Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN

Yıl 1989, Cilt: 17 , 13 - 30, 09.11.2012

Öz

In this study different encoding mechanisms (phonological, visual, semantic) of hearing impaired children were investigated. The results were also analysed with respect to their language, reading and intelligence levels. It was found that older children and those with higher language, reading and intelligence levels employed mostly phonological encoding in contrast to younger children and those with lower language, reading and intelligence levels who tended to encode mostly visually. The results were also discussed from a developmental point of view.  

ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN

Yıl 1989, Cilt: 17 , 13 - 30, 09.11.2012

Öz

Bu çalışmada işitme özürlü çocukların kodlama mekanizmaları (fonolojik, görsel, semantik) araştırılmıştır. Sonuçlar dil, okuma ve zekâ düzeyleri açısından da incelenmiştir. Büyük çocuklarla dü, okuma ve zekâ düzeyleri yüksek olan çocukların daha çok fonolojik kodlama yaptıkları ^Örülmüştür. Buna karşılık daha küçük olanlarla dil, okuma ve zekâ düzeyleri daha düşük olan çocukların ise görsel kodlama yaptıkları saptanmıştır. Sonuçlar gelişimsel yönden de tartışılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazan Winrow Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Kasım 2012
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 17

Kaynak Göster

APA Winrow, N. (2012). ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN. Psikoloji Çalışmaları, 17, 13-30.
AMA Winrow N. ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN. Psikoloji Çalışmaları. Şubat 2012;17:13-30.
Chicago Winrow, Nazan. “ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN”. Psikoloji Çalışmaları 17, Şubat (Şubat 2012): 13-30.
EndNote Winrow N (01 Şubat 2012) ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN. Psikoloji Çalışmaları 17 13–30.
IEEE N. Winrow, “ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN”, Psikoloji Çalışmaları, c. 17, ss. 13–30, 2012.
ISNAD Winrow, Nazan. “ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN”. Psikoloji Çalışmaları 17 (Şubat 2012), 13-30.
JAMA Winrow N. ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN. Psikoloji Çalışmaları. 2012;17:13–30.
MLA Winrow, Nazan. “ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN”. Psikoloji Çalışmaları, c. 17, 2012, ss. 13-30.
Vancouver Winrow N. ANALYSIS OF DIFFERENT ENCODING MECHANISMS (PHONOLOGICAL, VISUAL, SEMANTIC) AS EMPLOYED BY HEARING IMPAIRED CHILDREN. Psikoloji Çalışmaları. 2012;17:13-30.

Psikoloji Çalışmaları / Studies In Psychology / ISSN- 1304-4680