına karşın hala ciddi bir sorun olarak devam etmektedir.
Bu çalışmada İngiltere’de yüksek öğrenimde cinsiyete göre
ortalamada ücret farklılığının geçerli olup olmadığı, Times Higher Education
2017 Anketi verilerine göre istatistiksel olarak test edilmektedir.
Çalışmada istatiksel analizler ve testler sonucunda İngiltere’de
yüksek öğrenimde cinsiyete göre ortalamada ücret farklılığının hala geçerli
olduğu tespit edilmiştir.
Yükseköğrenimde karar vericilerin çalışanların motivasyon
ve performansını olumsuz etkileyen cinsiyete göre ücret farklılığını azaltmaya
yönelik sağlıklı strateji ve politika geliştirmeleri, hala son derece büyük
önem arzetmektedir.
The gender pay gap
in the mean is historically observed widespread throughout the world. This gap still
remains as a serious problem despite the decrease from the past to the present
day.
In this study, it is statistically tested according to
the Times Higher Education 2017 Survey whether the gender pay gap in the
average in higher education in the UK is valid.
As a result of the statistical analyzes and tests in the
study, it was determined that the gender pay gap in the average in the higher
education in the UK is still valid.
It is still of great importance to develop effective
strategies and policies by decision makers in the higher education in order to
reduce gender pay gap affecting negatively motivation and performance of the
employee.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 14 |