Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRE-POST EXAM ANXIETY RESEARCH ON THE ISTANBUL UNIVERSITY FLORENCE NIGHTINGALE NURSING SCHOOL OF HIGHER EDUCATION FIRST GRADE STUDENTS OF 17-19 AGES , USING CD SPIELBERGER' S STATE-TRAIT ANXIETY INVENTORY

Yıl 1988, Cilt: 16 , 151 - 160, 28.02.2012

Öz

65 students of the Florence Nightingale Advenced Nursing School took the Spielberger's State Trait Anxiety Inventory twice during the school period of 1983-84. The results indicated that after the exam period there has been, a significant decrease in the stateanxiety scores where comparable before and after the exams. Additional self reports given by the students, showed that those who did '•not report personal problems when compared with the group with personal problems, showed significant differences before and after exam state anxiety scores. Within the integration of the StateTrait Anxiety Inventory State-Anxiety scale seems to have different judgement values for those who already have problems while having the test and for those who show only test anxiety alone. 

ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER'IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl

Yıl 1988, Cilt: 16 , 151 - 160, 28.02.2012

Öz

1983 -1984 ders yılı içinde, İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Yüksek Hemşirelik Okulu 1. sınıf öğrencilerinden 65 kişilik bir denek grubuna Spielberger'in Durumluk-Sürekli Anksiyete Envanteri (State-Trait Anxiety Inventory) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, tüm deneklerin durumluk-anksiyete puanları sınav sonrasında anlamlı düzeyde bir düşüş göstermiştir. Sürekli anksiyete puanlarında ise sınav öncesi ve sınav sonrası anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Problemsiz grubun sınav Öncesi ve smav sonrası durumluk-anksiyete puan farkları, problemli grubun bu iki dönemdeki puan farklarına oranla daha anlamlı bulunmuştur. Durumluk-Sürekli Anksiyete Envanteri'nin bütünlüğü içinde, durumluk-anksiyete ölçeği, testi aldıkları dönemde özel sorunları olduğunu ifade eden denekler ve sorunsuz olup sadece sınavla ilgili anksiyete duyanlar için farklı değerler taşıyor görünmektedir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülsen Kozacıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 16

Kaynak Göster

APA Kozacıoğlu, G. (2012). ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl. Psikoloji Çalışmaları, 16, 151-160.
AMA Kozacıoğlu G. ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl. Psikoloji Çalışmaları. Şubat 2012;16:151-160.
Chicago Kozacıoğlu, Gülsen. “ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl”. Psikoloji Çalışmaları 16, Şubat (Şubat 2012): 151-60.
EndNote Kozacıoğlu G (01 Şubat 2012) ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl. Psikoloji Çalışmaları 16 151–160.
IEEE G. Kozacıoğlu, “ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl”, Psikoloji Çalışmaları, c. 16, ss. 151–160, 2012.
ISNAD Kozacıoğlu, Gülsen. “ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl”. Psikoloji Çalışmaları 16 (Şubat 2012), 151-160.
JAMA Kozacıoğlu G. ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl. Psikoloji Çalışmaları. 2012;16:151–160.
MLA Kozacıoğlu, Gülsen. “ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl”. Psikoloji Çalışmaları, c. 16, 2012, ss. 151-60.
Vancouver Kozacıoğlu G. ISTANBUL ÜNIVERSITESI FLORENCE NIGHTINGALE YÜKSEK HEMŞIRELIK OKULU 17-19 YAŞ ARASl l.SINIF ÖĞRENCILERINDE, C.D. SPIELBERBER’IN DURUMLUK-SÜREKLI ANKSIYETE ENVANTERI ÎLE , SlNAV ÖNCESI-SlNAV SONRASl ANSIYETE ARAŞTlRMASl. Psikoloji Çalışmaları. 2012;16:151-60.

Psikoloji Çalışmaları / Studies In Psychology / ISSN- 1304-4680