Bir kentsel strateji olarak benimsenen büyük etkinlikler, günümüz kentleri arasında süregelen
yatırım ve ziyaretçi çekme rekabetine yeni bir boyut eklemiştir. Bu çalışmada bir kent imgesi
yaratmak veya mevcut kent imgesini yeniden oluşturarak, ziyaretçileri ve yatırımcıları kentlere
çekmek amacıyla düzenlenen büyük etkinlikler incelenmiştir. Yazıda son yıllarda uluslararası
yazında pek çok çalışmayla desteklenen bu stratejinin kökenleri ve nedenleri değerlendirilmiş,
dünya kentlerindeki örnekler analiz edilerek büyük etkinliklerin kente ve kent mekânına etkileri
tartışılmıştır. Çalışmada ayrıca, son yıllarda kentler arasındaki büyük etkinlikler yarışına faal bir
şekilde katılmış İstanbul’un düzenlediği (Avrupa Kültür Başkenti) ve düzenlemeye aday olduğu
(Olimpiyat Oyunları) büyük etkinlikler analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 51 |